در دنیای امروز اکثر افراد اسم وبلاگ را شنیده اند. و یا حتی از آن استفاده کرده اند. در این مقاله می خواهیم به شما به صورت کامل توضیح دهیم که وبلاگ چیست و چه کارآیی هایی دارد و اصلا چرا ما Weblog می نویسیم.

وبلاگ Weblog چیست؟

کلمه وبلاگ Weblog در سال 1997 توسط جرن بارگر وبلاگ نویس آمریکایی ابداع شد. این واژه از دو بخش Web که همه شما معنی آن را می دانید و کلمه log که ریشه یونانی دارد. در قرن های گذشته به دفتر گزارش شفر کشتی ها در یونان log گفته می شد. و در علم کامپیوتر لاگ به فایل هایی گفته می شود که تمام رویداد های کامپیوتر در آن ثبت می شود. حال بر می گردیم به کلمه وبلاگ یا blog که به معنی دفترچه ثبت خاطرات می باشد.

وبلاگ و وب سایت چه تفاوت هایی دارند؟

وبلاگ در ابتدا برای ثبت خاطرات و وقایع روزمره مانند یک دفترچه خاطرات بود اما با مرور زمان آموزش و اخبار هم به آن اضافه شد. اما وب سایت برای ارائه خدمات می باشد . پس نتیجه می گیریم وبلاگ برای اطلاع رسانی می باشد اما وب سایت برای ارائه خدمات است. وبلاگ ها هیچ ارائه خدمات آنلاینی ندارند اما وب سایت ها برا ی خدمات به کاربران ساخته می شود.

اولین سیستم وبلاگ نویسی دنیا

سیستم گروه های خبری Usenet نخستین سیستم وبلاگ نویسی در دنیا می باشد. در واقع یک نوع سیستم ذخیره سازی و سازماندهی پیام ها که کاربران می توانند با مراجعه به سیستم اخبار و اطلاعات مورد نیاز را از سیستم پیدا کنند. و با پیامی را به گروه های خبری ارسال کنند.

معایب استفاده از سیستم های وبلاگ نویسی رایگان چیست؟

  • کمبود منابع سرور در سیستم های وبلاگ نویسی رایگان
  • در سیستم های وبلاگ دهی رایگان شما نمی توانید تغییرات نرم افزاری ایجاد کنید.
  • نمایش تبلیغات در سیستم های Weblog دهی رایگان اجباری است.

سه مرحله برای ساخت وبلاگ

  1. خرید دامین Domain
  2. هزینه طراحی و برنامه نویسی وبلاگ
  3. اجاره سرور Server