فرایند یافتن کلمات کلیدی است برای دستیابی به رتبه بندی بهتر در جستجو های گوگل و همچنین یافتن فرصت برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به کمک ابزار ها 

اگر کلمات کلیدی مناسب را پیدا نکنید ممکن است با وجود محتوا جالب و کاربردی هیچگاه به ترافیکی مناسبی از جستجو های گوگل را به خود اختصاص ندهید.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب بهترین راه برای دست یافتن به رتبه ی بهتر در جستجو های گوگل است.

انتخاب کلمات کلیدی کوتاه؟

انتخاب کلمات کوتاه مانند قیمت دلار می تواند نتایج جستجوی گسترده ای داشته باشد و ممکن است صفحه ی شما در رقابت با سایت های قدرتمند در 20  پیشنهاد اول در قرار نگیرید. اما انتخاب عبارت های طولانی تر می تواند شمارا در نتایج جستجو قرار دهد.به طور مثال اگر محتوای شما درباره پیش بینی قیمت ارز است می تواندی از عبارت های زیر استفاده کنید:

1- قیمت دلار در هفته ی آینده

2- پیش بینی کاهش قیمت ارز ها

توجه به انتخاب کلمات کلیدی در زمان مناسب

برخی از کلمات کلیدی ممکن است در یک بازه ی زمانی بیشتر جستجو شود

 به طور مثال  در عید نوروز ممکن است عبارت متن تبریک سال نو بیشتر جستجو شود اما در ماه های دیگر این چنین نیست 

با بروز یک حادثه ممکن است یک عبارت بیشتر جستجو شود مثلا پس از رخ دادن یک زلزله عبارت شدت زمین لرزه اخیر بیشتر جستجو شود.

کلمات کلیدی همیشه جذاب

اسامی پشگامان هر کسب و کار یا یک روش جدید همواره برای کابران جذاب است.منظور از پیشگامان کسانی است که در حوزه‌ی فعالیت شما معروف و قابل‌احترام هستند. گرچه شما چندان نمی‌توانید از این کلمات در سرفصل مطالب خود استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که این کلمات هیچ‌گاه جذابیت خود را از دست نمی دهندو هیچ‌گاه همانند محصولات تکنولوژی نسخه‌ای جدیدتر از آن وارد بازار نمی‌شود. بنابراین اگر در مطالب خود  از این گروه کلمات استفاده می‌کنید، اطمیمنان داشته باشید که حتما مورد توجه کاربران قرار می گیرد.

انتخاب کلمات مناسب با موقعیت جغرافیایی:

اگر کسب و کار های  آنلاین داشته باشید مانند  وبسایت برگزاری تور های  تور ایرانگردی انتخاب کلمات مرتبط با کار شما می تواند مخاطبان وبسایت شمارا به مشتری های بالفعل تبدیل کند.

از کلمات  کیدی نامرتبط استفاده نکنید

برخی از کابران تنها برای افزایش دانش خود عبارتی را جست و جو می کنند اما برخی دیگر به دنبال کسب اطلاعات برای خرید یک محصول یا استفاده از خدمات هستند.اگر کسب و کار آنلاین دارید بهتر است  کلمات کلیدی شما در ارتباط با محتوای شما باشد.

به طور مثال اگر وبسایت شما درباره ی فروش لوازم الکترونیک است عبارت های “علت داغ کردن موبایل” یا “ترفند های اندروید” ممکن است  محتوای شما را در صفحه ی اول موتور های جستجو قرار ندهد.

ارزیابی کلمات کلیدی را فراموش می‌کنید

اگر قصد دارید برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه‌ای در نتایج جستجو کسب کنید، روند رتبه‌بندی خود را ارزیابی کنید. شما باید بدانید که آیا جستجو کنندگان محتوای شما را در نتایج جستجو پیدا می‌کنند یا خیر. برای انجام اینکار باید هر از گاهی در موتور جستجوی گوگل دقیقاً کلمه کلیدی تان را وارد نمایید و نتایج را بررسی کنید. تنها کافیست به دنبال صفحه سایت خود در نتایج جستجو باشید.

همچنین می توانید با استفاده از ابزار ها کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید.

دشواری کلمات کلیدی (KD)

دشواری کلمات کلیدی keyword difficulty که فاکتوری از شدت رقابت سایت ها برای کسب رتبه برتر به ازای یک عبارت کلیدی است یکی از مهمترین معیارهایی است که هنگام تعیین کلمات کلیدی و تولید محتوا  باید به آن توجه داشته باشید.

پیدا کردن یک گروه کلمات کلیدی آسان است اما پیدا کردن کلمات کلیدی که موجب کسب رتبه بهتر می شود مشکل است.

قدرت و اعتبار سایت هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند  در درجه سختی کلمات کلیدی دخیل است و هرچه سایت های قوی تر و معتبرتری در جایگاه های بالا باشند، کسب رتبه دشوارتر خواهد بود.

ابزار های سنجش درجه ی سختی کلمات کلیدی

سایت های مثل kwfinder ، ahrefs ، semrush ، moz جز سایت هایی هستند که میزان درجه سختی کلمه کلیدی را با عدد و درصد به شما نشان می دهند.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سئو  و بهینه سازی با ما تماس بگیرید.