اینستاگرام یک شبکه اجتماعی گسترده است و هر دیجیتال مارکتری میداند که باید از این موتور جست و جو استفاده کند و از ان بتواند محصول خودرا برند کند حال مسئله ای در اینجا پیش می اید این است که چطوری میتوانیم با الگوریتم های این موتور جست و جو قدرتمند آشنا شویم و بتوانیم وبسایت خودرا در اینستاگرام ثبت کنیم .

احتمالا مطلع هستید که اکانت‌های اینستاگرام به دشواری توسط موتور های جستجو، ایندکس می‌شوند و به دنبال آن نمایش محتوای این اکانت‌ها در نتایج جستجو، به ندرت پیش می‌آید. اکانت‌های اینستاگرام به این دلیل ایندکس نمی‌شوند که اکثر کاربران و صاحبان اکانت ها علاقه‌ای ندارند در راستای پیشرفت کسب و کار خود از این شبکه اجتماعی استفاده کنند. از طرفی خود اینستاگرام، موتور‌های جستجو را بلاک می‌کند بنابراین ربات های موتور جستجو نمی‌توانند در اکانت های اینستاگرام Crawl کنند.

خب با توجه به تمام دلایلی که در بالا نام بردیم نمیتوان از موتور های جست و جو برای بالابردن ترافیک سایت خود بهره گرفت حال راه حل چیست؟ چگونه میتوان اکانت خودرا در اینستاگرام ایندکس کرد نگران نباشید و با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

آیا شما هم دارای یک کسب و کار در اینستاگرام هستید و قصد دارید فالور های خود را بیشتر کنید؟ بهترین راه حل برای شما ثبت پیج اینستاگرام در گوگل میباشد. شما با ثبت صفحه اینستاگرام خود در گوگل و سئو اینستاگرام حتما ترافیک صفحه خود را بالا میبرید.

اطمینان پیدا کنید که اکانت اینستاگرام شما public میباشد

به طور پیش‌فرض پروفایل‌های اینستاگرام، public میباشد به این معنا که هر فردی می‌تواند به پروفایل شما دسترسی پیدا کند و محتوای آن را چک کند. به عنوان یک مارکتر، این دقیقاً چیزی میباشد که دوست دارید. در این شرایط، بهتر میباشد که تنظیمات اکانت خود را بررسی کنید و اطمینان پیدا کنید که حساب کاربری شما public است.
برای public کردن اکانت اینستاگرام، وارد حساب کاربری خود شوید، روی منوی همبرگری کلیک کنید سپس به قسمت  Settings بروید و در قسمت Account Privacy اطمیناپیدا کنید که گزینه Private Account غیر فعال یا اصطلاحاً off میباشد.

حساب اینستاگرام خودتان  را در Profile Schema بگذارید

در schema.org می‌توانید برای گوگل مشخص کنید که کدام اکانت‌های شبکه اجتماعی متعلق به شما هستند. اگر برای کسب و کار خود از knowledge graph استفاده کنید.

اگر درباره این امکاناتی که گفتیم اطلاعات چندانی ندارید می‌توانید از برنامه نویس در خواست کمک بکنید ولی به طور مفید می‌توان گفت profile schema یک فایل json. میباشد که در آن شمای کلی از کسب و کار خود برای موتور جستجوی گوگل، به ارائه میزارید. همچنین knowledge graph مجموعه‌ای از اطلاعات است که گوگل از منابع معتبر دریافت و ذخیره می‌کند و سپس در هنگام نمایش نتایج جستجو آن را در یک کادر، در سمت راست صفحه، نمایش می‌دهد. در تصویر زیر نمونه‌ای از Knowledge graph می‌بینید:

سئو اینستاگرام

در Bio از کلمات کلیدی و جملات خاص مربوط به سایت خود  استفاده کنید

وقتی دارید اکانت اینستاگرام خود را ادیت می‌کنید، باید مطمئن شوید که Bio برای موتور‌های جستجو، بهینه شده است. برای نوشتن Bio جای زیادی برای مانور نخواهید داشت، در‌ واقع تا ۱۵۰ کاراکتر می‌توانید در این قسمت بنویسید. این تعداد محدودیت کاراکتر، دقیقاً برای توضیحات متا در گوگل هم وجود خواهد داشت

