کارشناس سئو به چه کسی می گویند؟

امروزه  کلیه کسب و کارها و مشاغل به سوی آنلاین شدن رفته‌اند و رقابت شدیدی بین کسب و کارهای گوناگون برای کسب بهترین  جایگاه در موتورهای جستجو وجود دارد. به بیان دیگر کسب جایگاه برتر در موتورهای جستجو همانند گوگل می‌تواند موجب افزایش فروش خدمات، سرویس‌ها و محصولات هر سازمان و شرکت باشد.

کارشناس سئو (SEO Expert) یا متخصص سئو که در ایران به نام سئوکار معروف است به  فردی می گویند که با بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (Search engine optimization) به بهبود تجربه کاربری و بالا بردن رتبه و رنکینگ سایت در موتورهای جستجو همانند گوگل، بینگ و یاهو کمک می‌کند.

به گفته دیگر، سئوکار شخصی می باشد که روش‌های افزایش ترافیک از موتورهای جستجو همچون گوگل را بلد باشد.

وظایف کارشناس سئو

1.کنترل کردن هزینه های اضافی 

اصولا سپردن دور کاری پروژه های سئو به شرکت های دگیر هزینه های بسیاری را به دنبال دارد. اگر خودتان این کار را انجام دهید احتیاج به یادگیری و صرف وقت زیادی دارد، پس در نتیجه برای کنترل کردن هزینه ها می توانید یک کارشناس متخصص سئو نیز   استخدام کنید تا بصورت مستمر بهینه سازی ، سئو و تولید محتوا را اجرا کند و سایت شما روز به روز عملکرد و رتبه بهتری در گوگل داشته باشد. یک متخصص سئو با هر صفحه از وب سایت شما به عنوان یک کمپین بالقوه رفتار می کند و هر صفحه را برای هدف قرار دادن مشتریان و کاربران گرامی بهینه می کند.

2.تحلیل تکنیک های سئو داخلی

تکنیک های درونی سئو سایت همچون متاتگ ها، معرفی به گوگل و به صورت کلی سئو داخلی، از جمله وظایفی است که یک کارشناس سئو باید انجام دهد. او کلیه متاتگ ها، گوگل وبمسترها، ورودی ها و غیره را بررسی می نماید و اگر ایراد و مشکلی نیز در آن ها مشاهده کرد، سریعا ایرادات را برطرف می کند و به شما در خصوص نوشتن برخی از متاها که کاربران دسترسی به تغییر دادن آن ها دارند، مشاوره می دهد. در واقع مهمترین و اصلی ترین  فعالیت یک متخصص سئو، بررسی و بهینه سازی سئو داخلی سایت می باشد.

3.تحلیل تکنیک های سئو خارجی 

یکی از مهمترین و اصلی ترین  متد ها برای استخدام سئو کار این مورد است که علاوه بر سئو داخلی به سئو خارجی نیز تسلط داشته باشد . سئو خارجی همچون سئو داخلی امر مهمی است اگر چه فاکتورهای آن بسیار کمتر از سئو خارجی است.

 سئو خارجی در حوزه بکلینک بسیار مهم و حائز اهمیت است و در صورتی که به درستی و دقیق بکار رود می تواند به رتبه وب سایت شما کمک کند هر چند که کوچکترین اشتباه در استفاده از این متد می تواند موجب جریمه شدن وب سایت شما و در نهایت حذف وب سایت شما شود.

آشنایی کامل با سوشال مدیاها،راه اندازی کمپین تبلیغاتی ، استفاده درست از تصاویر،ویدئوها و…از دیگر وظایف یک کارشناس سئو در زمینه سئو خارجی وب سایت می باشد.

4.با کلیه ابزار های گوگل آشنا باشد

گوگل دارای ابزارهای متفاوتی است  که هر کدام از آنها می تواند به ما برای بهبود رتبه وب سایت یاری کند. از میان ابزارهای گوگل ابزارهای گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول بهترین ابزارها برای سئو می باشند.. یک کارشناس سئو باید با این دو ابزار آشنایی کافی داشته باشد و بداند که چگونه با آنها کار کند.در این حالت به کمک این دو ابزار می تواند:

  1. خطاهای احتمالی را شناسایی کند و مشکل را رفع نماید.
  2. امار وب سایت را با جزئیات دقیق و تکمیل شده مشاهده نماید.
  3. پیشرفت وب سایت را قدم به قدم مشاهده نماید.
  4. در صورت پنالتی شدن وب سایت علت آن را پیدا نماید.

انواع روش های استخدام کارشناس سئو

به روش تمام وقت 

در استخدام کارشناس سئو به صورت تمام وقت، شخص باید  در ساعات اداری در دفتر حاضر شود و وظایف خود را انجام دهد. بیشتر شرکت های تازه تاسیس شده  برای بهینه سازی سایت خود از این روش برای استخدام استفاده می کنند .همچنین اغلب افراد سئوکار مبتدی تا حد متوسط نیز در این نوع از استخدام ها جذب شرکت ها می شوند. مفاد قرارداد استخدام تمام وقت همانند قرار داد یک کارمند اداری می باشد.

 به روش دورکاری

در استخدام به روش دورکاری ، شخص سئو کار بدون اینکه در دفترشرکت حاضر شود، با توجه به وقت خالی خود هر روز قسمتی از وقت خود را روی وب سایت قرار می دهد و سعی می کند وب سایت را از جنبه های متفاوت بهینه سازی کند. اصولا در استخدام به این روش فرد در هر دوره زمانی همانند هر روز ، هر هفته یا هر ماه یک گزارش از کار خود را برای شرکت متقاضی سئو باید ارسال نماید.

به روش ساعتی

در این روش استخدام ساعتی، متخصص سئو طبق ساعاتی که در قرار داد آمده است،هر روز یا هر هفته یا هرماه ساعتی را در دفتر شرکت حاضر شود. به بیان دیگر،طبق توافقی که با مدیر شرکت انجام می شود، امکان دارد  از شما درخواست شود تا در روز یا هر هفته ساعاتی را به اختیار خود در دفتر حضور پیدا کنید.