به یک یا چند صفحه اینترنتی که در آن شخص یا گروه به گذاشتن  مطالب به صورت روزانه یا چند روز یکبار می پردازند،وبلاگ می گویند. وبلاگ را می توان نمونه کوچکتر وب سایت معرفی کرد.همه ویژگی هایی که در وبلاگ هست به طور پیشرفته تر در وب سایت هستند.اما کار با وبلاگ راحت تر است.

وبلاگ داشتن به بهبود سئو سایت ما کمک می کند. با تولید محتوای خوب روزانه، استفاده از کلمات کلیدی در وبلاگ  و…. می تواند باعث افزایش ترافیک سایت شوید.

معرفی خدمات سئو مهام

1- وبلاگ نویسی،سایت شما را به روز نگه میدارد

اگر وارد صفحه ایی بشوید که سالهاست  اطلاعات آن بروز نشده است احتمالا سریع از آن خارج  میشوید.سایت که بروز نشده باشد به محتوای آن نمی توان اعتماد کرد زیرا اطلاعات قدیمی است .

Googleاطلاعات منسوخ شده را به کاربران خود نشان نمیدهد.سایت هایی که محتوایشان به روز باشد طبق الگوریتم جستجو google،بیشتر انیدکس می شوند و بیشتر در معرض رادار جستجو قرار می گیرند.احتمالا اینکه صفحه اول سایت رو مدوام بروز کنید مناسب نباشد،بنابراین وبلاگ ابزاری کاربردی تر برای افزودن محتوای جدید به وب سایت شما به طور منظم است .

2- وبلاگ باعث می شود افراد مدت بیشتری در صفحه شما بمانند

اولویت اول گوگل ارائه مطالبی است که  افراد جستجوگر در جستجوی آنها هستند. یعنی اگر افراد وارد صفحه ایی بشوند و سریع از آن خارج شوند گوگل تشخیص می دهد که این مطلب مفید نبوده و خب  به طبع در جستجو های اول خود قرار نمیدهد.از طرفی اگر کاربر روی سایتی کلیک کند و مدت بیشتری در آن بماند گوگل نتیجه می گیرد که مطالب مفید است.گوگل اعلام کرده است که کسی که از طریق یک پست وبلاگ به وب سایت شما می آید و در نتایج جستجو نشان داده می شود بهتر از کسانی است که با خوندن صفحه ایی با مطالب کمتر وارد می شوند. محققان سئو دریافته اند که پست های وبلاگ longform عملکرد بهتری نسبت به پست های کوتاه دارند.

3- وبلاگ نویسی به شما کمک می کند که کلمات کلیدی لانگ تیل را بکار بگیرید

معمولا کلماتی که مورد جستجو قرار می گیرند که چهار کلمه یا بیشتر هستند اما قرار دادن این کلمات در صفحه  اصلی سایت یا صفحه محصولات درست نیست.ا ما آنها مناسب قرار گرفتن دریک پست وبلاگ هستند.

4- یک وبلاگ به شما امکان پیوند داخلی را می دهد

یکی از مواردی که در سئو استفاده می شود استفاده از  پیوندها است و پیوندهای داخلی آسانترین پیوندها هستند زیرا می توانید آنها را باید در سایت ایجاد کنیم. قرار دادن  پیوندهای داخلی در وب سایت  که کاربران را از یک صفحه در سایت به صفحه دیگر هدایت می کند ، یکی از ساده ترین کارهای سئو است.هر چند از لینک داخلی  در صفحه اصلی استفاده می شود اما در وبلاگ امکان از استفاده بیشتر از آن وجود دارد.

5- یک وبلاگ با کیفیت دلایل بیشتری برای ایجاد لینک به سایت شما به دیگران می دهد

لینک های داخلی مهم است اما مهم تر از آن لینک های خارجی است، لینک های خارجی باعث می شود گوگل سایت شما را معتبر ببیند.به دست آوردن لینک خارجی یا پیوند خارجی از طریق وبلاگ آسان تر است. وقتی وبلاگ خوب  با محتوای عالی بنویسید احتمال اینکه سایت های دیگر برای انکه اطلاعات مفید تری در اختیار خوانندگان خود قرار دهند آنها را به صفحه شما راهنمایی ککنند بیشتر است.

