نمونه قرارداد سئو و بهینه سازی وب سایت

مفاد قرارداد بهینه سازی سایت :
ماده ۱ – موضوع قرارداد: سئو و بهینه سازی سایت
ماده ۲ _ فازبندی پروژه
فاز یک : بدست آمدن نتیجه جستجو کلمات ………………………………………………………………………………………………………….. در صفحه اول گوگل
فاز دوم : بدست آمدن نتیجه جستجو کلمات ………………………………………………………………………………………………………… در صفحه اول گوگل
ماده ۳– مدت انجام قرارداد:
مدت زمان تحویل بین ۵ تا ۷ ماه در دوفاز می باشد.
ماده ۴– تعهدات مجری پروژه:
رعایت امانت و حفظ اموال و مدارکی که کارفرما در اختیار طراح قرار می دهد و استفاده بهینه از آن برای انجام موضوع قرارداد.
ماده ۵– مبلغ قرارداد:
هزینه بهینه سازی وب سایت و به دست آمدن نتیجه صفحه اول گوگل با کلمات …………………………………………………………………………………………………………………………….. به مبلغ ………………………………………………….. ریال (به حروف : ………………………………………) میباشد.
ماده ۶ – مراحل و نحوۀ پرداخت:
مرحلۀ ۱: در هنگام قرار داد ۳۰ درصد مبلغ دریافت می شود.
مرحله ۲ : هنگام بدست آمدن نتایج فاز اول ۳۰ درصد از مبلغ قرارداد تسویه می گردد.
مرحلۀ ۳: زمان اتمام کار و بدست آمدن تمام نتایج در صفحه اول موتور جستجوی گوگل ۴۰ درصد مبلغ قرارداد دریافت می شود.(تسویه کامل مبلغ قرارداد)
ماده ۷– فسخ قرارداد:
فســخ یک جانبه قرارداد از سوی هریک از طرفین قرارداد به جز موارد ذکر شده در ماده ۸ قابل پذیرش نبوده و فسخ قرارداد فقط با توافق طرفین امکان پذیر است.
ماده ۸ – شرایط خاص :
در مواردی که به علل ناشی از شرایط خاص مانند تغییر استراتژی گوگل، که رفع آن خارج از حیطه توانایی مجری پروژه است، در صورت فسخ قرارداد، هیچ یک از طرفین حق مطالبه خسارت وارده را نخواهند داشت و اقدامات پس از فسخ از قبیل تسویه حساب با توافق طرفین صورت می گیرد و یا مدت زمان انجام پروژه برای پشتیبانی سایت تمدید می شود.
ماده ۹ – حقوق معنوی مجری:
مجری مجاز است تا نام و لینک وبسایت خود را در قسمت فوتر سایت کارفرما قراردهد.
ماده ۱۰ – عدم موفقیت :
۱- در صورت بروز اشتباه از طرف کارفرما(مانند فعالیت های بلک هت)، مجری طرح هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.
۲- اگر کارفرما در پروسه کاری تصمیم به تعویض کلمه کلیدی گرفت باید هزینه کار جدید پرداخت شود.
۳- اضافه کردن کلمه کلیدی در طول انجام کار با توافق طرفین جهت هزینه و مدت زمان انجام کار می باشد.
۴- بعد از شروع کار اگر کارفرما به هر دلیلی مایل به ادامه کار نبود باید تمام هزینه ها به مجری طرح پرداخت شود.
۵- اگر در زمان معین شده مجری موفق به انجام کار نشده بود و کلمه کلیدی در صفحه دوم و یا سوم گوگل قرار گرفت کارفرما موظف است ۶۵% کل مبلغ قرارداد را پرداخت نماید و در صورت توافق برای تمدید قرارداد ۲۰% از مبلغ کل قرارداد به عنوان جریمه از مجری کسر میشود.
۶- در صورت نامناسب بودن سرور یا هاست سایت کارفرما موظف می باشد تا سرور مد نظر مجری طرح را تهیه کند در غیر این صورت مجری هیچ مسئولیتی در قبال حصول نتیجه نخواهد داشت.
۷- کارفرما در طول پروسه نمی تواند درخواستی از مجری طرح داشته باشد که بر روی سئوی سایت تاثیر منفی می گذارد در غیر این صورت هیچ مسئولیتی متوجه مجری طرح نمی شود.
۸- مشکلات سایت در طول پروسه بهینه سازی اگر در قسمت طراحی سایت باشد هزینه آن مربوط به واحد طراحی سایت می باشد و کارفرما موظف می باشد تا آن را انجام دهد.
۹- اگر مجری طرح با تیم مد نظر کارفرما شروع به کار کرد، کارفرما موظف است که همکاری تمام و کمال تیم را با مجری طرح گارانتی نماید در غیر این صورت مجری طرح هیچ مسئولیتی ندارد.
ماده ۱۱ – قانون حاکم بر قرارداد:
این قرارداد از هرنظر تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.
این قرارداد و تبصره های ذیل آن در تاریخ امضاء متعاقدین رسیده و طرفین با امضای این قرارداد، خود را متعهد و ملزم به اجرای کلیه مفاد آن و پیوست های مربوطه می دانند.
شایان ذکر می باشد که جهت آسودگی خاطر کارفرما، این قرارداد انعطاف کافی جهت تغییرات را دارا می باشد.
