گوگل سرچ کنسول به افراد وب مستر،کارشناس سئو و طراحان سایت کمک به خصوصی می کند.

برای مثال اگر می خواهید کار شما پیشرفت فراوانی داشته باشد،با استفاده از گوگل سرچ کنسول که باعث می شود معیار های تعریف شده را به درستی بشناسید.با استفاده از آمار و اطلاعاتی که این سایت در دسترس شما قرار میدهد می توانید مشکلات سایت خود را حل نموده و پیشرفت فراوانی داشته باشید.مراقبت از نوع عملکرد و بازخورد کار شما از مهم ترین نکات به شمار می رود.

شما باید با توجه به اهمیت موضوع خود به طور روزانه و یا هفتگی سایت خود را چک کنید. در ادامه این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مهام همراه ما باشید.

موارد استفاده از گوگل سرچ کنسول

این ابزار به افراد تازه کار برای پیشرفت کمک بسیار زیادی می کند.

  • کارایی گوگل سرچ
  • اخطار خطاهای امنیتی
  • کم کردن احتمال خطاها
  • مشاهده لینک ها و بک لینک ها
  • وضعیت دسترسی ربات خزنده گوگل به وبسایت
  • کلیدواژه های سرچ شده
  • صفحات ایندکس شده در گوگل
  • افزایش کیفیت محتوا
  • رفع مشکلات سایت
  • ایندکس شدن سایت

شما حتما باید در آغاز کار خود از این ابزار استفاده کنید و مطمعن باشید که کارکردن با آن اصلا دشوار نخواهد بود.حتما در ابتدای کار رقبای فراوانی خواهید داشت.پس حتما برای عقب نماندن از رقبا باید از این برنامه استفاده کنید.

ایندکس

این کلمه به معنی اطلاعات ثبت شده و فهرست شده است.ایندکس باعث می شود مطالب خیلی سریع در سایت بارگذاری شوند.ایندکس شدن مطالب شما بستگی به گوگل سرچ دارد و معمولا بین چند روز تا چند هفته زمان خواهد برد.

کارایی جدید گوگل سرچ کنسول

برای اینکه بعضی از افراد به نسخه قدیمی این برنامه عادت داشتند وکار کردن با ابزار دشوارنباشد سازنده ابزار نسخه قدیمی را هم در دسترس افراد قرار داده است البته این امکان گذرا خواهد بود.

کارایی جدید این ابزار می توان به ثبت وبسایت به سرچ کنسول گوگل،تعیین مالک و کاربران، ارسال سایت مپ، درک شاخص های مختلف موجود در کنسول جستجوی گوگل و اضافه کردن فیلتر اشاره کرد.

آموزش راه اندازی وبسایت در سرچ کنسول

در ابتدا وارد حساب گوگل خود شوید .سایت سرچ کنسول گوگل را باز کنید. روی کلمه add property  کلیک کنید. سپس باید آدرس وبسایت خود را وارد کنید و گزینه continue. 

حتما برای احرار هویت باید از یکی از روشهای html که شامل آپلود و یا اضافه کردن تگ و یا ویرایش dns را انتخاب کنید.

احرار مالکیت در سرچ کنسول

گوگل به شما یک فایل html میدهد که باید آنرا دانلود کرده و در وبسایت خود آپلود کنید.

در مرحله بعد پنل مدیریت دامنه را باز کنید و مالکیت خود را تایید کنید.

کد رهگیری موجود در وبسایتتان را کپی کنید.

برای دسترسی بهتر به سایت خود می توانید از www استفاده کنید.البته با سرچ نام سایت خود هم می توانید آنرا مشاهده کنید اما با این روش دسترسی آسان تری خواهید داشت.

انتخاب دامنه در این روش بسیار قابل اهمیت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعرفه سئو ماهیانه با مشاوران ما در تماس باشید.

اختیارات کاربران گوگل سرچ

بعضی از کاربران  اختیارات همه امکانات این ابزار را دارند و به طور دلخواه می توانند تعدادی از کاربران را حذف و یا اضافه کنند،همه اطلاعات دسترسی دارند،و مالک احرار هویت هستند.

بعضی از کاربران هم امکان دسترسی به اطلاعات،انجام فعالیت،امکان دسترسی کم به اطلاعات و همچنین کاربران زیادی نمی توانند اضافه کنند.

اهمیت سایت مپ

بیشتر بودن صفحات باعث کم شدن خطاهای شما توسط گوگل میباشد.

ربات های گوگل صفحاتی که لینک ندارند به سختی پیدا می کنند.

لینک های بیشتری در سایت خود قرار دهید.تا شانس یافته شدن را داشته باشید.

با رعایت این موارد سایت مپ به شما کمک فراوانی می کند.

نکاتی درمورد وبمستر

impression

زمانی که آدرس سایت شما در نتایج جستجو مشاهده می شود باعث ایجاد این گزینه می شود.اگر سایت شما در آخرین نتایج ظاهر شود باز هم این گزینه برای سایت شما ایجاد می شود.

query

عبارتی است که به وسیله کاربران سرچ شده وبه برای سایت شمادر نتایجی که جستجو کردید ایجاد می شود.impression کمک آن

average position

این کلمه در گوگل سرچ نشان دهنده میانگین رتبه صفحه سایت شما برای یک و یا چند کوئری است.

ctr

برابر است با تعداد کلیک خوردن. اگر تعداد کلیک ها را تقسیم بر تعداد impression ضرب در صد شود این گزینه محاسبه می شود.

نکته

اگر هنگامی که نتایج جستجو قابل مشاهده بود کاربر بر روی لینک سایت شما کلیک کند این بازدید فقط یکبار محاسبه میشود.اگر کاربر به صفحه نتایج بازگردد و دوباره وارد سایت شود این بازدید دوباره برای نخواهد شد.اما اگر وارد سایت دیگر شما شودبازدید آن محاسبه خواهد شد.

جالب است بدانید شما می توانید از بین سه نوع جستجو انتخابهایی داشته باشید.مثل وب، تصاویر،ویدئو برای نتایجی که هم اطلاعات و هم ویدئو دارند آمار وب و ویدئو مورد اهمیت است. شما می توانید آمار سایت خود را براساس زمان و ساعت مشاهده بازدید کنید. وبمستر به شما سه نوع گزارش خواهد داد.

  • error
  • warning
  • excluded
  • valid

در آخر

استفاده از این ابزار به افرادی که در سئو تازه کار هستند کمک شایانی برای پیشرفت آنها خواهد بود.شما بذای اینکه از رقبای خود عقب نمانید باید از این برنامه استفاده کنید.استفاده از آن اصلا دشوار نخواهد بوداگر شما این مطالب را به درستی مطالعه کرده باشید متوجه اهمیت این برنامه برای کار خود خواهید شد.