تحقیقاتی  انجام شده است که اثبات می کند سایت هایی که وبلاگ دارند 97% لینک ورودی بیشتری دارند.

6- وبلاگ به شما کمک می کند با مخاطبان ارتباط برقرار کنید

وقتی مخاطب شما در وبلاگ پستی را که دوست دارد بخواند ، به احتمال زیاد آن را به اشتراک می گذارد ، بازدید بیشتری از آن را به سمت خود هدایت می کند ، دوباره به وب سایت شما بازمی گردد تا محتوای شما را بیشتر ببیند و حتی ممکن است برای لیست ایمیل شما ثبت نام کند.وقتی بازید زیاد باشد و مخاطبان تکراریم زیاد باش،گوگل تشخیص می دهد که مردم سایت شما را دوست دارند پس سایت شما را در رنکیگ خود بالاتر می برد.این امر در سئو عالی است.علاوه برآن شما از این طریق می توناید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

نکاتی که در بالا گفته شد پاسخ سوال( چرا برای سئو بهتراز وبلاگ باید استفاده کنیم ؟) بود.حال به بیان نکاتی میپردازیم که چگونه یک وبلاگ عالی داشته باشیم.

1- مطالب بلند همراه با محتوای مرتبط با موضوع تولید کنید

محتوای طولانی تر و عمیق تر منجر به کسب رتبه بهتری می شود.محتوایی که در حدود 1800تا 2000 کلمه هستند تمایل بیشتری به کسب رتبه بهتر در مقایسه با محتوای کوتاه تر دارند.

محتوایی که مرتبط با موضوع باشه سئو وبلاگ بهتری را ایجاد می کند.

2- پست های وبلاگ را از نظر دیداری جذاب کنید

در پست های وبلاگ خود تصویر مرتبط استفاده کنید. این کار سئو وبلاگ شما را بهبود می بخشد.بررسی هایی که در بیش از یک میلیون مقاله شکل گرفته نشان می دهد که پست های وبلاگ که حاوی حداقل یک تصویر هستند، از نظر محتوایی بسیار بهتر از پست های بدون عکس برای سئو وبلاگ عمل می‌کنند.

3- استفاده از لینک های داخلی

لینک ها بدون شک یکی از مهم‌ترین عوامل ارزیابی موتور جستجو برای بالا بردن سطح سئو وبلاگ هستند. برای استفاده از لینک داخلی خود در پست های وبلاگ خود به نکات زیر توجه کنید

1.هنگام ایجاد لینک های داخلی، از متون توصیفی ثابت استفاده کنید
2. تعداد لینک ها را در صفحه خود تعدیل کنید – هر چند که لینک های داخلی خوب هستند، استفاده بیش از حد آنها در صفحات شما سودی نخواهد داشت.
3. گاهی اوقات قطعات محتوایی قدیمی را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها به سایر قطعات محتوایی پیوند دارند.

4- پلاگین های مقدماتی برای سئو را نصب کنید

پلاگین ها می توانند به شما نوعی ابزار قدرتمند سئو بدهند.

1.پلاگین All in One/Yoast SEO: این اجازه می دهد تا شما هر یک از پست های خود را بر اساس تعدادی از عوامل تا زمانی که آن را از دیدگاه سئو “تکمیل” می‌کنید، بررسی کنید.
2. پلاگین WP Smush.it: سرعت سایت یکی از فاکتورهای رتبه بندی گوگل و دیگر موتورهای جستجو است و تصاویر اغلب به عنوان مقصران اصلی در زمان بارگذاری سایت شناخته می شوند. این پلاگین تصاویر شما را فشرده کرده و در نتیجه سرعت سایت شما را افزایش داده و به سئو شما کمک می کنند.

5- استفاده از لینک های خارجی با کیفیت

یکی از سه عامل ارزیابی سایت ها لینک ها هستند. سئو وبلاگ مؤثر بدون استفاده از لینک‌های خارجی امکان پذیر نیست.