اگر بخواهیم به طور ساده تعریفی از لینک داخلی در سئو ارائه دهیم، بهتر است بگوییم منظور از لینک داخلی یعنی ایجاد یک سری از صفحات مستمر و دائمی که به صورت پیوسته در داخل وب سایت شما به هم متصل می باشند که در صورت مراجعه کاربر به یکی از این صفحات، می ‌تواند به سایر صفحات دیگر مراجعه نماید و یا به صورت مستقیم، به آن صفحات ارجاع داده شود.

پس در همین تعریفی که ارائه دادیم کاملا مشخص است که لینک داخلی می‌ تواند باعث افزایش بازدید برای سایر صفحات سایت شما بشود و بدین طریق شما به عنوان صاحب یک وب سایت باید توجه مداومی را به محتوا و البته کیفیت صفحات مختلف سایت خودتان داشته باشید تا آن ‌ها را به شکلی ارتقا دهید که مورد پسند و نظر کاربران و مخاطبین سایت شما باشد.

چون اگر کاربران به سایر صفحات دیگر از سایت شما مراجعه کنند، باید مطالب و محتوای آن صفحه به گونه ‌ای باشد که مورد پسند آن ها قرار بگیرد و مدت زمان طولانی را جهت بازدید و بررسی محتوا و مطالب آن صفحه سپری کنند.

یکی از روش هایی که باعث می‌ شود که مخاطبین و کاربران از سایر صفحات وب سایت شما بازدید کنند، تشویق و سوق آن ها جهت دریافت مطالب صفحات دیگر می باشد.

در این باره باید سعی کنید بر اساس روش‌ های کاملا خلاقانه، کاربران را به سایر صفحات وب سایت خودتان هدایت کنید تا آن ها مطالب و محتوای بیشتری را از سایت شما مورد بررسی قرار بدهند.

یکی از روش هایی که در این باره شما می توانید از آن استفاده کنید، ارائه لینک‌ های مطالب و محتوایی هست که با مطالب و محتوای یک صفحه دیگر از وب سایت شما، تناسب موضوعی دارد.

به همین دلیل اگر سعی کنید بر اساس نظر و خواسته کاربران سایتتان مطالبی را به واسطه لینک داخلی به آن‌ ها ارائه دهید که زمان بیشتری را صرف مطالعه آن ‌ها کنند، هوش مصنوعی گوگل به این موضوع پی می برد که مطالب و محتوای سایت شما از نظر مراجعه ‌کنندگان به آن، ارزش بالایی را دارد و در این صورت رتبه و جایگاه بهتری را جهت بازدید بیشتر در اختیار شما قرار می دهد.

در واقع لینک داخلی در بهینه سازی سایت مانند یک نردبان می باشد که اگر اشخاص سعی کنند از آن در یک مسیر درست و اصولی استفاده کنند، می ‌توانند تاثیر آن را با گذشت زمان مشاهده نمایند که سبب بهتر شدن رتبه و جایگاه سایت هدف در جستجو های یک کلمه کلیدی می شود.

چند نکته مهم درباره انواع لینک سازی داخلی

در پاراگراف های قسمت بالا با لینک سازی داخلی و یکی از روش های معروف آن آشنا شدید اما در ادامه سعی می کنیم چند نکته مهم و ضروری را درباره انواع لینک سازی داخلی را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید این فرایند را با یک اطلاعات کامل در جهت بهینه سازی سایت خودتان به کار بگیرید و تاثیر مثبت آن را مشاهده کنید.

برخی از مطالبی که در یک وب سایت ارائه می شوند جزء مطالب تخصصی دسته بندی می گردند که نیاز به پیش نیاز و یا یک هم نیاز دارند، در این صورت شما به عنوان صاحب سایت باید مطالبی که از لحاظ نوع موضوع با سایر محتوا و مطالب دیگر تناسب دارند را به واسطه یک لینک به هم ارجاع دهید تا اگر کاربر به اطلاعات بیشتری در رابطه با آن مطلب نیاز دارد، از طریق یک صفحه، به صفحات مختلف سایت شما مراجعه کند.

لازم است بدانید برای مطالبی که در یک حوزه گسترده دارای موضوعات متنوع می باشند، این مدل از لینک سازی داخلی بسیار مهم و ضروری قلمداد می‌ شود.

به طور مثال مطالب ارائه شده در حوزه فناوری در هر صورتی به چند پیش نیاز وابسته هستند که شما در این باره به واسطه لینک سازی داخلی در متن و محتوا، باید آن ها را به صورت پیوسته به هم متصل کنید.

ارائه لینک داخلی در صفحه اول یک وب سایت، بسیار مهم است که اشخاص باید به این موضوع توجه مداوم و پیوسته ای را داشته باشند.

چون اکثریت کاربران زمانی که به سایت شما مراجعه می کنند، به احتمال زیاد از صفحه اصلی نیز بازدیدی را دارند، پس اگر شما در این صورت سعی کنید مطالب و محتواهای جدید و یا حتی سایر صفحات دیگر را به واسطه لینک داخلی در صفحه اصلی وب سایت خودتان درست کنید، می توانید بازدید بیشتری را در این رابطه دریافت نمایید.

