پیدا کردن کلمات کلیدی یکی از مهمترین بخش های سئو است. هر چند الگوریتم های گوگل دائم در حال بروزرسانی هستند و حتی بهترین نرم افزار های سئو هم دقیقا نمی توانند به شما نشان دهند که پشت دیوار الگوریتم های ساخته شده توسط گوگل چه معیار هایی را بررسی می کنند. به همین دلین این نرم افزار ها می تواند به شما کمک کند که میزان سختی کلمات کلیدی را بررسی کنید.

سختی کلمات توسط نرم افزار moz

  1. رقابت (تاکنون چه تعداد صفحه برای آن کلمه فهرست شده اند؟)
  2. تعداد افرادی در این مدت برای تبلیغات در آن کلمه تبلیغ پولی کرده اند؟
  3. کلیک ها چقدر گران هستند؟
  4. واقعا چه تعداد افراد آن کلمه کلیدی را جستجو می کنند؟

در معیار SEOMoz کلمات کلیدی با درصد سختی بیشتر، برای رتبه بندی کار سخت تری نسبت به کلمات کلیدی با درصد سختی کمتر خواهند داشت. به این ترتیب شما می توانید با توجه به کیفیت و محتوا سایت، آن را به خوبی برای یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی و دشوار رتبه بندی کنید.

چند نمونه از ابزار های تست سختی کلمات

  • CanIRank
  • Moz
  • Google
  • MajesticSEO
  • SerpIQ

حالت های کلمه کلیدی

  • کلمه کلیدی اطلاعاتی : مورد استفاده برای جستجو و جمع آوری اطلاعات در مورد چیزی (مثلا گوشی هوشمند چیست؟) این کلمات برای سئو نامناسب بوده و وارد ترافیک موثر به سایت وارد نخواهند کرد (این مورد بیشتر در مواردی صادق است که هدف ما فروش کالا یا خدمات به مشتریان سایت خود می باشد)
  • کلمه کلیدی محصول محور: اکثرا افراد برای تحقیق در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارند استفاده می کنند ( این یعنی احتمال خرید زیاد است اما هنوز تصمیم قطعی برای خرید ندارند)
  • کلمه کلیدی نیاز محور: این کلمات کلیدی بر اساس نیازکاربران جستجو شده و تقریبا فقط برای خرید جستجو می شوند (این کلمات کلمات کلیدی پتانسیل بالایی برای خرید دارند)

نکاتی که در انتخاب کلمه کلیدی در سایت باید رعایت کنیم

  • هر کلمه کلیدی دارای کلمات مشابه دیگر یا واژه  های هم معنی دیگری است که می باید آن ها را نیز برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو ، در نظر بگیریم.
  • در هنگام ساخت یک صفحه برای یک کلمه کلیدی (یا  همان مفهوم کلیدی) و انجام سئو بر روی آن ، حتما از کلمات مشابه آن در همان صفحه استفاده کنید.
  • هر کلمه یا عبارت دارای LSI هایی در سرچ های گوگل می باشد که می باید حتما آن ها را برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو ، در نظر بگیریم.
  • سعی کنیم از کلمات کلیدی و کلمات مشابه آن و همین LSI های مربوط به آن ها، برایتولید محتوای سایت  خود استفاده کنیم.
  • علاوه بر کلمات کلیدی ، می باید عبارات شامل کلمات کلیدی را هم برای انجام سئو مدنظر داشته باشیم.
  • هر مفهوم کلیدی (کلمات کلیدی مشابه و هم حوزه) را برای یک صفحه و ساخت آن استفاده کنید. این یعنی استفاده از هر صفحه فقط برای یک مفهوم کلیدی مشخص. این امر باعث افزایش کیفیت سئو داخلی صفحات سایت خواهد شد.

آژانس سئو مهام