در ابتدا باید بفهمیم که کلا منظور از سئو چیست ؟سئو یا اینکه بهینه سازی، برای بهبود بخشیدن به عملکرده سایت شما طبق استاندارد های موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این روش صورت می گیرد. در سئو سایت شما فاکتور های زیادی تاثیر می گذارد، ار کلماتی که استفاده می کنید در متون و محتواها تا لینک های ورودی که به سایت خود می دهید با سایر سایت ها، در بعضی مواقع حصول اطمینان از ساختا متناسب و ویژه سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو می گویند.

سوالی که برای کاربر ها ممکن است پیش آید این است که سئو دقیقا چیست؟ سئو آن دسته از فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا ما بکار می بریم تا به یک جایگاه مناسب و بهتر در نتایج جستجوی گوگل کنید و تعداد بازدید کنندگان زیادی را برای سایت خودتان جذب نمایید.

سئو و بهینه سازی سایت سازی سایت برای بازدیدکننده ها نیز از فاکتورهای اصلی آن است و فقط مرتبط با موتورهای جستجو نمی باشد. در صورتی که اخیرا سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها در یک جهت است.

تاثیر رفتار کاربران برسئو

یکسری الگوریتم های جدید به خصوص الگوریتم RankBrain  سعی دارد تا رفتار های کاربر ها را در زمان جستجو آنالیز کند و با توجه به همان رتبه بندی نتایج را بهینه نماید. زمانی که کاربری یک کلمه را در گوگل سرچ می کند یک یا چند تا نتیجه در پیشنهادات گوگل می آید که کاربر خود انتخاب می کند. گوگل توجه زیادی به انتخاب کاربر های خود می کند. برای مثال می توانیم بگوییم که اگر سایتی رتبه پایینی داشته باشد اما کاربر ها زیاد بر روی آن کلیک کرده باشند گوگل جایگاه این سایت را تغییر می دهد و بهتر می کند.

گذشته از این موارد زمان حضور پیدا کردن کاربر ها در یک سایت تا یک جستجوی دوباره در گوگل اهمیت به خصوصی خواهد داشت. از آن وقتی که یک کاربر به سایت شما وارد می شود تا آن زمان که دوباره همان کلمه یا کلمات مشابه را سرچ کند Dwell Time می گویند.

اهمیت سئو

در بیشتر مواقع عده زیادی از کاربر های اینترنتی صفحه هایی که مد نظر خود دارند را از موتور های اصلی مثل  گوگل، بینگ و یاهو جستجو می نمایند. پس سئو یک راز موفقیت برای رسیدن به یک بازدید بالاتری می باشد. به اضافه این ها موتور های جستجوی گوگل چیزی را در اختیار کاربرها می گذارد که آنها به دنبال آن هستند، به همین علت مشتری ها در مقایسه با تبلیغ های اینترنتی اعتماد بیشتری به سایت شما پیدا می کنند و این باعث می شود که ارزش سئو را بفهمید و به آن توجه کنید.

کلمه هایی که در موتور جستجو توسط کاربر ها سرچ می شود از اهمیت ویژه ای برخور دار است، تجربه ثابت کرده که جذب بازدیدکننده بیشتر از روش گوگل می تواند باعث تضمین موفقیت هر شرکتی باشد. بازدید هایی که از طریق سئو کسب می کنید از هر نوع تبلیغی بالاتر می باشد و به مراتب هزینه کمتری برای شما دارد.

به چه دلیل موتور های جستجو احتیاج به سئو دارد؟

گوگل یک موتور هوشمندی می باشد اما همچنان احتیاح به کمک از سوی کاربر ها دارد، آنها در هر زمانی تلاششان بر این است که تا یک نتیجه درست و بهتر را به کاربر های اینترنتی خود عرضه کنند، ولی در این میان در این مسیر یکسری محدودیت ها وجود دارد که نیاز به سئو سایت را ایجاد می کند. اگر شما سئو را به صورت اشتباه انجام دهید باعث می شود تا شما از دید کاربر ها مخفی بمانید و موجب مشود تا همه تلاش هایی که تا به الان انجام داده اید از بین برود، پس در نتیجه رقبای دیگر با یک محتوای ضعیف به یک بازدید بالا دست پیدا می کنند.

ربات های خزنده گوگل فاکتورهای مشخصی را از درک محتوای صفحه دارند که اگر آنها را رعایت کنید شما شانس بیشتری را برای کسب کردن یک جایگاه خوب دارید. به این فاکتور ها onpage seo می گویند و اگر می خواهید که در این زمینه موفق باشید باید تمام این فاکتور ها را بشناسید و بدانید که کارایی آن ها چیست.

سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

سئو کلاه سیاه و سفید

بکار گرفتن از تکنیک های سئو درجهت رضایت مشتریان و رعایت همه قوانین و اصول در این مسیر را سئو کلاه سفید می گویند، اما بکار گرفتن از ضعف موتورهای جستجو و تکنیک‌های فریب آنها در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان را روش کلاه سیاه می گویند. هر چندین ماه یکبار گوگل این تکنیک های کلاه سیاه را شناسایی می کند و آن سایت هایی که این روش ها را بکار گرفتن را تنبیه می نماید.

مهم ترین مراحل سئو سایت

سئو و بهینه سازی سایت یک فرآیند زمانبر می باشد. برای کسب یک جایگاه مناسب در نتایج گوگل تکنیک ها و روش های زیادی وجود دارد که هر یک از آنها می تواند تاثیر مثبتی بر روی این فرآیند داشته باشد.

1- سئو تکنیکال

استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و از این دست موارد را سئو تکنیکال می گویند. برای آغاز به کار کردن فعالیت هایی مربوط با بازاریابی محتوا قبل از هر چیزی به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد احتیاج دارید.

2- بازاریابی محتوا

آن دسته از فعالیت هایی را که شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را  می شود قسمتی از فرآیند بازاریابی محتوا بدانید. بدون محتوا به هیچ وجه در سئو موفق نخواهید شد.

3- لینک سازی هدفمند

عایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند شما را به صفحه اول نتایج گوگل می تواند برساند اما برای اینکه شما رتبه 1 را کسب نمایید و با سایت های قدیمی رقابت کنید احتیاج به لینک سازی خارجی برای سایت خود دارید. فعالیت در شبکه های اجتماعی، فروم های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را SEO Off-page می گویند.

مناسب ترین روش برای یادگیری سئو

یادگیری و آموزش سئو کاری پیچیده و زمانبر می باشد. در بعضی مواقع شما زمانیکه به دنبال نکته یا موضوع ویژه ای می باشید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو روبه رو می شوید که یکسری اطلاعات دقیق اما به صورت محدود را در این زمینه در اختیار  شما می گذارد. بهترین مسیر برای یادگیری سئو طبق موارد زیر می باشد:

1- مطالعه یک کتاب پایه

2- مطالعه مقالات یا مشاهده ویدئو تخصصی

3- شرکت در دوره های آموزشی سئو

جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سئو وب سایت می توانید با متخصصان شرکت مهام در تماس باشید.09107766641

همکاران ما آماده پاسخگویی به کلیه سوالات شما عزیزان در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ می باشند.