یکسری از جزئیاتی در روند بهینه سازی سایت بسیار مهم است که سبب تغییر رتبه و جایگاه سایت هدف می ‌شود.

به همین خاطر شما متخصصین سئو و کاربران گرامی باید به این دسته از عوامل توجه بالایی را نشان دهید تا همواره بر اساس این دسته از معیارها بتوانید سایت خودتان را به رتبه های برتر صفحات گوگل ارتقا دهید.

در این باره ما سعی می کنیم اصلی ترین و کاربردی ترین عوامل موثر بر روی رتبه سایت را برای شما معرفی کنیم تا اطلاعات کاملی را نسبت به این دسته از معیارها دریافت نمایید.

اولین معیاری که برای شما باید معرفی کنیم، مدت زمان حضور کاربر در سایت می باشد.

یعنی اگر کاربران و مخاطبان سایت شما مدت زمان زیادی را صرف مطالعه و بررسی مطالب و محتواهای سایت شما کنند، قطعاً تاثیر مثبت و شگرفی بر روی رتبه سایت شما می گذارند.

ثبت نظرات مختلف در سایت هدف، دومین عامل تاثیر گذار بر روی رتبه سایت است.

به شکلی که هرچقدر در رابطه با یک مطلب، نظرات بیشتری درج شود، هوش مصنوعی گوگل به این موضوع پی می‌ برد که مطالب و محتوا های سایت شما بر اساس سلیقه مخاطبین و کاربران آن می باشد.

اگر کاربران در کنار بررسی یک صفحه از سایت شما از صفحات دیگر آن نیز بهره ببرند و از آن ها بازدید کنند، باید بیان کنیم که این موضوع بی تاثیر نیست و می ‌تواند دلیلی بر روی ارتقای رتبه سایت و انتقال آن به لینک های بالاتر باشد.

امروزه به دلیل استفاده از سیستم های ارتباطی گوناگون، باید در جریان باشید که اگر مخاطبین بتوانند با دستگاه‌ های مختلفی مانند موبایل (سیستم عامل اندروید) و سیستم های کامپیوتری از سایت هدف بازدید داشته باشند، تاثیری بر روی رتبه سایت می گذارند و این موضوع می تواند یک معیار غیر مستقیم در رابطه با این حوزه بیان شود.

اگر سایت شما در یک حوزه خاصی فعالیت می کند، قطعاً بدانید این موضوع می ‌تواند یک پل پیروزی برای به دست آوردن یک جایگاه مناسب در سرچ و جستجوی گوگل باشد.

به طور مثال فرض کنید شما صاحب یک سایت خرید و فروش در زمینه انواع کفش های اسپرت هستید که در این باره اگر مخاطبین در کنار کلمه کفش اسپرت، نام برند شما را در سایر سایت های دیگر ( سایت های فعال در حوزه کاری شما و یا سایت های تبادل محتوا ) و حتی شبکه ‌های مجازی بیاورند، این موضوع می‌ تواند عامل تاثیرگذار دیگری بر روی رتبه سایت شما باشد.

البته در هر صورتی گوگل سعی می‌ کند اهمیت بالایی را به نتایج خود نشان بدهد و سایت هایی که از لحاظ مخاطبین و کاربران خود ارزشمند قلمداد می‌ شوند را به جایگاه مناسب و خوبی برساند.

حتی اگر مخاطبین سعی کنند در کنار سرچ و جستجوی کلمه کلیدی مربوطه، نام برند و یا سایت شما را قرار بدهند این موضوع می ‌تواند یک گام طلایی برای بهتر شدن رتبه سایت شما باشد.

چگونگی موفقیت یک سایت در گوگل

قبل از اینکه مواردی را در رابطه با موفقیت یک سایت در گوگل برای شما شرح دهیم، بهتر است در ابتدا با ارائه یک مثال، درک کاملی را نسبت به این موضوع کسب کنید.

فرض کنید که تصمیم گرفته اید به یک مسافرت در یک مدت زمان کوتاه بروید که قطعا برای انجام این عمل، شما یک برنامه‌ریزی دقیق و درستی را انجام داده ‌اید تا در طی این مسافرت با کمبود و یا مشکلی مواجه نشوید.

در واقع موفقیت یک سایت در گوگل نیز به همین صورت می ‌باشد که شما در این مسیر حتماً باید یک برنامه‌ریزی دقیق و با ثباتی را داشته باشید تا بتوانید در برابر مسائل و مشکلات مختلف به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

در این باره بهتر است که در نظر داشته باشید که موفقیت یک سایت در موتور جستجوگر گوگل به چند شرط اساسی وابسته است که ما برای مطلع شدن شما از این شروط، آن ها را با جزئیات کاملا مشخص و با یک تحلیل ساده بیان می کنیم.

