موتورهای جستجو همواره در حال تحول و تغییر در طول زمان هستند. سالانه روش های جدیدی به عنوان ضروریات سئو معرفی شده و روش های دیگری به خاطر بروزرسانی های گوگل به تاریخ می پیوندند.

در این میان سئو به عنوان ابزاری برای نبرد با موتورهای جستجو، توسط کارشناسان سئو و وب مسترها مورد استفاده قرار می گیرد. آنها می دانند که توسط سئو می توانند ترافیک بیشتر و رتبه بالاتری در نتایج جستجو گوگل به دست بیاورند.

ما در این مقاله طبق نظر خود در خصوص سئو امروزی پرداخته و لیستی از قوانین مرتبط با موتورهای جستجو را عرضه می کنیم. همچنین به بیان درک خود از نحوه کار سئو پرداخته و توضیح خواهیم داد که به چه دلیل استفاده ترکیبی از تاکتیک های سئو در رسیدن به موفقیت، امری ضروری می باشد.

بررسی امروزی سئو

پیش از آنکه به جزییات سئو بپردازیم، نخست چشم انداز وسیع تری از سئو که هم اکنون نیز قابل مشاهده می باشد را برایتان ترسیم خواهیم کرد.

اگر در حال حاظر دست به جستجو خدمات یا نام محصولی در گوگل بزنید، شاید با چند تبلیغ و بخش هایی از طرف گوگل روبه رو شوید. میزان این نوع آیتم ها بعضا به قدری زیاد می باشد که باید نصف صفحه را بگردید تا به نتیجه طبیعی جستجو برسید. حتی بعد از پایان نتایج جستجو نیز شاید با چند تبلیغ دیگر روبه رو شویم.

گرچه گوگل همچنان نتایج طبیعی را نمایش می دهد، ولی به نحوی طراحی شده که کاربران به تبلیغ ها و دیگر بخش ها نیز توجه کنند. همین بخش های اضافی موجب شده اند که میزان CTR نتایج طبیعی در سال 2015 با کاهش روبه رو شود.

با این وجود، بالا رفتن تعداد کسب و کارهای آنلاین در چند سال اخیر رقابت در سئو را بسیار داغ تر کرده است. وب سایت ها چاره ای ندارند جز اینکه با سرمایه گذاری بر روی سئو در نتایج جستجو باقی بمانند.

البته این روزها بیشتر کاربران از تبلیغاتی بودن آیتم های تبلیغی گوگل آگاه شده اند و این گونه کاربران به همین دلیل بر روی آنها کلیک نمی کنند. همچنین هزینه های تبلیغات گوگلی در کشورهایی مثل ایران بسیار بالا بوده و بازگشت سرمایه آن برای خیلی از کسب و کارها منفی می باشد.

اصلی ترین قوانین در نحوه کار سئو سال 2022

در ادامه شما را با قوانینی از سئو آشنا خواهیم کرد که در حال حاضر کار می کنند و شما می توانید با استفاده از آنها به ارتقا سئو وب سایت خود بپردازید.

1. لینک سازی

لینک ها از زمان قدیم الایام جز فاکتورهای مهم سئو و رتبه بندی سایت ها در گوگل بوده اند. هر چه میزان کیفیت بک لینک های سایت زیاد باشد، احتمال کسب نتایج بهتر در آن ها بالاتر خواهد بود.

به طور خلاصه بک لینک ها همچنان بسیار مهم هستند و سرمایه گذاری بر روی آن جزیی از فعالیت های سئو شما باید باشد.

2. محتوای مرتبط و بهینه شده

رابطه بین محتوا و لینک، مثل رابطه مرغ و تخم مرغ می باشد. برای داشتن بک لینک احتیاج دارید که در وب سایت تولید محتوا کنید. در عین حال محتوای سایت نیز برای افزایش رتبه در نتایج جستجو احتیاج به بک لینک دارد.

در پایان به این مسئله می پردازیم که لینک ها و محتوا ستون فقرات سئو به حساب می آیند. اگر می خواهید رتبه یک گوگل را برای محتوای سایت خود کسب نمایید، بدون تردید احتیاج به گرفتن بک لینک از وب سایت های مرتبط خواهید داشت.

