به احتمال زیاد زمانی که در اینستاگرام مشغول گشت زنی هستید تیک آبی آدم های معروف را دیده اید. تیک آبی همان علامتی می باشد که کنار اسم عده ای از کاربران اینستاگرام وجود دارد. این مقاله اطلاعات زیادی را در اختیار شما می گذارد. هر چیزی که برای اطلاعات تیک آبی اینستاگرام احتیاج دارید در این مقاله ما به شما می گوییم.

بیشتر بخوانید : مدیریت شبکه اجتماعی با شرکت مهام

منظور از تیک آبی در اینستاگرام چیست؟

تیک آبی در اینستاگرام

شاید شما باور نکنید که  اینستاگرام ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد! اینستاگرام دیگر برای خودش یک کشور بزرگ شده است. این کشور برای خود هر روز یک آپدیت جدید عرضه می کند و این باعث جذابیت آن می شود. همین امر موجب شده تا اینستاگرام روز به روز بر تعداد کاربرانش افزوده شود و هر شخصی برای خود یک پروفایل شخصی بسازد.

در این میان بعضی‌ها که از خودشان نظری ندارند و عاری از هرگونه تفکر و خلاقیت می باشند، اقدام به ساختن اکانت جعلی می کنند و از نام افراد دیگر سو استفاده می کنند. افرادی مثل ورزشکاران، بازیگران، سیاست‌مداران و سلبریتی‌ها. امکان دارد در بعضی مواقع اکانت‌های جعلی یک بازیگر از اکانت واقعی خودش فالوورهای بالاتری داشته باشد. برای نمونه اگر در اینستاگرام نام پینک فلوید را سرچ کنید با تعداد زیادی صفحه با همین اسم روبه رو می شوید. در این صورت شناسایی صفحه واقعی افراد سخت می باشد. در این صورت تیک آبی اینستاگرام به کار می آید.

تیک آبی یا همان (Verified Badge) کنار نام کاربری هر فردی نمایش داده می شود و این تیک آبی نشان می دهد که این صفحه شخص واقعی است یا اینکه برند می باشد.

در هر جا در اینستاگرام با تیک آبی رو به رو شدید متوجه شوید که صفحه متعلق به خود شخص است و یا اینکه مستقیما تحت نظر خودش یا افراد دیگر اداره می شود. این تیک آبی موجب می شود تا پروفایل افراد را به راحتی شناسایی کنید و جز این تیک آبی هیچ کارایی دیگری ندارد. اگر با توضیحاتی که تا اینجا دادیم باز فکر می کنید که به تیک آبی اینستاگرام احتیاج دارید تا انتها این مقاله را دنبال کنید.

اینستاگرام به چه افرادی تیک آبی می دهد؟

طریقه عملکرد اینستاگرام در خصوص تیک آبی خیلی دقیق و مشخص نمی باشد که بالاخره چه افرادی  از اینستاگرام تیک آبی می گیرند. اینستاگرام در سایت رسمی خود اعلام نموده که فقط تنها به عده ای از نهادهای عمومی، افراد مشهور و برندها نشان تایید دریافت می نمایند و شما نمی توانید تیک آبی را خریداری کنید. ولی به این صورت نیست. هم افرادی که معمولی هستند می توانند تیک آبی بگیرند چون امکان خرید در بازار سیاه وجود دارد.

از چه طریقی از اینستاگرام تیک آبی بگیریم؟

همانگونه که ما گفتیم مشخص نیست که اینستاگرام به چه افرادی تیک آبی می دهد اما چیزی که معلوم است این می باشد که حتما شما باید یک فرد معتبری باشید. باید حتما صفحه اینستاگرام خود معتبر باشد تا اینستاگرام شما را تایید نماید. حالا این اعتبار ها مشخصه های متفاوتی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم:

۱) فالوورهای خیلی خیلی زیاد داشته باشید!