ماده ۱۲– الحاقات :
شرایط خاص قرارداد بهینه سازی وب سایت:
مجری این قرارداد گروه طراحی وب وینت می باشد، که در این قرارداد سامانه نامیده می شود.
بند ۱ – تعهدات سامانه:
سامانه تعهد می کند که تمامی خدمات برای رسیدن به نتیجه ذکر شده در توضیحات هر فاز قرارداد را به درستی و حداکثر تا موعد مشخص انجام خواهد داد.
تبصره۱ : ارتباط، ارائه مشاوره، فیکس کردن زمان برگزاری جلسات مشترک، مشخص کردن کار هر یک از اعضای تیم کارفرما و ارائه گزارشات و تمامی اسناد مربوطه، تنها از طریق هماهنگی با سامانه مقدور است.
تبصره۲ : زمان های فعالیت بیشتر از مدت مشخص شده در بند قبلی این قرارداد، مشمول هزینه اضافی ساعتی ۷۰۰ هزار ریال می باشد. پیش از رسیدن به زمان بیشینه ماهیانه، گزارشی به کارفرما داده خواهد شد.
بند ۲ – تحویل گرفتن کار:
تمامی خدمات مورد اشاره در بخش خدمات، در این قرارداد جا داشته و شرط کار، عدم ایجاد تغییر در ساختارهای اولیه و تحویل کار به همان صورت که توسط کارشناس SEO مشاهده شده است، می باشد.
بند ۳ – اعمال تغییرات بدون هماهنگی با کارشناس سامانه
ایجاد تغییرات یک سویه و بدون اطلاع رسانی کارشناس سامانه و مدیر پروژه، می تواند منجر به تغییر در نتایج به دست آمده نهایی شده و باعث تغییر در جایگاه سایت، اختلال در بهینه سازی و یا دوباره کاری کارفرما و کارشناسان سامانه باشد که مسئولیت آن را سامانه نمی پذیرد.
تبصره ۳ : بدیهی است که در صورت لزوم به ایجاد تغییر در صفحاتی که بدون اذن کارشناس سامانه تغییر یافته، هزینه جداگانه ای اخذ خواهد شد.
بند۴ – شیوه برگزاری جلسات:
کلیه فعالیت های سامانه به صورت آنلاین انجام شده و به دلیل حجم کارهای موازی امکان حضور در محل کارفرما برای آموزش، توجیه و یا سایر موارد از سوی تیم فنی وجود ندارد. امکان آموزش از طریق ایمیل، تلگرام در سامانه موجود می باشد.
بند۵ – تعهدات کارفرما
برای شروع فعالیت کارفرما متعهد می گردد که:
۱ – تمامی ارتباط با کارشناسان سامانه از طریق سامانه بوده و امکان ارتباط از طریق ایمیل، تماس تلفنی و غیره توسط مدیر پروژه قابل پیگیری می باشد.
۲ – تمامی هزینه ها، خدمات، مدارک ارائه شده، پیشنهادات و گزارشات را محرمانه دانسته و از انتشار آن و یا ارائه به اشخاص ثالث می پرهیزد.
۳ – کارفرما تضمین می نماید که تمامی مطالب مورد استفاده در سایت، از جمله برند، لوگو، مطالب و … متعلق به کارفرما بوده و هیچ گونه مسئولیت حقوقی در مورد استفاده از موارد لحاظ شده متوجه سامانه نمی شود.
تبصره ۴ – سامانه کنترلی بر تصمیمات سیاسی موتور های جستجو ندارد. ممکن است بنا به هر یک از دلایل ذکر شده و در شرایط فورسماژور، موتورهای جستجو تصمیماتی اتخاد نمایند که منجر به کاهش رتبه سایت شود.
تبصره ۵ – به دلیل حجم بالای رقابت در کلمات کلیدی خاص، تغییرات مداوم الگوریتم ها و فاکتور های رقابتی مختلف، سامانه تضمین کسب رتبه مشخصی در صفحه اول را در این قرارداد انجام نداده و این مورد در قالب قراردادی خارج از این قرارداد قابل تنظیم است.
تبصره ۶- استفاده از روش های بلک هت (روشهای غیر قانونی کسب رتبه در گوگل) در دستور کار سامانه قرارنداشته و به هیچ وجه حتی بنا به درخواست کارفرما، اعمال نخواهد شد. درصورت انجام هر یک از موارد بلک هت توسط نماینده کارفرما، سامانه هیچ مسئولیتی را نپذیرفته و مجاز به ختم یک طرفه قرارداد می باشد و در صورت تمایل به ادامه همکاری با توجه به بررسی مجری هزینه و زمان برای حصول اعلام خواهد شد.
تبصره۷ – سامانه می تواند پس از پایان یا در حین قرارداد نسبت به درج مشخصات شرکت یا لوگوی آن به منظور تبلیغات خود استفاده نماید. همچنین قراردادن لینک متن زیر در پایین صفحات سایت کارفرما قابل قبول است.

این قرارداد در دو صفحه در ۱۲ ماده ۵ بند و۷ تبصره در دو نسخه تهیه شده است و به تائید نمایندگان کارفرما و مجری رسیده است و هر نسخه به تنهایی معتبر می باشد.

نمونه قرارداد سئو و بهینه سازی وب سایت