سرویس تبلیغات گوگل را Google Ads می گویند. و پیش تر به نام گوگل ادوردز شناخته می شده است. نمایش تبلیغات آن در موتور جستجو و شبکه نمایش گوگل متشکل از تعداد زیادی از وبسایت‌های سراسر جهان انجام می‌شود. با توجه به محدودیت گوگل برای نمایش تبلیغات در سایت‌های فارسی‌زبان، تبلیغات در موتور جستجو در ایران بیشتر مورد توجه شرکت‌های ایرانی قرار گرفته است. 

مطالب بیشتر:

مفهوم Google Ads

Google Ads این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد که تبلیغات خود را در صفحه اول و در میان دیگر نتایج (بالا و پایین صفحه) قرار دهید.

به صورت کلی پس از جستجوی عبارتی در گوگل دو نوع نتایج در آن مشاهده میشود. نتایج ارگانیگ و نتایج تبلیغاتی. نتایجی که براساس آن به گوگل هزینه پرداخت شده عموما در چهار رتبه بالا و پایین صفحه نمایش دارند و نتایج ارگانیک در میان این موارد.

همانطور که گفته شد گوگل ادز به عنوان یک شبکه پرداخت به ازای هر کلیک (یا PPC) شناخته می شود و از این طریق تبلیغ کنندگان می توانند تبلیغات خود را به کاربران مورد نظر خود ارائه کنند. گوگل این تبلیغات را، بر اساس کلمه کلیدی که کاربران جستجو می کنند، به کاربران مورد نظر ارائه می کند. زمانی که کاربران بر روی این تبلیغات کلیک می کنند گوگل کار خود را انجام داده و هزینه ورود این بازدید کننده را دریافت می کند.

اهمیت تبلیغات در Google Ads

برای کسب جایگاه مناسب در صفحات نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد؛ سئو و گوگل ادز. اقدامات سئو نتایج طولانی‌مدت دارند و هزینه زیادی بر شرکت تحمیل نمی‌کنند اما دستیابی به موقعیت مناسب از طریق سئو زمان‌بر است. در مقابل با تبلیغات در Google Ads می‌توان با پرداخت هزینه به ازای هر کلیک به سرعت به جایگاه مناسب و اول در صفحات نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته است.

نحوه کار کردن Google Ads

اولین موردی که باید در مورد نحوه کار Google Ads بدانید سیستم مزایده آن است. سیستم مزایده گوگل ادز در واقع تعیین کننده قیمت هر کلیک و جایگاه نمایش تبلیغ است. 75 درصد از کاربران هرگز فراتر از صفحه اول گوگل نمی روند. از طرفی بیشتر کاربران یکی از 4 گزینه اول نتایج را انتخاب می کنند به همین دلیل همه تلاش می کنند تا در بین گزینه های اول صفحه اول قرار بگیرند و تمایل دارند تبلیغ آن ها در این جایگاه ها نمایش داشته باشد.

مزایای Google Ads

این سرویس با رشد پیوسته خود کم کم به مهمترین منبع در آمد گوگل تبدیل شده است. امروزه، گزینه‌های دیگری نیز برای تبلیغات جستجو محور در فضای وب وجود دارد ولی مزایای تبلیغات گوگل ادز برای مدیریت تبلیغات، بسیار زیاد می باشد.

تبلیغات Google Ads، دسترسی در یک سطح وسیع، هدفگیری دقیق مخاطبان و قابلیت سنجش تقریبا نامحدودی رو ارائه میدهد. گوگل همچنین از طریق ابزارهایی، به پیشرفت و رشد شما کمک میکند  و  اکثر مردم برای پیدا کردن چیزی که به دنبال آن هستند، به گوگل مراجعه میکنند. گوگل ادز مزایای بسیاری دارد، ولی من میخوام روی مزایای کلیدی اون تمرکز می کنیم.