به نظر شما یک متخصص سئو چه وظایفی دارد؟چه کارهایی باید انجام دهد؟  باید در چه زمینه ای اطلاعات و دانش کافی داشته باشد؟

با ما همراه باشید تا به شما چند وظیفه مهم یک متخصص سئو را یاد بدهیم.

متخصص سئو چه کسی است؟

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ وظایف متخصص سئو برویم باید به شما یاد بدهیم که منظور از متخصص سئو قطعا یک سئو کار ساده با حقوق کارمندی نیست. بلکه چیزی فراتر از این ها میباشد.

متخصص سئو اغلب در شرکت هایی به عنوان مدیر سئو فعالیت دارد و کمتر پیش می آید که خود را درگیر پروژه ای کند. بلکه به جای این مسئله به بالا بردن توانایی گروه خود و آموزش هایی که آن ها نیاز است در زمینه سئو بدانند می پردازد و با نظارت کردن به کار آن ها اقداماتی که برای بهینه سازی سایت ها نیاز است را به شکل استاندارد و اصولی به تیم خود خواهد گفت.

می دانید که سئو چند زیر مجموعه دارد سئو داخلی و سو خارجی. افرادی که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت فعالیت دارند با توجه به دانش و علمی  که دارند در این مجموعه ها به فعالیت خواهند کرد.

در حقیقت کل کار سئو به این دو بخش تقسیم میشود که هر بخش اصول مربوط به خود را دارا است و در قضاهای کاملا جدا از هم میباشند.

شما در سئو داخلی سایت بیشتر به استاندارد سازی ساختار سایت، تولید محتوا اصولی و لینک سازی بین صفحات مختلف انجام خواهید داد و در سئو خارجی به بک لینک و سوشیال مدیا میپردازید و با انجام کار های مربوط به این بخش، از خارج سایت، برای وب سایت مورد سئو اعتبار سازی می کنید.

متخصص سئو هم در بخش سئو داخلی سایت و هم در بخش سئو خارجی سایت مهارت کافی را دارا است و این دو زیر مجموعه را به گونه ای با یکدیگر هماهنگ می کند که پروزه مورد نظر به جایگاه لازم خود در نتایج موتورهای جستجو دست پیدا کند.

چند وظیفه مهم یک متخصص سئو که باید بدانید.

متخصص سئو علاوه بر دانش و مهارت کافی درباره سئو داخلی و خارجی سایت مسئولیتی  هم دارا است که ما می خواهیم به چند وظیفه مهم متخصص سئو در این مقاله اشاره ای داشته باشیم با ما همراه باشید.

تعیین استراتژی مبنی بر شرایط ویژه سایت و استراتژی مخصوص سایت

اولین وظیفه متخصص سئو تعیین استراتژی های سایت است. هر وب سایت با توجه به فیلد کاری، رقبا و کلمه کلیدی که دارد استراتژی های خاصی را هم برای رسیدن به جایگاه برتر در گوگل نیاز دارد. در اینجا کار متخصص سئو این است که با تکنیک هایی که می داند بدون آزمون و خطا استراتژی هایی را روی پروژه مورد نظر پیاده کند تا آن پروژه به چیزی که می خواهد در نتایج گوگل دست پیدا کند.

استفاده درست از ابزار های آنالیزگر مثل کنسول جدید گوگل و آنالتیکس

فرد متخصص سئو با شناختی که از نقاط قوت و ضعف یک سایت درمورد سئو آن سایت دارد باید مرتبا در حال فعالیت هایی در زمینه آنالیز و ارزیابی آن سایت باشد تا بتواند پلن کاری خوبی را برای آن سایت پیاده کند. ابزارهایی که باید یک متخصص سئو نسبت به کار با آن ها اطلاعات لازم را داشته باشد ابزار گوگل آنالیتکس و وبمسترتولز می باشد البته ابزارهایی زیاد میباشد که برای شما بیان میکنیم.

SEO

ابزار گوگل وبمستر تولز

اولین ابزار که آشنایی با آن از چند وظیفه مهم متخصص سئو است گوگل وبمستر تولز میباشد. ابزاری به جزء بهترین و قابل اعتمادترین ابزارها برای آنالیز وضعیت سئو سایت مورد استفاده قرار دارد.

