در اینجا سعی داریم به شما آموزش بدهیم که چگونه یک سایت فروشگاهی را سئو کنیم. بسیاری از کارفرمایان به دنبال این هستند که بدانند چگونه سایت فروشگاه را سئو کنند. (مشاهده تعرفه سئو)

سئو فروشگاه اینترنتی چیست؟

یکی از مهم ترین بحث و دغدغه فروشگاه های اینترنتی بهینه سازی و سئو سایت می باشد. سئو یک مسئله مهم برای یک وب سایت می باشد.و اگر یک قانون و ساختار اصولی نباشد کاربران سردرگم خواهند شد و از آن سایت لذت نمی برند و این امر باعث می شود وب سایت را ترکت کنند و دیگر به آن باز نگردند و این عمل باعث افزایش پانس ریت می شود و مورد قبول برای گوگل نخواهد بود.

اگر شما از اصول سئو فروشگاه اینترنتی استفاده کنید باعث می شود ترافیک سایت شما افزایش یابد که تفاوت شما در فروش اینترنتی سایت را نشان می دهد به همین دلیل دیگر نیاز نیست شما بر لینک ها و تبلیغات سایت تمرکز زیادی داشته باشید. امروزه اگر بخواهید کسب و کار پر در آمدی در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید باید در موتور های جستجو رتبه خوبی را کسب کنید زیرا هر چقدر سایت شما مورد باز دید کاربران بیشتری قرار گیرد قطعا فروش اینترنتی شما هم بالا تر خواهد رفت.

چند نمونه از تکنیک های سئو فروشگاه اینترنتی

توضیحات محصولات

توضیحات محصولات می تواند یک راه بسیار مهم برای شناساندن محصول خود به کاربران شود و گوکل به توضیحات محصولات شما نیاز دارد. اگر محصولات خود را به کاربران نشناسید مشتریان شما از سایت شما بازدید کمتری خواهند داشت. هر چقدر توضیحات جذاب تر باشند درصد کلیک بر روی سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد.

استفاده از منابع تصویر و چند رسانه ای

استفاده از عکس های جذاب و با کیفیت بیشتر موجب جذب کاربران به سایت شما می شود. استفاده از فیلم ها هم می تواند راحت تر کاربران را با محصولات شما آشنا کند.بنابر این برای افزایش و بهبود سئو سایت فروشگاهی خود از فیلم و عکس های متعددی استفاده کنید.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی باعث افزایش سود و فروش شما می شود.بنابراین سعی کنید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

تمرکز روی سرعت سایت

سرعت سایت بر روی سئو فروشگاه اینترنتی بسیار تاثیر گذار است. تا حد ممکن سرعت صفحه های سایت خود را بالا ببرید، زیرا پایین بودن سرعت صفحات و دیر بالا آمدن وب سایت شما می تواند کاربران را از شما دور کند.

درج نظرات کاربران

یکی از راه های صمیمی تر شدن با مشتریان خود اهمیت دادن به نظرات آنهاست و حتی از این طریق مشتریان جدید می توانند از خرید و تجربیات مشتریان قدیمی استفاده کنند.

استفاده از Rich Snippet

موتور های جستجو از طریق این کد ها می توانند به ویژگی های محصولات شما پی ببرند و افرادی که به دنبال خرید محصول مشابهی مانند محصول شما هستند را به سمت سایت شما هدایت می کنند.

وبلاگ نویسی

وبلاگ های آموزشی و خبری می توانند یک تبلیغات برای سایت شما باشند و بازدید کنندگان وبلاگ شما را می توانند به مشتری تبدیل کنند.

 تحلیل رقبا

تحلیل رقبا یکی از عوامل مهم در سئو سایت می باشد.شما اگر تمام قوانین سئو را به خوبی اجرا کرده باشد اما باز هم باید به تحلیل رقبای خود بپردازید و از آنها سبقت بگیرید و رتبه اول گوگل را به دست بیاورید.

پشتیبانی آنلاین

سعی کنید چت آنلاین را در سایت خود فعال کنید تا بتوانید به صورت آنلاین با مشتریان خود در ارتباط باشید.

سئوداخلی فروشگاه اینترنتی

احتمال دارد که شما در وب سایت خود کالا های زیادی داشته باشید و این امر موجب می شود که شما توضیحات زیادی راحع سایت خود بدهید که این کار باعث بالا رفتن صفحات سایت می شود و این کار بدون توجه به سئو داخلی سایت شما جز ضرر چیز دیگری برای سایت شما به همراه ندارد.