اگر شما از یک کارشناس محتوا سوال کنید که چه عاملی در تولید محتوا و مبحث آموزش سئو بسیار بااهمیت می باشد و باعث موفقیت یا شکست یک مقاله است، به شما خواهد گفت که عنوان مناسب برای  محتوا نقشی اساسی در این زمینه خواهد داشت.گر به دنبال راه هایی برای نوشتن یک عنوان جذاب، قانع کننده و به یادماندنی هستید تا مخاطبان به تمامی پست های شما توجه کنند، دیگر لازم نیست که بیش از این در سایت های مختلف دست به جستجو بزنید ما در این مقاله به شما آموزش می دهیم که چگونه یک عنوان مناسب انتخاب کنید.

روش های انتخاب عنوان مناسب برای سایت

تلاش برای نوشتن عناوین مختلف : 

Upworthy.com یک سایت محبوب خبری/داستان سرایی در بین انگلیسی زبانان است.

براساس گفته آنها، یک محتوای ویروسی ترکیبی از محتوای بزرگ و باکیفیت، یک داستان جذاب و انتشار در زمان مناسب است. اما هیچکدام از آنها مهم تر از تیتر نخواهند بود.

آنها بسیاری از موفقیت های بازاریابی محتوای خود را به نوشتن 25 عنوان برای هر پست وبلاگی که می خواهند منتشر کنند، نسبت می دهند؛ سپس یکی از عناوین را که بیشتر از بقیه امیدوارکننده، جذاب و جالب توجه به نظر می رسد را انتخاب می کنند.

Upworthy از الگوی زیر برای نوشتن عنوان مقاله استفاده می کند:

  • باید 25 عنوان مختلف برای هر محتوا نوشته شود.
  • هنگامی که تعدادی از عناوین نامطلوب و نامناسب نوشته شد، زمان آن است که خود را جای مخاطب قرار دهیم و از دید او فکر کنیم.
  • عنوان شماره 24 بسیار بد و نامطلوب خواهد بود. اما عنوان شماره 25 همان چیزی است که ما را تبدیل به افسانه خواهد کرد و لقب خدای عنوان را برازنده ما می کند.
  • باید در زمان 15 دقیقه 25 عنوان بنویسیم. بنابراین نباید اجازه دهیم که محدودیت های ذهنی مانع این کار شود.

همانطور که می بینید، عامل تاثیرگذاری در نوشتن عناوین وجود دارد و آن چیزی نیست به جز تلاش، تلاش و تلاش. بنابراین برای انتخاب تیتر مناسب و برنده، 25 عنوان مختلف برای محتوای خود بنویسید.

مطالب بیشتر:

تهیه یک پایگاه اطلاعاتی از عناوین موفق و جذاب : 

شکیل یک پایگاه داده قوی از تیترهای مختلف که جذاب بوده اند و به موفقیت رسیده اند، ایده جالبی است، زیرا این پایگاه داده به شما کمک خواهد کرد که بتوانید از این تیترهای موفق الهام بگیرید و راحت تر عناوین عالی و جذاب برای پست خود بنویسید.

شما همیشه می توانید در زمان هایی که در نوشتن تیتر جذاب موفق نمی شوید از این پایگاه داده به عنوان یک منبع الهام بخش جهت نوشتن تیترهای خوب استفاده کنید.

به گفته Brian Clack این پایگاه داده منبع تقلب نیست، بلکه تنها برای به دست آوردن ایده جهت نوشتن عناوین تاثیرگذارتر به خصوص زمانی که در ابتدای راه هستید، استفاده می شود.

به زبان ساده اگر به دنبال نوشتن تیترهایی با تاثیرگذاری بالا، منحصر به فرد، جذاب و دوست داشتنی هستید، از تشکیل این پایگاه داده، غافل نشوید.

برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • تمامی عناوین خوب را از سراسر وب جمع آوری کنید.
  • عناوینی که باعث تشویق شما به خواندن محتوا می شود را در فایلی جداگانه قرار دهید.
  • تعیین کنید که چه مدل از عنوان می تواند به شما بیشتر کمک کند. سپس از همان الگو برای نوشتن عنوان استفاده کنید.