برای اینکه با مفهوم سئو تکنیکال و موارد فنی آن بیشتر آشنا شوید، در ابتدا ما مثالی را برای شما عرض می کنیم تا درک کاملی را نسبت به این مفهوم دریافت کنید.

فرض کنید شما می خواهید یک واحد مسکونی را خریداری کنید در این باره اولین موضوعی که نظر شما را جلب می‌ کند، دکوراتیو داخلی آن واحد مسکونی می باشد.

به طور کلی اگر یک واحد مسکونی از جلوه های بی نظیری برخوردار باشد و تمامی امکانات آن برحسب مدل های روز طراحی شده باشد، قطعاً شما آن را به عنوان اولین گزینه جهت خریداری و یا رهن انتخاب می‌ کنید.

اما بر عکس، اگر یک واحد مسکونی از هر جهتی کیفیت لازم را نداشته باشد و یا به طور کلی بر حسب دکوراتیو های مدرنی به روز طراحی نشده باشد، قطعاً طبق نظر و سلیقه شما نخواهد بود و آن را برای منزل آینده خود انتخاب نمی کنید.

در واقع فرآیند سئو تکنیکال برای بهینه سازی یک سایت، مانند طراحی یک خانه می باشد؛ یعنی شما اگر این موارد فنی را به صورت گام به گام و قدم به قدم رعایت کنید، می توانید بازدید های بهتر و طبیعی تری را برای سایت خودتان جلب کنید.

همانطور که می‌ دانید هر شخصی در اولین گام سعی می کند از سایتی مطالبی را به دست آورد و یا از سایت خاصی کالای مورد نیاز خودش را خریداری کند که ظاهر و بستر بهتری را از جهت نقشه، صفحات و سرعت سایت داشته باشد.

پس به طور خلاصه باید بیان کنیم که سئو تکنیکال یعنی یک سری از مواردی که سایت را برای بهتر دیده شدن آماده می کند.

این موارد ممکن است به ظاهر و قالب سایت مربوط بشود یا یک سری از اصول فنی باشد که میزان سرعت و لود شدن سایت را افزایش بدهد.

البته ناگفته نماند که شما موارد و اصول سئو تکنیکال را نباید با سئوی داخلی و خارجی سایت در یک گام ببینید که در ادامه به این موضوع می پردازیم.

تفاوت سئو تکنیکال با سئو خارجی و داخلی چیست؟

می خواهیم به ساده ترین روش در رابطه با این سه مفهوم صحبت کنیم تا به تفاوت های آن‌ ها بهتر پی ببرید.

بهتر است که بگوییم منظور از سئو خارجی یعنی یک سری از فرایندها و کارهایی که خارج از سایت برای بهینه سازی آن انجام می شود و مواردی مانند رپورتاژ آگهی می تواند یکی از گزینه های این مفهوم باشد.

اما در رابطه با سئو داخلی بهتر است مطلع باشید که تمامی فرایند هایی که در داخل سایت برای بهینه سازی آن صورت می گیرد، مربوط به این حوزه است.

به عنوان مثال؛ تمامی مطالب و کلمات کلیدی که در داخل سایت بارگذاری می کنیم از جمله مهم‌ ترین موارد بهینه سازی داخلی می باشد.

البته زمانی که ما در رابطه با سئو تکنیکال و یا موارد فنی آن صحبت می کنیم، یعنی تمام معیارهای که جهت بهتر دیده شدن سایت انجام می‌ شود، با این مفهوم مطابقت دارد.

یعنی اگر شما سعی کنید قالب و ظاهر سایت را به بهترین شکل انجام بدهید و یا در رابطه با سرعت سایت به تصمیم های قطعی برسید که میزان لود شدن آن بهبود پیدا کند، قطعاً به سئو فنی مربوط می شود.

اهمیت سئو تکنیکال

شاید بخواهید بدون مطالعه کردن از ادامه این مطلب عبور کنید، ولی در همین ابتدا به شما بگوییم که سئو تکنیکال یکی از قدم هایی است که بر میزان بازدید سایت شما تاثیر می گذارد.

شاید تا به حال شما مطالب کاملا یونیک و بی عیب و نقصی را در سایت خودتان بارگذاری کرده اید، ولی باز هم میزان بازدید شما تغییری نکرده است.

بهتر است که بدانید سئو تکنیکال در این باره می تواند جز موارد فنی باشد که تغییراتی را در میزان بازدید سایت شما ایجاد کند.

چون این مفهوم فنی ترین عامل و معیاری است که می تواند فرآیندهایی را مانند کد های structured data را به عنوان ادراک در موتورهای جستجو بهینه سازی کند تا آن ها مطالب کاملا یونیک شما را به افراد مختلف نشان دهد.