قبل از انکه به استراتژی های لینک سازی بپردازیم خوب است ابتدا بدانیم چه چیزی باعث جدایی لینک خوب و بد از هم میشوند

وباعث افزایش رتبه بندی سایت شما در google میشود پس بریم که این مقاله رو شروع کنیم و ببینیم که چ لینکی برای سایت ما مفید است پس با ما همراه باشید.

قدرت صفحه سایت

آیا صفحه ای که به سایت شما لینک داده است یک صفحه قدرتمند است و پیج رنکی بالایی دارد پس از سال ها ازمایش متوجه شدم که قدرت سایتی که به سایت شما لینک میدهد از هر عامل دیگری مهم تر است در حقیقت پیجی که اختیار میکنید از ان لینک بگیرید باید حتما بررسی کنید دامنه قدرت صفحه ان در چ وضعی است به تصویر پایین توجه کنید تا تاثیر افزایش رنک سایت خود را ببینید.

شرکت سئو در تهران

اگرچه google اطلاعاتی از page rank به اشتراک نمیگذارد  ولی همچنان از انها استفاده میکند وشما میتوانید از ابزار های انالیز در سایت های دیگر استفاده کنید تا از اطلاعات قدرت صفحه خود با خبر شوید.

با استفاده از ahrefs میتوانید از page rank خود با خبر شوید.

فقط یک url به ahrefs بدهید و از قدرت صفحه ای که داده اید باخبر شوید.

قدرت سایت

کیفیت لینک توسط کیفیتی که دامنه در ان قرار دارد تعیین میشود.به طور کلی لینکی از سایت معتبر و با قدرت میگیرید بسیار با قدرت تر از وبلاگ تازه تاسیس است و حتی ممکن است ان لینک به سایت شما ضربه بزند اگرچه گرفتن لینک با کیفیت و معتبر سخت و هزینه بر است ولی ارزشش را دارد چرا که پیج رنک شمارا جابجا میکند.

باز هم ahref به شما کمک میکند وشما میتوانید ادرس صفحه اصلی سایت خودرا وارد کنید و قدرت دامنه ان را بررسی کنید.

مرتبط بودن با سایت

وقتی صحبت از لینک میشود قدرت و اقتدار یک سایت مهم است.البته مرتبط بودن با سایت شما هم اهمیت دارد.در مرحله ی اول مرتبط بودن با مقاله و در مرحله ی دوم مرتبط بودن عنوان سایتی که از ان لینک گرفته اید.

به عنوان مثال بزارید بگوییم شما یک سایت درباره رژیم  غذایی دارید و از یک سایت درباره ی دوچرخه لینک دریافت میکنید ایا ان لینک برای شما مفید است ؟ طبق مصاحبه یک وب مستر سابق واقعا این گونه نیست همیشه گرفتن لینک از یک صفحه با رنک بالا مهم بود اما امروزه مرتبط بودن بسیار پر اهمیت تر است.در وهله اول شما میخواهید لینک هایی از سایت های با رنک بالا لینک دریافت کنید و در مرحله دوم و پر اهمیت تر از سایت هایی مرتبط با سایت شما

جایگاه لینک در صفحه

اگر لینک شما در قطعه ای از متن قرار بگیرد یا در جایی در فوتر سایت خب مثل اینکه به نظر میرسد موقعیت لینک شما در یک صفحه سایت مهم است.

به طور کلی لینک هایی که در فوتر صفحه قرار میگیرند و یا در سایت بار ها هستند به اندازه لینکی که در متن اصلی قرار میگیرند با اهمیت نیستند.

ایا موقعیت لینک در صفحه تغییری کرده است؟

اهمیتی ندارد که لینک شما در یک صفحه قرار دارد باید از خودتون بپرسید ایا موقعیت لینک تغییری کرده است.

یا کسی به صفحه شما لینک داده است این یک لینک متغیره .

لینک متن

لینکی که در متن است باید قابلیت کلیک کردن داشته باشد همانطور که مشخص است گوگل از متنی که شما استفاده میکند به عنوان یک سیگنال استفاده میکند و بر اساس ان کلمه کلیدی رنک میدهد.

گوگل متن لینک شمارا بررسی میکند برای مثال شما روی شرکت سئو لینک داده اید ربات گوگل بررسی میکند که صفحه ای که شما به ان لینک داده اید مرتبط است با شرکت سئو یا خیر شما میتوانید با لینکی که ما در بالا ایجاد کرده ایم را بررسی کنید تا ببینید این  رعایت شده است یا خیر.

و البته نکته مهم دیگر این است که شما برای مثال در یک مقاله روی کلمه شرکت سئو ولی اگر بخواهید یک لینک دیگر بسازید نباید روی این کلمه لینک بدهید و باید برید سراغ کلمات متعارف مثل شرکت سئو در تهران یا بهترین شرکت سئو و مثال هایی از این دست. به طور کلی اگر شما متنی را در مقاله خودتان  بارها و بارها استفاده کنید گوگل این را به عنوان لینک اسپم شناسایی میکند.

پیوند های مشترک

منظور از پیوند های مشترک همان پیوند هایی است که اطراف کلمه ای که روی ان لینک داده اید پیدا میشوند برای مثال اگر روی کلمه سئو لینک داده اید بهتر است اطراف لینک شما کلماتی باشد که مرتبط با سئو باشد تا لینک شما ارزش بیشتری در گوگل بگیرد.

لینک هایی که به عنوان کاربر مهمان میگیرید

بررسی ایتم هایی که میتواند لینک پست مهمان را لینک اسپم تلقی کند

برای انتشار پست به شخص خاصی تلقی شود