از ارائه لینک داخلی در متون و محتواهای یک وبسایت که گذر کنیم، امروزه ایجاد لینک برای عکس و تصاویر نیز کاملا متداول و مرسوم شده است.

به گونه‌ای که شما اگر از تصاویری در یک مطلب استفاده نمایید که با سایر تصاویر دیگر سایت شما، ارتباط بصری و مفهومی داشته باشد می ‌توانید در این صورت از لینک سازی در داخل صفحات سایت هدف استفاده نمایید تا کاربران به واسطه این امر بتوانند دانش و اطلاعات بیشتری را در رابطه با یک موضوع کسب کنند.

دسته بندی لینک های داخلی

برای اینکه شما متوجه شوید که لینک های داخلی از گستردگی بالایی برخوردار می باشند، ما در این قسمت از مطلب توضیحاتی را در رابطه با انواع لینک های داخلی در اختیار شما قرار می دهیم تا بر حسب کاربرد آن ‌ها، بتوانید این موارد را در شرایط مناسبی استفاده کنید.

۱) لینک پیرو یا فالو؛ منظور از لینک فالو یعنی همان لینک هایی هستند که سبب ارجاع کاربر از یک صفحه به صفحه دیگر می ‌شوند.

این مدل از لینک ها عموماً برای صفحاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند که از لحاظ موضوع مکمل هم می باشند تا کاربران بر اساس علاقه خودشان تمایلی به بازدید صفحات دیگر داشته باشند.

لینک فالو، متداولترین نوع لینک های داخلی به حساب می آید که بیشتر افراد در حوزه ارتقای سایت خود از آن استفاده می‌ کنند.

۲) لینک نوفالو (No follow)؛ به واسطه کد نویسی که برای یک لینک صورت می گیرد، شما می توانید علاوه بر این که به واسطه یک لینک معین، موضوعات مربوطه دو صفحه را به هم ارجاع دهید، می‌ توانید بدین طریق یک محتوایی را که هیچ ارتباطی با مطالب و موضوعات صفحه دیگر ندارد را مرتبط سازید تا در صورت نیاز، کاربر بتواند از آن نیز بهره ببرد.

۳) لینک اسپانسر (Sponsored)؛ حتما زمانی که به یک سایت مراجعه می‌ کنید نگاهتان به حاشیه و گوشه و کنار آن می ‌افتد که تبلیغات گوناگونی درج شده است.

به مجموعه ای از تبلیغاتی که به واسطه یک لینک در صفحات داخلی سایت درج می ‌شود، لینک اسپانسر و یا لینک سازی تبلیغاتی می‌ گویند که جهت درآمدزایی از این روش استفاده می کنند.

مهمترین تفاوت لینک داخلی با لینک خارجی

در واقع منظور از اصطلاح لینک خارجی یعنی شما یک صفحه از وب سایت خودتان را به یک صفحه از وب سایت دیگر ارجاع بدهید.
اما لینک داخلی یعنی شما در حوزه درونی وب ‌سایت خودتان ارتباطی بین صفحات آن ایجاد کنید.

پس به طور کلی اصلی‌ترین تفاوتی که بین لینک داخلی و لینک خارجی وجود دارد، حوزه ارجاع آن ها می باشد که عموماً برای لینک خارجی بین دو سایت مختلف شکل می گیرد ولی برای لینک داخلی بین صفحات درونی یک سایت انجام می شود.

اهمیت لینک سازی خارجی برای یک وب سایت

اولین موضوعی که در رابطه با اهمیت لینک سازی داخلی برای یک ویک سایت برقرار است، افزایش میزان ارزش صفحات داخلی آن سایت می باشد.

به طوری که شما اگر بر اساس یک قاعده منظم و معین سعی کنید جهت ارتباط بین صفحات درونی یک سایت، لینک سازی موفقیت‌آمیزی را انجام بدهید این موضوع باعث می‌ گردد تا ارزش و میزان بازدید صفحات مختلف سایت شما روز به روز بیشتر بشود.

وجود یک راهنما می ‌تواند همواره به افراد کمک کند پس دقیقاً لینک های داخلی برای سایت همان راهنمایی هستند که افراد می توانند بر اساس نیاز خودشان مطالب و محتوای مناسب را پیدا کنند.

ایجاد لینک های داخلی باعث می‌ شود تا زمان ماندگاری کاربران و مخاطبین در وب سایت شما افزایش پیدا کند و همین امر می تواند دلیلی بر امتیازدهی از سوی موتور جستجوگر گوگل به حساب بیاید.

پس در هر صورتی باید بدانید که ایجاد لینک های داخلی برای یک وب سایت بسیار اهمیت دارد که می‌ تواند یک عامل موفقیت آمیز در بهبود رتبه و همچنین فضای داخلی سایت شما به حساب بیاید.

جهت دریافت خدمت سئو با شرکت سئو مهام در تماس باشید.