برای بهبود سئو داخلی چیکار کنیم؟
هدف هر کسب و کار اینترنتی و طراحی سایت بیشتر دیده شدن آن و افزایش درآمد می باشد. یکی از بهترین و مهم ترین راه حل ها برای افزایش ترافیک یک وب سایت بهبود سئو آن می باشد. سئو هر سایت، بخش جدایی ناپذیر آن سایت است و باید حتما به آن دقت کافی را کرد. ما به طور کلی سئو را در دو بخش بررسی خواهیم کرد: سئو داخلی (On-page SEO) و سئو خارجی (Off-page SEO). اگر همچنان با این دو بخش آشنا نشده اید یا اطلاعاتی در خصوص سئو ندارید حتما این مقاله از شرکت مهام را به دقت مطالعه نمایید. ما در این مقاله قصد داریم نکات و راه حل های مربوط به بهبود سئو داخلی را به شما آموزش دهیم.
جهت تعرفه های سئو با مشاوران شرکت مهام در تماس باشید.
آشنایی با سئو داخلی On-page SEO
“سئو داخلی سایت به معنی بهینه سازی سایت برای تحلیل و درک بهتر خزندگان (Crawlers) و ربات های گوگل می باشد. هر فعالیتی که در سایت خود صورت می گیرد؛ از تولید محتوا بگیرید تا طراحی و بهینه سازی صفحات سایت و واکنشگرایی برای نسخه موبایل بر سئو داخلی تاثیر بسزایی دارد”
معرفی راهکارهایی برای بهبود سئو داخلی سایت
1.استفاده از دامنه مرتبط با کسب و کار شما
در انتخاب دامنه باید دقت لازم را داشته باشید که دامنه ای را برگزینید که به زمینه کاری شما نزدیک است چراکه این امر موجب میشود گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت تخصصی و کاربرپسند قلمداد نماید. بکار گیری از یک دامنه مرتبط با کسب و کار شما، باعث بهبود سئو داخلی سایت شما می شود و اعتبار سایتتان را بالا می برد. البته در کنار انتخاب یک دامنه مناسب حتما سعی کنید زمان خرید دامنه آن را برای یک مدت طولانی خریداری نمایید. چراکه مصمم بودن شما در آغاز کردن فعالیتتان برای گوگل میتواند حائز اهمیت باشد.
2.بکار گیری از ابزارهای حرفهای گوگل مثل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس
سرچ کنسول گوگل یک ابزار مناسب و رایگان برای تجزیه و تحلیل عملکرد و نظارت بر مشکلات احتمالی سایت است. اگر همچنان سایت خود را به این ابزار متصل نکرده اید حتما اکنون به کمک این مقاله اینکار را انجام دهید تا با بکار گیری از این ابزار رتبه سایت خود را در موتور جستجوی گوگل به خوبی بالا ببرید و درآمدتان را افزایش دهید.
از سمتی دیگر شما با بکار گیری از ابزار دیگر گوگل به اسم گوگل آنالیتیکس که شما به کمک آن میتوانید موارد زیر را بررسی نمایید:
-
- تجزیه و تحلیل دقیق و کارآمد حضور بازدیدکنندگان در سایت شما
- کاربران شما از چه روشی وارد سایت شما میشوند و بعد از سایت شما به چه سایت هایی سر میزنند؟
- کدام صفحات دارای بالاترین و پایین ترین تعداد بازدیدها است
- بررسی عملکرد نرخ تبدیل سایت (Conversion Rate)
- کاربران چه مقدار زمان در سایت شما سپری می کنند
- و…
3.راه کار سوم بهینه سازی آدرس هر صفحه
بکار گیری از یک ساختار مناسب برای آدرسها و ییوندهای یکتا در طراحی هر سایتی بسیار حائز اهمیت می باشد. اگر از یک سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کرده باشید. شما میتوانید با رفتن به بخش پیوندهای یکتا در منو تنظیمات پپشخوان وردپرس، تنظیمات مرتبط به پیوندهای یکتا و آدرس صفحات را تعیین نمایید. تجربه نشان داده است انتخاب حالت “نام نوشته” برای این بخش میتواند گزینه بسیار مناسبی در بهبود سئو داخلی سایت شما باشد. از سمتی دیگر سعی کنید حتما کلمات کلیدی مورد نظرتان را در آدرس سایت بگذارید تا گوگل و کاربرانتان از اینکه آن صفحه برای چه موضوعی نوشته شده است سریعتر باخبر شوند و به این شکل ترافیک وب سایت شما بالا رود. از سمتی دیگر بکار گیری از آدرس های طولانی میتواند برای کاربران آزاردهنده باشد پس به همین دلیل سعی کنید، آدرس را نسبتا کوتاه و مفید بنویسید.
