بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی لیستی برای هدف‌گذاری آینده است. برای برداشتن اولین گام در برنامه‌نویسی حرفه‌ای‌، باید بدانید که چه راه‌هایی برای رسیدن به مقصود دارید. انواع زبان‌های برنامه نویسی همین راه‌ها هستند. به یاد داشته باشید لزوماً بهترین راه‌ها٬ کوتاه‌ترین آن نیست. برای موفقیت در دنیای بزرگ برنامه‌نویسی باید ابتدا زبان‌ها، پتانسیل، حوزه کاربرد، امنیت، کارایی و کاربردی بودن آن‌ها را بشناسید.

معرفی برترین زبان های برنامه نویسی

شاید دوست داشته باشید یک سایت راه اندازی کنید و محصولاتی را درآن قرار دهید. و کسب درآمد کنید اما باید بدانید یکی از راه هایی که این کار را به بهترین نحو انجام میدهد برنامه نویسی وب است. زبانهای وب به شما اجازه میدهند کد هایی را در کامپوتر یا دستکتاپ اضافه کنید تا بتوانید سایت خود را طراحی و راه اندازی کنید. اما به همین راحتی هم نیست زبانهای برنامه نویسی دشوار تر از آن چیزی هستند که در نگاه اول به آن فکر میکنید. پس در طراحی سایت عجله نکنید. آشنایی با بهترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی سایت میتواند به شما برای طراحی وبسایت کمک زیادی بکند، و یک دستیار همراه باشد.

  1. جاوا اسکریپت : به جرئت میتوان گفت یکی از بهترین زبانهای برنامه نویسی طراحی سایت و یا در هر زمینه ای دیگر جاوا اسکریپت است. این زبان در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. و میتوان گفت الان در بالاترین جایگاه برنامه نویسی قرار دارد و یک رقیب تمام عیار برای دیگر زبانها به شما میرود. نمیتوان گفت همانطور که جاوا اسکریپت در برنامه نویسی بهترین عملکرد را دارد همان طور در طراحی سایت هم کاربرد وسیعی دارد. اما میتوان گفت یکی از بهترین زبان های توسعه وب است. Node.Js به رشد Java Script کمک زیادی کرده است. و میتوان گفت در رشد این زبان سهم زیادی داشته است همچنین این ابزار این زبان را به یک زبان توسعه وب تبدیل کرده است. طبق آخرین آمار Github زبان JavaScript در بالاترین جایگاه زبانهای طراحی سایت قرار دارد. و از محبوبیت ویژه ای نسبت به سایر زبانها برخوردار است.
  2. پی اچ پی : نمیتوان از بهترین زبان های برنامه نویسی طراحی سایت صحبت کرد و از زبان پی اچ پی نام نبرد. این زبان به عنوان شاه زبانهای وب به شمار میاید و عملکرد و کارایی خود را در وب به تمامی کاربران نشان داده است. و یک انتخاب کاملا درست و مناسب است. جالبه که بدانید زبان PHP از مخفف PHP Processor Hypertext گرفته شده است. و علاوه بر این که در برنامه نویسی سمت سرور کاربرد دارد در برنامه نویسی عمومی نیز کاربرد دارد و استفاده میشود. زبان برنامه نویسی PHP گسترش پیدا کرده است و امروزه به یک زبان بسیار پر کاربرد در صنعت وب تبدیل شده است، که بیش از ۲۰۰ میلیون سایت با PHP ساخته شده است.
  3. جاوا : یکی از زبانهای محبوب و کاربردی جاوا است. جاوا یک زبان برنامه نویسی منبع باز است. که زمینه های جدیدی را به برنامه نویسی اضافه کرده است. جاوا یک زبان چند منظوره است و در زمینه های مختلف استفاده میشود. جاوا از زبانهایی است که در طراحی سایت هم کاربرد دارد و استفاده میشود. جاوا وابسته به پلتفرم نیست. و این مسئله کار با جاوا را راحت تر میکند. زبان Java در زمینه های مختلف مانند: برنامه نویسی اندروید، توسعه وب و… کاربرد دارد. البته در سال های اخیر محبوبیت این زبان نسبت به سال های گذشته کمتر شده است. اما هنوز یک زبان قدرتمند در زمینه های مختلف برنامه نویسی به شمار میرود. جاله که بدونید با اینکه پی اچ پی یکی از بهترین زبانهای برنامه نویسی طراحی سایت است، اما سایتهایی که با زبان برنامه نویسی جاوا ساخته شده اند ترافیک بیشتری را نسبت به پی اچ پی جذب کرده اند.
  4. پایتون : پایتون که مانند یک مار به تمامی زبانهای برنامه نویسی چنبره زده است. و در همه زبانهای برنامه نویسی کاربرد دارد و استفاده زیادی میشود. این زبان در ایران نیز یکی از بهترین زبانهای برنامه نویسی در طراحی سایت است. و حتی در زمینه های مختلف مانند برنامه نویسی اندروید و بازی سازی بیشترین کاربرد را دارد. یکی از دلایل مهم انتخاب پایتون سادگی این زبان است. این زبان بر خلاف اسمش بسیار ساده است و تنها نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارد. اگر به دنبال یک زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت یا هر زمینه ی دیگری هستید. که بتوانید در شاخه های مختلف از آن بهره ببرید پایتون بهترین انتخاب است.
  5. روبی : این زبان برنامه نویسی در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. و مورد رضایت کاربران زیادی قرار گرفته این زبان یک زبان با کارایی بالا در عین حال ساده است و نیاز به ابزار خاصی ندارد. روبی را میتوان به لیست بهترین زبانهای برنامه نویسی در طراحی سایت اضافه کرد. این زبان در سادگی شبیه به زبان پایتون است. یکی از دلایل محبوبیت این زبان رابط کاربردی آسان و ساده است. در واقه زبان برنامه نویسی Ruby متشکل از پرل و پایتون است.