درست است که کاربر هایی که فالوور های پایین دارند بار تیک آبی در اینستاگرام می گیرند، ولی اگر فالور شما زیاد باشد شانس زیاد تری دارید که اینستاگرام به شما تیک آبی بدهد. پس فالور های خودتان را زیاد کنید تا اینستاگرام پر طرفداری داشته باشید. زیاد کردن فالور در اینستاگرام راه های زیادی دارد ولی باید توجه کنید که حتما باید این فالوور ها واقعی باشد. اگر شما فالور فیک بخواهید خریداری کنید اینستاگرام سریع متوجه می شود و شانس کمتری دارید تا تیک آبی را دریافت کنید.

۲) دست روی دست نگذارید!

در اصل در اینستاگرام تمام چیز ها مربوط به فعالیت و ارتباط برقرار کردن است. نگویید که کار زمان بری می باشد! هر کاری راه حل خود را دارد. شما برای اینکه فعال باشید و با کاربر ها ارتباط برقرار کنید هم یکسری اصول خاص خود را دارد. تفاوتی هم ندارد که تمایل دارید تیک آبی بگیرید یا اینکه تمایل ندارید. برای موفقیت، فروش بیشتر، شهرت و یا هر دستاورد دیگری در اینستاگرام، باید تعامل نمایید.

۳)رسمی باشید و رسمی بپوشید!

شما با گذاشتن آدرس وب سایت در بیوگرافی اینستاگرام خود صفحه خود را حرفه ای تر کنید. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که اینستاگرام خود را به اکانت‌های دیگر خود مانند توییتر و فیسبوک خود وصل نمایید. این کار موجب می شود تا در فضای مجازی واقعی تر جلوه کنید و اینستاگرام آسان تر هویت شما را شناسایی می کند.

 ۳) کارهای بدی انجام ندهید!

یکی از راه هایی که ثابت می کند شما یک فرد واقعی می باشید شخصیت شما می باشد.

اینستاگرام برای اینکه بخواهد به شما تیک آبی بدهد همه موارد را بررسی می کند. مانند رفتار و عملکرد شما در این شبکه اجتماعی. اگر شما بخواهید ناسزا بگویید یا اینکه دست به انجام کار های منفی بزنید شانس خود را برای گرفتن تیک آبی از دست می دهید. زیرا اینستاگرام تمام کار هایی که انجام دادید را بررسی می کند شخصیت خودتان، پست‌هایی که به اشتراک می گذارید  و واکنشی که در مقابل فالوورهای خود نشان می‌دهید، تاثیر مستقیمی روی شانس شما برای دریافت تیک آبی در اینستاگرام دارد.

۴) آدم‌های مشهور را هدف قرار دهید!

این کار کمی سخت می باشد ولی خب با این حال کار نشدنی نیست. اگر افراد مشهور و سلبریتی‌ها شما را در کامنت‌هایشان Mention  نمایند و یا اینکه در صفحه خود به تبلیغ شما بپردازند لینستاگرام راحت تر به شما تیک آبی می دهد. اگر این سلبریتی ها خودشان هم تیک آبی داشته باشند بهتر است. با این کار موجب می شود تا اینستاگرام سریع تر شما را شناسایی نماید. پس اگر شما کار ارزشمندی دارید یا اینکه هنری دارید حتما برای آن تبلیغ نمایید.

۵) کلک بزنید!

منظور از کلک زدن این است که شما اکانت های جعلی و فیک بسازید. این کار برای الان نمی باشد. باید تعداد فالوور های خود را بالا ببرید و مراحل دیگر را هم انجام دهید و در آخر برای خودتان صفحه های جعلی ایجاد کنید. زیرا یکی از دلایلی که اینستاگرام به افراد واجد شرایط تیک آبی می دهد مشخص کردن صفحه اصلی آنها می باشد. پس وقتی واجد شرایط شدید در گام بعد صفحات تقلبی بسازید تا اینستاگرام فکر کند شما خیلی Fan page دارید! اگر این اکانت ها را با گوشی خود بسازید اینستاگرام به سرعت متوجه آن می شود.