در این ابزار میتوان شرایط سرور، صفحات ایندکس شده، ارور های سایت، وضعیت site map و robots.txt، میزان بازدید و قوی ترین کلمات بازدید آور سایت، بک لینک ها و لینک های داخلی را با دقت بسیار بالایی مورد بررسی قرار داد.

گوگل آنالیتیکس

دومین ابزار برای آنالیز سایت گوگل آنالیتیکس میباشد. در حقیقت این ابزار را خود گوگل برای متخصصین سئو ساخته است و یک مکمل مناسب و عالی برای گوگل وبمستر تولز است. به کمک این ابزار متخصص سئو می تواند بازدید سایت، شرایط صفحات سایت، بهترین پتانسیل های سایت، میزان ماندگاری کاربر، نرخ بانس ریت، دستگاه ها و مرور گر هایی که کاربران توسط آن ها وارد سایت مورد نظر شده است و حتی شرایط سنی کاربر را مورد آنالیز هدف میگذارد و با اطمینان خاطر بیشتری برای سایت مورد نظر برنامه ریزی های لازم را انجام هد.

شناخت اصول تولید محتوا برای سایت و بهینه سازی سایت

کار دیگری که جزء وظایف متخصص سئو است  شناخت اصول تولید محتوا میباشد. متخصص سئو باید هر آنچه نیاز است در قالب آموزش تولید محتوا به شکل استاندرد و به روز به تیم کار خود نیز یاد بدهد. چرا که بحث تولید محتوا می تواند در فرایند سئو سایت تاثیر چشمگیری داشته باشد.

در شناخت و بهره گیری از لینک متخصص باشد واصول لینک سازی را بلد باشد

لینک ها ابزاری میباشند که با اهمیت  ترین ویژگی اینترنت یعنی همان ارتباط کاربر با سایت شما را ایجاد میکند این مسئله هم در سئو داخلی اتفاق می افتد و هم در سئو خارجی. پس کسی در این موضوع پیروز خواهد بود که استفاده درستی از لینک در سایت خود داشته باشد.

لینک هایی که در داخل سایت و محتواهای خود از آن ها  کمک میگیرید با یک سری اصول و قواعد سایر محتواهای شما را به هم مرتبط می کند که این ارتباط می تواند باعث قوی تر شدن صفحات سایت شما میشود و میتوانید فقط با همین اصول لینک سازی داخلی سایت خود را به صفحات بالای گوگل بیاورید.

بنابراین متخصص سئو که شرایط لینک سازی خارجی و داخلی را به خوبی میشناسد ، ساختاری مشخص به 2 تیم زیر مجموعه یعنی تیم سئو داخلی و سئو خارجی ارائه میدهد که با در نظر گرفتن آن بهترین بهره گیری از لینک را در فرایند سئو سایت داشته باشند.

دانستن  جدید ترین الگوریتم های گوگل

گوگل همیشه برای اینکه بهترین را در اختیار کاربران خود قرار بدهید به فکر بروزرسانی و آپدیت کردن الگوریتم هایی میباشد که برای آن فعالیت می کنند و هر کدام از آن ها روی موضوع خاصی تمرکز میکنند پس متخصص سئو باید با این الگوریتم ها آشنایی کاملی داشته باشد و حتی درباره آپدیت شدن آن ها نیز مطلع باشد  چون همانطور که میدانید الگوریتم های گوگل همیشه در حال آپدیت میباشند تا به کمک آن ها بتواند شرایط سایتی که در اختیار دارد با سایت رقیب را مورد آنالیز قرار دهد.

در واقع مهم ترین مسئله در زمینه سئو بروز بودن میباشد حال میخواهد سئو سایت توسط یک فرد متخصص انجام شود یا یک کارمند ساده. زمانیکه اطلاعات شما درباره الگوریتم های گوگل بروز باشد موفقیت بیشتری را بدست خواهید آورد.

برای آشنایی بیشتر با الگوریتم های گوگل میتوانید مقاله مارا در باره ی الگوریتم های گوگل بخوانید.الگوریتم کافئین