در نوشتن محتوا حتما به این نکات توجه کنید:

  • وجود کلمات کلیدی در متن محتوا بسیار مهم می باشد. کلمات کلیدی در حال حاضر جز پارامترهای بسیار مهم گوگل برای ایجاد ارتباط بین عبارت مورد جستجوی کاربر و محتوا به شمار می روند. گوگل اکنون به جای اسکن محتوا و شمردن تعداد کلمات کلیدی به کار رفته در آن، به آنالیز آن و همچنین کلمات کلیدی فرعی و مورد توجه کاربر می پردازد.
  • عنوان صفحه، متا دیسکریپشن، تگ ALT، تگ H1 و یو آر ال ها هنوز بسیار حائز اهمیت هستند.  کلمات کلیدی را به همراه کلمات مرتبط در این بخش ها استفاده کنید.
  • آتوریتی و میزان اعتماد گوگل به سایت خود را افزایش دهید. گوگل مستقیما در راهنمای خود اعلام کرده که میزان محتوای مورد احتیاج و ایده آل در صفحه، وابسته به موضوع و هدف آن صفحه است.

به طور خلاصه باید برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید و محتوای با کیفیت و بهینه شده ایجاد کنید. توجه داشته باشید که محتوای تولید شده برای استفاده کاربران باشد و در کنار این مسئله سیگنال مثبتی به موتورهای جستجو بدهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعرفه بهینه سازی سایت با کارشناسان شرکت مهام تماس بگیرید.

3. تجربه کاربری

تجربه کاربری نقش انکار نشدنی در درک وبسایت شما از دید موتورهای جستجو دارند. متاسفانه تجربه کاربری وابسته به فاکتورهای زیادی داشته و ارزیابی آن بسیار پیچیده می باشد.

یافتن خلا سایت از دید تجربه کاربری، چالش بسیار سختی است. پس در نتیجه بسیاری از سئوکارهای حرفه ای از سرو کله زدن با این مسئله جلوگیری می کنند.

پس در نتیجه اگر قصد سئو مطابق با آخرین روش ها را دارید، باید به تجربه کاربری، دقت ویژه ای کنید. شما می توانید طراحی و ایجاد بخش های متفاوت سایت را برون سپاری کرده، ولی در عین حال به موارد زیر باید دقت ویژه ای کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که زمان حضور کاربر و CTR بالاست و در طرف مقابل بانس ریت صفحات پایین است. با اینکه این سیگنال ها زمانی بسیار قوی بودند، ولی گوگل امروزه از آنها به عنوان یک فاکتور مستقیم استفاده نمی کند. با این حال بهینه سازی سایت در جهت افزایش مشارکت کاربران ضرری نداشته و حتی می تواند به صورت غیر مستقیم به آن کمک بسیار زیادی کند.
  • ساختار سایت را بهبود ببخشید. نکته کلیدی در این موضوع این است که موتورهای جستجو بتوانند وب سایت شما را به خوبی پایش کرده و کاربران نیز می توانند صفحات موردنظرشان را به آسانی پیدا کنند.
  • سرعت وب سایت را بهینه سازی کنید. پلتفرم وب سایت شما هر چه که باشد، وب سایتتان باید نهایتا در سه الی چهار ثانیه بارگذاری شود. فشرده سازی تصاویر، بهینه سازی کدها و ساختار سایت و انتخاب سرور مناسب تر می تواند در این راستا کمک زیادی کند.
  • از یک متخصص UX کمک گرفته تا مسیر حرکت مشتری را دنبال کنید. از آنجا سئو در سیر تحول خود به سمت رضایت کاربران در حال حرکت است، می بایست به مسئله تجربه کاربری دقت بیشتری کنید. به عبارت دیگر هدف شما بایست نرخ تبدیل و فروش بیشتر باشد و نبایست به ترافیک بیشتر بسنده کنید.

خلاصه اینکه بهینه سازی تجربه کاربری امروزه به یکی از بخش های بنیادی سئو تبدیل شده است. تمرکز بر روی کاربران احتمالا در آینده بسیار با اهمیت تر نیز خواهد شد، چرا که گوگل در حال هوشمندتر شدن بوده و رضایت کاربران در صدر اولویت این موتور جستجو است.