سئو کردن سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در این مقاله ما قصد داریم شما را درباره اینکه چرا باید وب‌سایت خود را سئو کنید می‌پردازیم لذا اگر قصد دارید در کسب‌وکار خود پیشرفت کنید.

هفت دلیل سئو کردن سایت

۱– چگونه در رتبه های بالا گوگل قرار بگیریم

یکی از مهم‌ترین موتورهای جست‌وجوی دنیا گوگل است که حدود 97 درصد نتایج جست‌وجو همه جهان را شامل می‌شود. درنتیجه اگر می‌خواهید در رتبه‌های بالای گوگل قرار بگیرید لازم است تا به‌صورت مداوم بر روی سایت خود فعالیت داشته باشید و تولید محتوا نمایید. بیشتر بازدیدکنندگان بر روی چند لینک اول صفحه اول نتایج جستجو کلیک می‌کنند و به بقیه صفحات مراجعه نمی‌کنند. پس بودن در صفحه اول می‌تواند خیلی حائز اهمیت باشد.

۲ مشتریان خود تان را جذب نمایید

بسته به نوع کسب‌وکار خود شما با مشتریان زیادی در ارتباط هستید که فقط دسته خاصی از آن‌ها به خدمات و کالاهای داخل سایت شما جذب می‌شوند؛ سئو سایت شما با این دسته از مشتریان تقویت می‌شود پس مشتریان هدف بیشتری را جذب کنید. شما می‌توانید به کمک سرویس رایگان Google Analytics به‌سادگی آمار بازدید، لینک‌های ورودی، صفحات بازدید شده، مدت‌زمان سپری شده در وب‌سایت و بسیاری از امکانات دیگر را کنترل نمایید.

۳ جلو زدن از رقبای خود

شما در هر کسب‌وکاری که راه‌اندازی می‌کنید همیشه تعدادی رقیب نیز وجود دارند که با شما به رقابت می‌پردازند. از مزایای کسب‌وکار آنلاین این است که می‌توان به‌واسطه آن با رعایت یکسری نکات ساده اما کلیدی از رقبا سبقت گرفت و موفق شد. اگر رقبای زیادی در منطقه کسب‌وکار شما وجود دارد، قرارگرفتن در بین ۵۰ نتیجه اول، کاری سخت است. ولی شما با انتخاب کلمات کلیدی کمی متفاوت و خاص‌تر یعنی کلماتی که افراد ممکن است کمتر آنها را جستجو کنند می‌توانید شانس خود را در قرارگیری در صفحات اول افزایش دهید. کلمات کلیدی، هدایت‌کننده بازدیدکنندگان به وب‌سایت شما هستند؛ پس انتخاب آنها اولین گام در بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است. این بخش مهم‌ترین و گاهی سخت‌ترین قسمت SEO است. اولین گام در انتخاب کلمات کلیدی این است که فکر کنید می‌خواهید بازدیدکنندگان با جستجوی چه کلماتی به وب‌سایت شما برسند.

جهت مشاوره سئو پروژه ای با کارشناسان مجرب شرکت مهام تماس حاصل فرمایید.

۴ افزایش فروش

صد درصد اگر وارد کسب‌وکار آنلاین شده‌اید به دنبال سود هستید. هنگامی که سئو سایتتان را تقویت می‌کنید و در رتبه‌های بالای گوگل قرار می‌گیرید بازدید سایت شما افزایش می‌یابد. به این صورت می‌توانید فروش بیشتری را در اهداف بلند یا کوتاه‌مدت خود داشته باشید.

۵ پایین آمدن هزینه‌های تبلیغات

اگرچه سئو هزینه‌هایی برای وب‌سایت شما دارد ولی این هزینه‌ها بسیار کمتر از دیگر روش‌های تبلیغاتی است. همچنین بازدهی سئو در زمان طولانی بهتر از تبلیغاتی می باشد که در کوتاه‌مدت به شما سودی می‌رسانند.

۶ افزایش رتبه الکسای سایت

هرچه تعداد بازدیدکنندگان سایت شما بیشتر باشد ترافیک بالاتری دریافت می‌کنید. با دریافت ترافیک بیشتر می‌توان رنک سایت را در وب‌سایت الکسا بالا برد. حال سؤال پیش می‌آید که الکسا چیست؟ الکسا سایتی است که رتبه وب‌سایت‌ها را طبق آمار بازدیدکنندگان و متوسط تعداد صفحاتی که هر نفر در سایت بازدید کرده محاسبه می‌کند.

۷ ساخت برند با سئو

برای معرفی سایت خود به مشتریان و مطلع شدن آن‌ها از برند خاص شما باید برندسازی کرد؛ یکی از مؤثرترین روش‌ها برای برندسازی استفاده از سئو می باشد.

نکات کلمات کلیدی 

از عبارت های خیلی عمومی استفاده نکنید. تلاش کنید تا حد امکان واژگان خاص‌تری برگزینید. روی عبارات دیگر حساب باز کنید. از عبارات مترادف استفاده کنید. به‌جای واژه هتل می‌توانید از کلمات جایگزین همانند اقامتگاه استفاده کنید.

در طولانی کردن عبارات زیاده‌روی نکنید. استفاده از عبارات طولانی به‌عنوان کلمات کلیدی از تأثیرگذاری و قدرت آنها می‌کاهد. حداکثر سه یا چهار واژه کافی است.

مطمئن شوید که کلمات کلیدی با کسب‌وکار شما مرتبط هستند. سعی کنید کلماتی را که انتخاب می‌کنید با وب‌سایت شما بیشترین ارتباط را داشته باشند.

از کلمات مبالغه‌آمیز مثل فوق‌العاده، عالی و امثال این‌ها در کلمات کلیدی استفاده نکنید.