می‌توانید در قسمت Bio تا حد مناسبی  در استفاده از کلید‌واژه‌ها زیاده روی کنید و همچنین کلمات کلیدی را با هشتگ به کار ببرید. هشتگ های اینستاگرام لینک‌های قابل کلیکی میباشند که کاربران را به لیستی از پست‌ها با هشتگ مشابه،  میفرستند، پس از نظر کاربران مفید واقع میشود.
اگر اکانت‌های مشترک یا ثانویه‌ای برای برند خود انتخاب کردید، می‌توانید با استفاده از user name@ اکانت دوم  را به صورت قابل کلیک، در قسمت Bio قرار بدهید.
قسمت Bio به عنوان کد HTML قابل رندر میباشد و توسط ربات‌های موتور جستجو هم Crawl خواهد شد، عملاً این قسمت، از نظر ربات‌ها تنها متن موجود در صفحه اینستاگرام شما میباشد و اینجااست که بهینه سازی اهمیت خودرا از قسمت‌های دیگر بیشتر نشان شما می‌دهد.
شما می‌توانید از ترکیبی از ابزار TagBlender برای پیدا کردن هشتگ های مناسب و از Google Keyword Planner برای دست یابی به کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید تا بهترین Bio را بنویسید.البته به نظر من بهترین ابزار برای یافتن کلمات کلیدی فارسی خود گوگل میباشد.
مناسب تر است چندین کلمه غیر هشتگی در Bio یاد داشت کنید به این ترتیب به موتور‌های جستجو، متن با معنی‌تری ارائه خواهید داد. پس تا جاییکه امکان دارد Bio را جذاب و دلپسند نگه دارید و با کمک آن دقیق معلوم کنید که کسب و کار شما چیست و چه هدفی دارید.
وقتی پروفایل اینستاگرام خودتان را ادیت می‌کنید، اطمینان پیدا کنید که فیلد Website  پر شده است. در این قسمت باید URL سایت کسب و کار خود را تایپ کنید.

حتما کپشن هارا بهینه کنید

فرض کنید که میخاهید تگ عنوان و توضیحات متا را یاد داشت کنید از همان قوانین برای نوشتن کپشن های تصاویر اینستاگرام کمک بگیرید. تلاش کنید کپشن‌هایی انتخاب کنید که در کلمات اول، حق مطلب را ادا کرده باشند.

همینطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید در نتایج جستجو، قسمتی از کپشن یاد داشت شده است و بقیه آن سه نقطه خورده و مشخص نمی باشد. پس چک کنید و ببینید چه تعداد از کلمات کپشن شما در نتایج جستجو، نمایش داده شده است و طوری کپشن را ویرایش کنید که کاربران را برای دیدن لینک، جذب شوند.
درست است که یک کپشن پر از هشتگ می‌تواند در اینستاگرام جذاب به نظر بیاید ولی در نتایج جستجو یک تگ عنوان پر از هشتگ، شبیه به مطالب اسپم میباشد.بنابراین هشتگ ها (#) را برای انتهای کپشن بگذارید تا در نتایج جستجو، نمایش داده نشوند.

در تصویر زیر یک نمونه نتیجه جستجو بهم ریخته میبینید که حق مطلب را بجا نیاورده و معلوم نیست درباره چه چیزی قرار است توضیح دهد:

سئو در اینستاگرام

به پست های اینستاگرام مستقیم لینک بدهید

میتونیم بگیم این مرحله پر اهمیت ترین بخش برای بهینه سازی و نمونه کار سئو اینستاگرام میباشد.
کد‌های اپلیکیشن اینستاگرام تا مقدار زیادی شامل جاوا اسکریپت میباشد، بنابراین لینک های این اپ، از نظر گوگل، لینک های واقعی به حساب نمی ایند و به همین دلیل است که بیشتر پست‌های این شبکه اجتماعی توسط گوگل، ایندکس نخواهند شد. شما نمی‌توانید اکانت اینستاگرام را تنها با خود اینستاگرام، معرفی و محبوب کنید.
برای اینکه همه بتوانند پست شما را ببینند باید لینک را دقیقاً از شبکه اجتماعی مد نظر خود مثلاً اینستاگرام، کپی کرده و درج کنید تا کاربران روی آن کلیک کرده و مستقیماً به پست شما هدایت شوند.برای کپی کردن پست، سمت راست بالای تصویر، سه نقطه را کلیک کرده تا منوی پاپ اپ باز شود، سپس گزینه copy link را انتخاب کنید. بعد از این می‌توانید لینک پست را در وب سایت یا وبلاگ خود، درج کنید.