همانطور که شما دوستان عزیز به خوبی مطالعه هستید، در روند بهینه سازی یک سایت ما باید اصول و شرایطی را به گونه ای انجام بدهیم که سایت مورد نظر ما در اثر سرچ یک عبارت و یا یک کلمه به خوبی دیده بشود.

به همین خاطر، منظور از سئو سایت یعنی یک سری از فعالیت هایی که باعث می شود یک سایت در داخل جستجو های گوگل به صورت کاملا هدفمند دیده بشود.

البته مهمترین موضوع درباره سرچ و بررسی یک سایت، انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب است.

منظور از کلمه و یا کلمات کلیدی یعنی عبارت هایی که وقتی یک نفر آن را در داخل موتور جستجوگر گوگل سرچ می کند، سایت ما بر اساس هدف مشخص شده دیده بشود و جز لینک های مهم صفحه اول گوگل باشد.

پس پایه و اساس تمامی اهداف بهینه سازی یک سایت، انجام روش ها و شروطی است که طبق سرچ یک کلمه کلیدی، سبب شود سایت ما به بهترین شکل بازدیدهای گسترده ای را دریافت کند.

حالا که به اهمیت کلمات کلیدی پی برده اید بهتر است توضیح مفصلی را در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار بدهیم تا متوجه شوید انتخاب یک کلمه کلیدی می تواند چه تاثیر گسترده ای را بر روی بازدید سایت شما بگذارد.

انواع کلمات کلیدی سئو

به طور عمده کلمات کلیدی که بهتر است به آن ها کلمات طلایی بهینه سایت بگوییم، به سه گروه تقسیم می شوند.

گروه اول که متخصصین سئو نام Exact Match را بر روی آن گذاشته اند، حاوی کلمات کلیدی اصلی می باشند.

برای درک این موضوع، فرض کنید شما در حوزه خرید و فروش توری مغناطیسی فعالیت می کنید که در رابطه با نوشتن یک محتوا و مطلب در سایت خودتان می توانید توری مغناطیسی را به عنوان کلمه کلیدی اصلی خود انتخاب نمایید.

گروه دوم که عمدتا باً نام Broad Match خواند می شود، حاوی کلمه کلیدی اصلی با پسوند و پیشوند است.

مثلا قیمت توری مغناطیسی و یا توری مغناطیسی نازک، عبارت ‌هایی از کلمه‌ کلیدی اصلی همراه با پسوند و پیشوند می باشند.

و البته گروه سوم یعنی عبارتی همراه با کلمه‌ کلیدی اصلی که نام آن phrase Match است؛ یعنی شما در این باره باید کلمه‌ کلیدی اصلی را در داخل یک عبارت مانند قیمت توری مغناطیسی در بازار تهران به کار ببرید.

ناگفته نماند که هر کارشناس سئو باید با این سه گروه از کلمات کلیدی به خوبی آشنا باشد و سعی کند جهت بهینه‌ سازی و بهتر دیده شدن یک سایت از این سه مدل کلمات کلیدی استفاده نماید.

چگونه یک کلمه کلیدی را انتخاب کنیم؟

شاید شما زمانی که یک عبارت و یا کلمه ای را می خواهید در گوگل سرچ کنید، سیستم جستجوگر گوگل در ابتدا بر اساس فرضیات خودش یک عبارت هایی را به عنوان پیشنهاد برای شما به نمایش می ‌گذارد.

البته این مفهوم بیانگر این است که این عبارات و کلمات بیشترین سرچ را در موتور جستجوگر گوگل داشته اند.

در این باره، شما برای انتخاب یک کلمه کلیدی باید تخصصی تر عمل کنید و در این حوزه از ابزارها و روش ‌های مختلفی بهره بگیرید تا بتوانید بر حسب فعالیت سایت خودتان یک عبارت مناسب را به عنوان کلمه های کلیدی انتخاب نمایید.

پس در ادامه با ما همراه باشید تا چند اصل را در رابطه با انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب بشناسید و در رابطه با بهینه سازی سایت خودتان از آن استفاده نمایید.

اولین اصل این است که شما قبل از انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب باید حوزه کاری خودتان را به خوبی بشناسید و در رابطه با آن، اطلاعات کاملی را کسب نمایید تا بر اساس فعالیتی که در سایت خودتان انجام می دهید، بتوانید یک عبارت و یا کلمه کلیدی مناسب را انتخاب نمایید.

اصل دوم، استفاده از ابزار آلات و سایت هایی است که بر اساس سرچ کلمات مختلف می تواند شما را راهنمایی کنند.

بطور مثال سایت kwfinder.com یکی از ابزارآلاتی است که شما می توانید به آن مراجعه کنید و میزان سرچ انواع عبارات و کلمات مختلف را بر اساس یک مدت زمان معین بررسی نمایید.

به عنوان اصل آخر، به شما پیشنهاد می کنیم که در زمان انتخاب یک کلمه کلیدی علاوه بر توجه به میزان سرچ آن در یک مدت زمان مشخص، به کاربرد آن نیز توجه داشته باشید.

به طور مثال سرچ کلمه مایکروسافت آفیس در اینترنت از میزان بازدید بالایی برخوردار است ولی عمدتاً این کلمه در اختیار سازمان‌ های خاصی است که معمولا رقابت در جهت بهینه سازی آن بسیار سخت می باشد.

ولی در مقابل آن، اگر شما از کلمات آموزشی و کاربردی مانند آموزش مایکروسافت آفیس و یا کاربرد اداری نرم افزارهای آفیس بهره بگیرید، قطعاً تاثیر بهتری بر میزان بازدید سایت شما می گذارد.

تعیین ارزش کلمه کلیدی چگونه است؟

در واقع اولین گامی که باید درباره میزان ارزش یک کلمه کلیدی بدانید نوع فعالیت سایت شما می باشد.

یعنی شما اگر در یک مسیر خاص و مشخصی فعالیت سایت خودتان را پیش می‌برید باید بر اساس همان نیز کلمه کلیدی را انتخاب نمایید که بتواند تاثیر شگفت انگیزی بر معرفی و بهینه سازی سایت شما بگذارد.

چون در هر صورتی یک کلمه کلیدی می تواند به طور کاملاً مختصر و مفید فعالیت کامل سایت شما را توضیح بدهد.

پس به طور خلاصه ارزش کلمه کلیدی به نوع فعالیت سایت وابسته می‌ باشد که اشخاص در این باره باید با با دقت بالایی یک کلمه کلیدی مناسب را انتخاب کنند.