اولین قدم برای موفقیت یک سایت در گوگل این است که شما صفر تا صد هوش مصنوعی گوگل را به خوبی بشناسید و به این موضوع پی ببرید که سیستم گوگل به چه شکلی به سایت های مختلف رتبه می‌ دهد و در کنار این موضوع، قوانین و ضوابط این موتور جستجوگر قدرتمند را به طور کلی مورد ارزیابی قرار بدهید و سعی کنید در هر صورتی جهت بهینه سازی یک سایت این دسته از قوانین و ضوابط را رعایت کنید.

دومین رمز موفقیت برای یک سایت، میزان فعالیت آن در یک بازه زمانی می ‌باشد.

اگر صاحب یک سایت فروشگاهی می باشید و یا در حوزه خدمات خاصی فعالیت می کنید، جهت موفقیت سایتتان میزان فعالیت خودتان را به صورت صعودی افزایش دهید تا کاربران و مخاطبان بیشتری جذب سایت شما بشوند.

تاثیر گذاری فعالیت هدف دار بروی سایت

در واقع اصلی ‌ترین عامل و معیاری که می‌ تواند سبب معروفیت و موفقیت سایت شما شود، میزان فعالیت مثبت و هدفدار در آن سایت می باشد.

به شما پیشنهاد می کنیم که در هیچ صورتی سعی نکنید گوگل را فریب دهید و یا قوانین و ضوابط آن را زیر پا بگذارید؛ زیرا هوش مصنوعی گوگل به طوری طراحی شده است که بعد از یک مدت کوتاهی، سایت متخلف را شناسایی می‌ کند و با جریمه‌ های سنگین، آن را از حیطه رقابت خارج می سازد.

پس به عنوان یک کاربر فعال در حوزه رتبه بندی سایت حتماً به این موضوع توجه مداوم داشته باشید و سعی کنید طبق شروط و قوانینی تصویب شده از سوی گوگل برنامه خودتان را جلو ببرید تا سایت شما تحت تاثیر جریمه‌ های سنگین گوگل قرار نگیرد.

رفتارتان عامه پسند دانه باشد و طبق سلیقه کاربران خودتان سعی کنید محتوا و مطالب گوناگونی را در سایتتان آپلود کنید.

چون شما به طور کلی در هر شرایطی کاربران ثابت و مشخصی را دارید که باید طبق سلیقه و نظر آن ها در سایت خودتان فعالیت نمایید.

فراموش نکنید که در هر صورتی کاربران و مخاطبان، اصلی ترین عاملی هستند که سبب دیده شدن یک سایت می شوند؛ پس با بارگذاری و آپلود مطالب جذاب و عامه پسندانه در تلاش باشید تا آن ها را برای مدت بیشتری در سایت خودتان حفظ کنید.

تاثیر ناگهانی آپدیت های گوگل بروی سایت

شرکت گوگل طبق الگوریتم های مشخص خود گاهی اوقات بر اساس یک بازده زمانی، آپدیت های معینی را جهت بروز رسانی هسته اصلی خود ارائه می ‌کند که در این باره تاثیرات مثبت و منفی را بر روی بهینه سازی یک سایت می گذارد.

عموماً آپدیت های گوگل در یک بازده معینی صورت می گیرد که امکان دارد این بازده حداقل دو هفته و حداکثر یک ماه طول بکشد.

در این مدت زمان مشخص شده، شما نباید هیچ گونه عملیات و فرایند گوناگونی را جهت بهینه سازی سایت انجام دهید؛ زیرا هرگونه تغییر در فضای داخلی و خارجی سایت ممکن است تاثیرات منفی و ناگواری بر روی رتبه آن بگذارد.

البته بعد از به پایان رسیدن آپدیت ها و به روز رسانی های گوگل، شما باید به صورت تدریجی تغییرات مربوط به بهینه سازی سایت را اعمال کنید و سعی نمایید در یک تقویم زمانی معین، این تغییرات را به صورت تصاعدی و پیوسته انجام بدهید.

احتمال دارد در برخی از آپدیت ها، رتبه سایت با افت ناگهانی مواجه شود و در برخی موارد نیز رشد صعودی برای آن به وجود بیاید که شما به عنوان کارشناس سئو در این زمینه باید صبر کنید تا رتبه دقیق سایت شما بعد از آپدیت های شرکت گوگل تعیین بشود.

به طور خلاصه رتبه یک سایت تحت تاثیر آپدیت های هسته اصلی شرکت گوگل می باشد که احتمال دارد رتبه سایت هدف شما به طور کلی چند پله سقوط کند و به لینک های پایین تری منتقل شود و یا حتی به دلیل تغییر در سایر لینک های دیگر، سایت شما جهش ناگهانی را به سمت لینک های بالاتر داشته باشد که البته شما در هر صورتی باید با چاشنی صبر و حوصله، منتظر به پایان رسیدن این دسته از بروزرسانی ها باشید.