در حال حاضر ، یک کاربر معمولی انتظار دارد که صفحات وب کمتر از 3 ثانیه بارگیری شوند. اگر این مانع  را برآورده نکنید ، ترافیک وب سایت زیادی را از دست می دهید و در نتیجه درآمد خود را از دست می دهید. بنابراین ، ما توصیه می کنیم از یک رویکرد ساده و در عین حال موثر بهینه سازی سرعت وب سایت استفاده کنید. بهینه سازی خود را با بیشترین جنبه های کاهش سرعت شروع کنید و روی صفحاتی تمرکز کنید که موفقیت تبدیل شما را بیشتر تعریف می کنند. اگر به دنبال آموزش افزایش سرعت سایتتان هستید در ادامه این مقاله از شرکت سئو مهام همراه ما باشید.

کاربری که می‌خواهد سایت شما را باز کند و اگر همین الان  نیازش را در کمترین زمان ممکن برطرف نکنید سراغ سایت رقیبتان می‌رود

خب حالا از کجا بفهمیم سایت ما به اندازه کافی سریع است؟ با تست سرعت سایت اما از راه درستش.

هرچقدر هم سایت شما در سیستم یا موبایل خودتان سریع باز شود به این معنی نیست که هیچ مشکلی ندارد.

بهترین ابزارهای تست سرعت سایت

برای تست سرعت سایت راه‌ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد. ابزاری که در ادامه معرفی میکنیم اولاً رایگان‌اند، دوماً از جنبه‌های مختلفی که در ادامه توضیح می‌دهیم بهتر و کاربردی‌تر هستند.

page speed insights

PageSpeed Insights یکی از ابزارهای رایگان گوگل برای تست سرعت سایت و سنجش تجربه کاربران است. در ادامه به‌جای اسم کاملش از مخخف آن یعنی PSI استفاده می‌کنیم.

شاخص‌هایی که PSI برای اندازه‌گیری سرعت وبسایت و سنجش تجربه کاربران دارد مبتنی بر استاندارهای گوگل هستند. یعنی همان شاخص‌‌هایی که گوگل برای رتبه‌بندی وبسایت‌ها استفاده می‌‌کند.

میزان تاثیرگذاری شاخص‌ها در PSI با درصد مشخص شده و در نهایت بعد از یک محاسبه با در نظر گرفتن کل شاخص‌‌ها، به عددی بین ۱ تا ۱۰۰ می‌رسیم. این نمره سرعت شماست که بالای گزارش برای دو نوع دستگاه موبایل و رایانه‌های شخصی جدا از هم گزارش می‌شود. هر چه عدد گزارش شده بزرگتر باشد یعنی سرعت و تجربه کاربران از وبسایت شما بهتر است.

Pagelocity

Pagelocity یکی دیگر از ابزارهای تست سرعت وب‌سایت است که در امتیازدهی به سایت‌ها روش خاصی دارد. این ابزار با توجه به مؤلفه‌هایی مانند عملکرد، سئوی داخلی و وضعیت کدهای وب‌سایت از 1 تا 100 به آن امتیاز می‌دهد. به‌علاوه، برای بهینه‌سازی هر یک از این قسمت‌ها توضیحات و توصیه‌های متناسبی را نیز ارائه می‌کند. ضمناً این ابزار یک افزونه برای کروم دارد که با نصب آن می‌توانید صفحه‌ای که بازکرده‌اید را فوراً آنالیز کنید.

Dotcom monitor

dotcom-monitor یک ابزار تست سرعت نسبتاً ساده است، اما تست سرعت وب‌سایت از نواحی جغرافیایی مختلف را به طور هم‌زمان اجرا می‌کند و نتایج تست را در یک صفحه نشان می‌دهد که با کلیک بر روی هرکدام از مناطق می‌توانید گزارش وضعیت آن را در ستون سمت چپ مشاهده کنید. اگر امکان بررسی وضعیت سرعت سایت در نواحی مختلف جهان برایتان اهمیت دارد، این قابلیت می‌تواند باعث صرفه‌جویی قابل توجهی در وقت شما شود؛ چرا که در بقیه ابزارهای تست سرعت وب‌سایت برای بررسی وضعیت سرعت بارگذاری سایت در هر منطقه باید مجدداً تست را اجرا کنید. علاوه بر این، در ستون سمت چپ دو زبانه وجود دارد که وضعیت سرعت سایت در اولین بازدید (زبانه First Visit) و بازدیدهای بعدی (Repeat Visit) را به صورت مجزا نشان می‌دهد.

Yellow Lab Tools

Yellow Lab Tools یک ابزار تست عملکرد و کیفیت وب‌سایت است که اطلاعات فراوان و برخی ویژگی‌های منحصر به فرد را ارائه می‌دهد که در سایر ابزارهای تست سرعت وب‌سایت‌ها وجود ندارد. این ابزار بر اساس شاخص‌هایی مانند حجم صفحه، تعداد درخواست‌ها، DOM (Document Object Model)، ایرادات جاوا اسکریپت و CSS و پیکربندی سرور، از A تا F به وب‌سایت امتیاز می‌دهد. 

Sucuri Load Time Tester

Sucuri Load Time Tester نیز ابزار سریع و ساده‌ای برای سنجش عملکرد وب‌سایت از نقاط جغرافیایی مختلف است. این وب‌سایت، سرعت اتصال و TTFB هر یک از مناطق را به همراه نمودار مقایسه‌ای و امتیاز کلی وب‌سایت نمایش می‌دهد. 

نتیجه

در حال حاضر ، یک کاربر معمولی انتظار دارد که صفحات وب کمتر از 3 ثانیه بارگیری شوند. اگر این مانع انتظار را برآورده نکنید ، ترافیک وب سایت زیادی را از دست می دهید و در نتیجه درآمد خود را از دست می دهید. بنابراین ، ما توصیه می کنیم از یک رویکرد ساده و در عین حال موثر بهینه سازی سرعت وب سایت استفاده کنید: با توجه به تبدیل ، قابلیت مشاهده و قابلیت استفاده ، عوامل اصلی موفقیت وب سایت را بررسی و ارزیابی کنید. سرعت وب سایت فعلی خود را آزمایش کرده و صفحات و ویژگی هایی را که با توجه به این سه عامل نیاز به بیشترین توجه دارند ، در اولویت قرار دهید. بهینه سازی خود را با بیشترین جنبه های کاهش سرعت شروع کنید و روی صفحاتی تمرکز کنید که موفقیت تبدیل شما را بیشتر تعریف می کنند.