LSI (Latent Semantic Indexing) کلمات کلیدی اصطلاحات مرتبط با مفهومی هستند که موتورهای جستجو از آنها برای درک عمیق محتوای یک صفحه وب استفاده می کنند.

اهمیت کلمه کلیدی LSI چیست؟

اگر Google کلمه کلیدی “بازاریابی محتوا” را بارها و بارها ببیند ، می گوید: “این صفحه به وضوح درباره بازاریابی محتوا است”. به همین دلیل تراکم کلمات کلیدی در گذشته بسیار مهم بود.اگر چند بار از کلمه کلیدی خود استفاده نکنید، Google نمی فهمد که صفحه شما مربوط به این اصطلاح است. امروز ، هدف Google کشف موضوع کلی یک صفحه است.و Google برای درک مطالب در چنین سطح عمیقی به کلمات کلیدی LSI متکی است. به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شما به تازگی یک پست وبلاگ در مورد قهوه دم کرده سرد منتشر کرده اید. Google همچنان صفحه شما را اسکن می کند تا ببینید آیا از اصطلاح “قهوه سرد” در برچسب عنوان ، محتوا ، متن یا تصویر و غیره استفاده می کنید یا خیر.

به یک نکته باید اشاره کنم، کلمات کلیدی LSI مترادف نیستند. در عوض ، اصطلاحاتی هستند که با کلمه کلیدی مورد نظر شما ارتباط نزدیک دارند.به هر حال استفاده از آن مترادف در مقاله شما هیچ مشکلی ندارد (در واقع ، این می تواند به SEO در صفحه شما کمک کند).

بهترین روش برای کشف اصطلاحات LSI برای استفاده در محتوای شما تکمیل خودکار Google است که یکی از سریعترین و ساده ترین راه ها است.با این اوصاف ، گوگل تمایل دارد محبوب ترین اصطلاحات (و در نتیجه مرتبط ترین آنها) را دقیقاً در شرایط فعلی پیشنهاد کند.بنابراین معمولاً فقط درصورتی که بخواهیم محتوای خود را به حداکثر برسانیم از یکی از این ابزارها استفاده می کنیم: LSIGraph  و  LSIKeywords.com

هر دو تقریباً به یک شکل کار می کنند.در این ابزار ها شما یک کلمه کلیدی تایپ می کنید که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید. و لیستی از اصطلاحات LSI را که می توانید در مطالب خود بگنجانید دریافت کنید.هر دو ابزار SEO رایگان هستند. اگرچه باید به این نکته اشاره کنم که LSIGraph برنامه پولی دارد … بنابراین از نظر فنی “Freemium” است به طور کلی ، من فکر می کنم هر دو ابزار عالی کار می کنند. اما اگر مجبور شدم یکی را انتخاب کنم ، باید با LSIKeywords.com بروم. زیرا این تمایل دارد که اصطلاحات مرتبط تری را به من ارائه دهد.به عنوان مثال ، وقتی در LSIKeywords.com “ابزارهای جستجوگرها” را تایپ می کنم ، تعداد زیادی اصطلاح مرتبط (مانند “Google Analytics”) پیدا می کنم که کلمات کلیدی PERFECT LSI را می سازند.

مزایای استفاده از کلمات کلیدی LSI چیست؟

1- آنها رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو افزایش می دهند: کلمات کلیدی LSI در متن شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه شما را درک کرده و قدرت رتبه بندی آن را افزایش دهند.

2-کلمات کلیدی معنای ارتباط محتوای شما را بهبود می بخشد: افزودن کلمات مرتبط همچنین به شما اطمینان می دهد که محتوای خود را با کلمات کلیدی یا همان پر کردن کلمات کلیدی بارگیری نکنید.

3-کلمات مرتبط تعداد افرادی را که محتوای شما را پیدا می کنند افزایش می دهد: کلمات کلیدی LSI همچنین به شما کمک می کنند تجربه جستجوی بهتری را برای کاربران فراهم کنید ، که به نوبه خود به معنای بهبود در عوامل مختلف رتبه بندی ، مانند زمان صرف شده در یک صفحه ، نرخ پرش و بیشتر.

از چند کلمه کلیدی در یک صفحه استفاده کنید؟

وقتی صحبت در مورد تعداد کلمات کلیدی موردنظر در یک صفحه است، بستگی زیادی به کلمات کلیدی که می خواهید استفاده کنید دارد. با جستجوی کلمات کلیدی مناسب، تهیه لیستی از 5-10 کلمه کلیدی خیلی سخت نیست. گفته شد ، این بدان معنا نیست که شما باید روی همه 10 تمرکز کنید

بیایید ابتدا درباره قوانین سلسله مراتب کلمات کلیدی بحث کنیم. 3 نوع کلمه کلیدی اصلی برای سئو وجود دارد:

1-کلید واژه اصلی
2-کلیدواژه های ثانویه
3-کلمات کلیدی اضافی

کلمه کلیدی اصلی شما باید تمرکز اصلی کل مقاله باشد ، بنابراین عنوان و محتوای متعاقب آن باید منعکس کننده آن باشد. در واقع نمی توانید یک محتوای خوب در مورد 2 موضوع جداگانه بنویسید ، بنابراین فقط یک کلمه کلیدی اصلی باید به جلو بکشد.

کلمات کلیدی ثانویه کلمات کلیدی مکمل اصلی هستند ، اما فقط تغییرات جزئی دارند. معمولاً یک موضوع اصلی شامل 3-5 نکته اصلی صحبت است بنابراین استفاده از تعداد معدودی از آن کلمات کلیدی ثانویه منطقی است.

کلمات کلیدی اضافی فقط هر کلمه کلیدی مرتبط دیگری است که با دو عبارت دیگر عبارتی یا هجی متفاوت است اما معنی یکسانی دارند. این یک شبکه جذاب برای بدست آوردن تغییرات مختلف از کلمات کلیدی اصلی شما در آنجا است تا بتوانید برای یک (یا همه) آنها رتبه بندی کنید. به طور معمول ، کلمات کلیدی “دم بلند” در این گروه گنجانده می شوند.