4.بکار گیری از عنوان مناسب برای هر نوشته و مقاله
به جرات میتوان گفت یکی از اثر گذار ترین بخش هر مقاله عنوان آن می باشد. پس حتما سعی کنید در انتخاب عنوان نهایت توجه را داشته باشید. یک عنوان مناسب باید دارای ویژگی های زیر باشد:
-
- عنوان باید شامل کلمه یا کلمات کلیدی باشد
- خواندن عنوان برای مخاطب جذاب باشد
- ترجیحا بیشتر از یک خط(10تا 15 کلمه) نباشد
- عنوان باید کاملا مرتبط با حوزه کاری شما باشد
- و…
5.استفاده از تگ های h1 و h2 و h3 وتگ توضیحات (Meta Description)
شما باید در نوشته یا مقاله خود حتما از تگ های h1 و h2 و h3 به خوبی بکار بگیرید. تگ h1 فقط باید یک مرتبه بکار گرفته شود و تگ های h2 و h3 بین 2 تا 6 مرتبه میتوانند استفاده شود. جدای از تعداد استفاده این تگ ها، قرار دادن کلمات کلیدی در این تگ ها برای بهبود سئو داخلی سایت شما نیز موضوعی بسیار حائز اهمیت میباشد. تگ توضیحات یا اصطلاحا Meta Description توضیحاتی می باشد که زیر عنوان مقاله شما در موتورهای جستجو ظاهر میشود. در نوشتن تگ توضیحات شما محدودیت 150 کلمه ای دارید یعنی نباید تعداد کلمات شما بالاتر از 150 کلمه باشد. اگر از وردپرس استفاده میکنید به کمک افزونه Yoast SEO میتوانید برای هر مقالهتان به آسانی تگ توضیحات بنویسید.
6.بکار گیری از لینک داخلی در صفحات و مقالات
شما برای آنکه به گوگل بفهمانید کدام صفحات شما از اهمیت نسبتا زیادی برخورددار می باشد باید به آنها لینک داخلی بدهید. برای لینک سازی داخلی بهتر است که به موارد زیردقت داشته باشید:
-
- لینک دهی به صفحات اصلی و صفحات محصولات یا خدمات
- لینک دهی به مقالات یا محصولات مرتبط
- عدم استفاده بیش از اندازه از لینک داخلی در مقالات
- لینک سازی مناسب در صفحه اصلی سایت
- لینک دهی مناسب در هدر و فوتر سایت
- و…
بررسی نکات تکمیلی در بهبود سئو داخلی سایت
-
- طراحی واکنشگرا
- تولید محتوای با کیفیت و به روز نقش بسیار مهمی دارد
- بهینه سازی کد نویسی سایت به منظور بالا بردن سرعت
- استفاده از تصاویر کم حجم با توضیحات(alt) مرتبط و شامل کلمات کلیدی
- بکار گیری از گواهی SSL
- گذاشتن کدهای جاوا اسکریپت در فوتر سایت برای بهبود سرعت
- بکار گیری از CDN و هاست قوی در جهت بالا بردن امنیت و بهبود سرعت
- پاسخ گویی به دیدگاهای کاربران و ترغیت آنها به جهت افزایش تعامل با سایت از طریق به اشتراک گذاری دیدگاهایشان
- تعیین استراتژی برای بهبود رابطه کاربری سایت
- به کارگیری لینک های خارجی معتبر در سایت
- شناسایی صفحات دارای خطای 404 و لینک های مخرب یا شکسته و بر طرف کردن آنها
بدون دیدگاه