سئو سایت محلی یا Local seo چیست؟

سئو محلی یک روش یا مفهوم جدید درباره بهینه سازی سایت می باشد.گوگل بر اساس مکان جغرافیایی و سابقه های جستجو افراد نتایج خود را بر این اساس باز چینی می کند.مکان جغرافیایی هر فرد بر اساس آی پی آن شخص کاربر قابل شناسایی می باشد اما مکان جغرافیایی سایت و تجارت شما با رعایت یک سری اصول ساده قابل شناسایی می شود.شما هر گونه فعالیتی که برای شناساندن مکان جغرافیایی خود به گوگل انجام می دهید سئو محلی گفته می شود.

سئو محلی

امروزه گوگل توجه زیادی به سئو محلی شما دارد و می تواند سایت کسب کار شما را بر اساس موقعیت جغرافیایی مورد باز بینی قرار دهد.به طور مثال یک رستوران که دامنه کاری آن از یک شهر بیشتر نیست را می تواند با استفاده از سئوی محلی مخاطبین آن شهر را مورد هدف خود داشته باشد .

یک مثال ساده می تواند یک رستوران در شهر قم باشد که باز دید کنندگان آن می توانند افرادی باشند که از شهر قم در موتور جستجوی گوگل به دنبال یک رستوران در این موقعیت مکانی باشند.و این امر می تواند با استفاده از با طور مثال کلمه “بهترین رستوران در شهر قم”افرادی را از تمامی نقاطد کشور که به دنبال یک رستوران در این شهر هستند به سمت شما جذب کند.

اسلایدر سئو محلی

اسلایدر گوگل یک عکس افقی و رنگی همانند یک نقشه می باشد که در بالای نتیجه جستجوی گوگل قرار می گیرد.این اسلایدر 9 نتیجه جستجوی برتر را به شما نشان می دهد. این تصاویر توست خود صاحب سایت(مسئول سئو سایت) یا مشتریانتان بارگذاری می شوند.

چکار کنیم که در اسلایدر گوگل قرار بگیریم؟

قابل ذکر است که این اسلایدر ها در ایران خیلی مورد استفاده قرار نگرفته است.و این امر به دلیل تحریم ایران و ثبت نام نشدن در Local Business می باشد.اما شما می توانید با استفاده از سئو محلی جایگاه خودتان را در نتیجه جستجوی موتور گوگل بهتر کنید.

آماده سازی سایت برای حضور در اسلایدر گوگل

  • یک صفحه google + بسازید.
  • عکس هایی با کیفیت بالا در صفحه google +  خود قرار دهید.
  • مشتریان خود را تشویق کنید که عکس های شما را ببینند و در باره آنها در google + نظر بدهند.
  • لینک هایی در زمینه کاری خود کسب کنید.این لینک ها باید هدف گذاری بر روی برند شما باشند.

شاید شما با یک کلمه آموزشگاه زبان جایگاه خاصی نداشته باشید اما می توانید با استفاده ار سئو محلی و تغییر آموزشگاه زبان در قم جایگاه بهتری را برای خود کسب کنید.