پشتیبانی وب سایت دقیقا مانند خدمات پس از فروش کالاهای مختلف است. زمانی که شما کالایی را می‌خرید مانند خودرو یا لوازم الکتریکی همراه آن ضمانت، گارانتی و خدمات پس از فروش را نیز دریافت می‌کنید. در این صورت زمانی که کالای شما دچار ایرادی شد با مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش می توانید به راحتی و بدون پرداخت پول کالای خود را مانند روز اول تحویل بگیرید. وب سایت نیز دقیقا به همین صورت است. ممکن است پس از دریافت وب سایت خود بعد از گذشت مدت زمانی با مشکلاتی رو به رو شوید که خودتان نتوانید آن را حل کنید. یا حتی بخواهید تغییراتی در سایت خود ایجاد کنید در این صورت بهترین راه این است که یک پشتیبان برای وب سایت خود داشته باشید.

پشتیبانی از سایت حق مشتری است.

پشتیبانی از سایت علاوه بر اینکه حق مشتریان شرکت طراحی سایت است می تواند نشانه مسئولیت پذیری و تعهد یک شرکت باشد.  یک شرکت معتبر که از صحت و حرفه ای بودن کار خود مطمئن است همیشه خدمات پشتیبانی تخصصی و خوب به مشتریان خود ارائه می دهد. یکی از راه های رضایت مشتریان و کسب اعتبار شرکت همین مسئله پشتیبانی وب سایت است. زیرا کسی که وب سایت را تحویل می گیرد از طراحی و پشتیبانی سایت چیزی نمی داند و یک فرد متخصص در مواقع مورد نیاز باید به او کمک کند.

پشتیبانی وب سایت

چرا پشتیبانی سایت مهم است؟

وب سایت لازمه ی کسب و کارهای امروزی است. با طراحی یک وب سایت به راحتی می توان درآمد را تا میزان زیادی بالا برد زیرا امروزه بیشتر مردم برای تحقیق درباره ی نیازهایشان در گوگل جستجو می کنند. همین کاربران در حال جستجو اگر به سایتی مراجعه کنند که محصول یا خدمات موردنیازشان را عرضه کند دست به خرید می زنند. به همان اندازه که طراحی وب سایت مهم است پشتیبانی از سایت مهم است. زمانی که سایت شما دچار مشکل می شود ممکن است شما چندین مشتری خود را از دست دهید. پس پشتیبانی همیشگی و رفع سریع ایرادات سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شرایط پشتیبانی از سایت چیست؟

پشتیبانی از سایت با توجه به نحوه طراحی سایت، امکانات سایت و حتی هزینه ای که برای طراحی سایت از شما دریافت شده متفاوت است. ممکن است شما از بسته های ارزان قیمت طراحی سایت استفاده کرده باشید در این صورت به احتمال قوی پشتیبانی قوی و همیشگی دریافت نخواهید کرد بلکه برای مدتی محدود پشتیبانی از سایت شما برعهده شرکت طراح سایت خواهد بود. در این صورت برای ادامه پشتیبانی باید مبلغی بپردازید. البته برخی سایت ها که به افزایش بازدیدکنندگان خود و کسب رتبه های بیشتر گوگل اهمیت می دهند درخواست پشتیبانی دائم را از شرکت مورد نظر خواهند داشت. چون پشتیبانی از وب سایت یک ضرورت برای رسیدن سایت به صفحه اول گوگل است.

هرچه امکانات یک سایت بیشتر باشد یا بازدیدکنندگان از سایت زیاد باشند، آن سایت نیاز بیشتری به پشتیبانی خواهد داشت. زیرا دائما باید تمامی صفحات به خصوص صفحاتی که بازدید بیشتری دارند به روز رسانی شوند تا ایرادات و خطاهای ممکن از بین برود.

انواع پشتیبانی وب سایت

پشتیبانی از سایت به سه قسمت پشتیبانی فنی، امنیتی و محتوایی تقسیم بندی می شود. پشتیبانی فنی برای رفع مشکلات که در طول فعالیت سایت ممکن است رخ دهد در نظر گرفته شده است. پشتیبانی امنیتی یعنی جلوگیری از هک شدن سایت و حفظ حریم شخصی، از بین بردن ویروس ها، کرم ها و تروجان ها است. پشتیبانی محتوایی نیز نام دیگر سئو و بهینه سازی سایت است که در مقالات دیگر به صورت تخصصی توضیح داده خواهد شد.

پشتیبانی سایت به زبانی تخصصی تر چیست؟

پشتیبانی وب سایت یک کار تخصصی است که هرکسی از عهده آن برنمی‌آید. یک پشتیبان سایت باید به انواع زبان های برنامه نویسی سایت، سئو و بهینه سازی و آنالیز سایت مسلط باشد تا بتواند خطاهای ریز را هم تشخیص داده و آن ها را رفع کند.

پشتیبانی سایت چه مزایایی دارد؟

  • به راحتی می‌توان تمام اطلاعات سایت را حفظ و نگهداری کرد.
  • می توان امنیت سایت را تأمین کرد.
  • می توان از قسمت های مختلف سایت نسخه پشتیبان تهیه کرده و در سرور سایت ذخیره کرد.
  • می توان فایل هایی با حجم بالا را به راحتی آپلود کرد.
  • می توان انواع محتوا را از لحاظ سئو و تطابق الگوریتم های گوگل بررسی کرد.
  • می توان به راحتی افزونه ها و ابزارهای جدید را روی سایت نصب کرد.
  • آموزش های لازم برای استفاده از سایت توسط پشتیبان به مدیر سایت داده خواهد شد.
  • به راحتی می توان سایت را در صورت نیاز گسترش داد.
  • تمامی ایرادات و خطاهای سایت که ممکن است رخ دهد برطرف خواهد شد.