کسب رتبه اول در گوگل برای وب سایت شما. توسط تیم سئو و بهینه سازی شرکت مهام.

بالا بردن رتبه سایت و کسب رتبه برتر در گوگل

اگر شما نیز در به دست آوردن رتبه های برتر در گوگل مشکل دارید یا بعد از آخرین به روزرسانی گوگل رتبه خود را از دست داده اید می توانید از این راهنما برای بهبود رتبه سایت خود در گوگل استفاده کنید. مطمئن باشید، با انجام مستمر نکات این مقاله می توانید سایت خود را به صفحه اول نتایج گوگل برسانید. فرقی نمی کند که متتخصص سئو باشید یا به تازگی با موضوع سئو آشنا شده اید، تنها کاری که باید بکنید این است که نکات مهم در این مقاله را به دقت مطالعه کنید و برای بهبود رتبه گوگل خود آنها را به صورت مدام انجام دهید.

نکات کسب رتبه در گوگل

اما چه معیارهایی برای سئو حقیقی وجود دارند؟ و چطور می‌توان از دید گوگل انتخاب شایسته‌تری نسبت به رقبا داشت؟

  1.  از دامنه مناسب استفاده کنید : یک دامنه خوب علاوه بر ماندگاری در ذهن مخاطبان، می‌تواند برای موتورهای جست و جو هم جذاب باشد. یک دامنه خوب علاوه برا کوتاه بودن باید شامل نام کسب و کار یا موضوع سایت هم باشد. درست است که غالب کلمات پرکاربرد و اسامی زیبا پیش‌تر توسط اشخاص دیگر یا حتی شرکت‌های فروش دامنه به ثبت رسیده است، اما با کمی خلاقیت می‌توان یک دامنه خوب برای خود پیدا کرد. بدین ترتیب نه تنها از محدودیت‌ها گذر کرد، بلکه توانسته‌اید امضای خود را هم در دل دامنه جای داد که می‌توان اتفاق جالبی در برندینگ نیز باشد.
  2. از کلمات ترکیبی استفاده کنید : باید سعی شود به جای استفاده از عبارت‌های تک واژه‌ای، از عنوان‌های ترکیبی استفاده شود. به صورتی که  دقیقا مخاطبان هدف را شامل شود. به عنوان مثال اگر یک آرایشگاه است عنوان‌‌ «بهترین آرایشگاه» عنوان خوبی نیست چون علاوه بر این که رقابت زیادی بر سر این کلمه است، افرادی که از این طریق این آرایشگاه را پیدا می‌کنند، ممکن است مخاطب هدف نباشند. در عوض می‌توان نوشت «بهترین آرایشگاه زنانه در پونک». برای این عنوان رقابت کمی است و احتمال اینکه سایت به بالای گوگل برسد زیاد است و از طرفی هم دقیقا مخاطبان هدف را شامل می‌شود.
  3.  از تیتر و توضیحات صحیح و کاربردی استفاده کنید : عنوان‌هایی که برای صفحه نخست سایت و دیگر صفحات انتخاب می‌شود با ارزش‌ترین فاکتور سئو هستند. دو قسمت مهمی که گوگل توجه زیادی به آنها دارد، تیتر (Title) و توضیحات (Descriptions) هر صفحه از سایت هستند. تیتر در دو یا چند کلمه به کاربر می‌گوید محتوای این صفحه درباره‌ی چیست و توضیحات اطلاعات بیشتری درباره آن صفحه را می‌گوید.
  4. مخاطب موبایل را خیلی جدی بگیرید : طراحی مناسب برای موبایل و توجه به نسخه ریسپانسیو سایت، می‌توان برگ برنده در سئو باشد. توجه بیشتر گوگل به سایت‌های Mobile Friendly برای کاربرانی که به وسیله موبایل به جست و جوی می‌پردازند، آنقدر مهم است که بعضا بدون درنظر گرفتن پارامترهای اساسی سئو نظیر پیج آتوریتی، در مقایسه با رقبا به رتبه‌های برتری دست خواهید یافت. از این جهت به دلیل کیفیت سایت و افزایش سهولت استفاده از آن، رفته رفته در گوگل پیشرفت خواهید کرد.
  5.  ساختار مناسبی برای سایت طراحی کنید : اهمیت ساختار یک سایت علاوه بر اینکه به بهبود تجربه کاربری سایت کمک می‌کند، برای گوگل هم نکته بسیار مهمی تلقی می‌شود. ساختار سایت باید به گونه‌ای باشه که کاربر سایت با یک نگاه متوجه شود چگونه می‌تواند به قسمت مورد نظر برسد. از طرفی هم ساختار سایت باید به گونه‌ای باشد که کاربر برای رسیدن به بخش مورد نظر نیاز به بیش از دو کلیک نداشته باشد. ساختار سایت مناسب باعث می‌شود کاربر زمان بیشتری را در سایت سپری کند که این موضوع یکی از عوامل مهم در رتبه بندی سایت‌ها در گوگل است.
  6. برای تصاویر توضیحات اضافه کنید : وب سایت بدون تصویر، مثل یک آهنگ بدون شعر است. تاثیری که تصاویر جذاب روی صفحات سایت می‌گذارند، هیچ محتوای دیگری نمی تواند بگذارد. تصاویر مناسب ارتباط سایت و کاربران را به طرز شگفت انگیزی افزایش می‌دهند.اما گوگل چطور می‌تواند بفهمد هر تصویر درباره چه موضعی است؟ این یک حقیقت است که گوگل، نمی‌تواند همانند ما محتوای یک عکس را بفهمد، از این رو به کمک Title ، Alt و توضیحات ارائه شده هر تصویر را در یک دسته بندی مشخص قرار می‌دهد و با توجه به ارزش کلمات نوشته شده طبق الگوریتم‌های سئو و قواعد مطرح شده، آن‌ها را برای پیشنهاد دادن به مخاطب مرتب می‌کند.
    بنابراین اگر می‌خواهید تصاویر و محتوای همراه آن از سئوی خوبی بهره‌مند شود، نوشتن alt و توضیحات مرتبط را نباید فراموش کرد.

جهت سفارش سئو و بالا بردن رتبه سایت و کسب رتبه برتر در گوگل با ما در تماس باشید.