نوشتن محتوا از آن دسته کار هاییی است که همیشه دغدغه یک سئو کار است. بخواهیم کسی را پیدا کنیم که خوب می نویسد و نوشته های جدید تولید می کند کار آسانی نیست.

نکته مهم این است که نوشتن کار سختی ست یا نه؟

برای تولید محتوای با کیفیت زمان زیادی احتیاج است. پس طبیعی است که مدیر یک بیزنس باید بین پاسخگویی به مشتریان علاقه مند به خرید (Hot Lead)و نوشتن پست در وبلاگ، یکی را برگزیند و به سراغ مشتریانی که علاقه مند هستند بروند.

اما بیزنس های حرفه ای با تولید یک جریان ثابت در تولید مقالات و پست ها در وبلاگ و با در نظر گرفتن کلمات کلیدی، به گونه ای دیگر بازاریابی میکنند. به همین علت بیزنس های متفاوت، به افرادی متخصص در زمینه تولید محتوا دارند.

شاید یک تیم هفته ها درگیر تولید یک محتوای جدید باشد: لطفا خونسردی خود را حفط کنید و نگران این موضوع نباشید. ما به شما ۵ راه اثبات شده و مطمئن را نشان میدهیم که درکوتاه ترین بازده زمانی  ممکن محتوایی با کیفیت تولید کنید.

بازنویسی محتواهایی که انتشار کرده اید، یکی از راه کار های تولید محتوای یونیک است. به این معنی که از مقالات موجود به عنوان پایه ای برای محتوای جدید و با ارزش استفاده کنید.باید بدانید که بازنویسی محتوا به معنی تغییر تعدادی از کلمات متن و نشر دوباره آن نیست.

 تبدیل یک لیست به مجموعه ای از نوشته های جداگانه

آیا تا اکنون مقالات و وبلاگ هایی را دیده اید که عناوین شماره گداری شده داشته باشند؟ خیلی زیاد: این تکنیک خیلی رواج دارد ولی باز هم تاثیر گذار است. مقالاتی که عناوینشان را شماره گذاری کرده اند، ذهن خواننده را مرتب می کند و خوانایی اطلاعات منتشر شده را افزایش می دهد.

شاید شما قبلا مقالاتی همانند: “۷ راه برای …” یا “۷ دلیلی که باید در … سرمایه گذاری کنید ” را نوشته باشید: در این صورت، پایه و اساس ۷ مقاله جدید را ایجاد کرده اید.

شما می توانید هر شماره از لیست خودتان را مد نظر بگیرید و آن را به یک مقاله جداگانه تبدیل کنید. با این روش ایده های خود را گسترش داده و دانش عمیقتری نسبت به آن موضوع ارائه میدهید. همچنین با اضافه کردن اطلاعات پیش زمینه یا مطالعات موردی، مطلب شما قابل توجه و باارزش خواهد شد.

ترکیب چند پست مرتبط با هم و ایجاد پستی تازه

به عنوان مثال در نظر بگیرید یک وبسایت حسابداری در دست شما است و میخواهید مطلبی در مورد روش های محاسبه سال مالیاتی بنویسید. و یا می خواهید وبسایت یک وکیل در مورد تغییرات اخیر یک مسئله حقوقی مهم مطلبی را بنویسید. در این روش باید نکات کلیدی هر مقاله را در نظر داشته باشید و هرکدام را در یک پاراگراف خلاصه کنید و به این ترتیب مقالات جدیدی همانند: “نکات مهم درباره سال مالیاتی” و یا “آنچه باید در مورد قانون … باید بدانید” را انتشار کنید.

 تهیه یک راهنما یا گزارش خوب

اصولا تبدیل یک پست از وبلاگ به یک پاراگراف کار غیرممکنی به نظر می آید. اما این اطمینان را داشته باشید که اطلاعات زیادی برای حذف شدن وجود دارد. در این صورت شما می توانید بسیاری از پست های مرتبط با بلاگ را تبدیل به یک راهنمای باارزش یا گزارش کنید.

محتوایی را که دارید، اصلاح و بازبینی کنید؛ و با عبارتهایی آن هارا به هم ربط دهید تا مطمئن شوید ارتباط معنایی بین آنها برقرار است. و مقدمه برای آن بنویسید. اگر میخواهید بهتر به نظر بیایید، از طراحتان بخواهید که یک چیدمان (Layout) حرفه ای برای شما طراحی کند.

این راهنما ها را شما می توانید با مشتریان خود به اشتراک بگذارید یا در کتابخانه ی آنلاین انتشار کنید و یا قبل از فرم ثبت نام در روی سایت قرار دهید و  از آن برای ساخت لیست ایمیل استفاده کنید. همچنین اگر در آینده همایش و یا هر ایونت دیگری داشتید میتوانید این راهنما را به عنوان یادآوری تخصص های خود بین مخاطبان پخش کنید.

 اصلاح پست های قدیمی برای کاربران تازه

تا هنگامی که یک بیزنس مسائل متنوعی را دربرمیگیرد، چالش های فراوانی نیز به همراه خود دارد. پس باید به نگرانی های رایج بین مشتریان توجه ویژه داشت. برای مثال باید این را در نظر داشته باشید که اگر در گذشته مقاله ای برای مشتریان مخصوص خود نوشته اید، آیا میتوانید مقاله را با همان چالش ها برای مشتریان کوچک نیز بازنویسی کنید؟

یا به عنوان نمونه، با یک برنامه ی فعال در زمینه ی اطلاع رسانی از طریق رسانه های اجتماعی، میتوانید با حداقل تلاش به طیف گسترده ای از اهدافتان برسید.

  آپدیت پستهای گذشته با فرمت جدید

با اینکه در دنیای امروز تغییرات با سرعت زیادی در حال رخ دادن است، باز هم بسیاری موضوعات هستند که همچنان ثابت باقی مانده اند. به این معنی که یک پست وبلاگ را که مثلا ۳ سال پیش نوشته اید، ممکن است همچنان موضوع مرتبط و به روزی باشد.

پس پست های قدیمی را مرور کنید تا بفهمید میتوان آن را با آمار و ارقام جدید و دیگر اطلاعات به روز، آپدیت کرد یا نه.

حتما تا کنون به این مطلب پی برده اید که محتوای با کیفیت، نقشی مهم در استراتژی های سئو در آینده ایفا میکند؛ پس بازنویسی محتوا بدون از بین رفتن کیفیت اولیه آن، مهارتی ست که فواید آن در سالهای آتی محقق میشود.