اهمیت سئو سایت

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.

مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو موضوعی است که این روزها در حوزه بازاریابی دیجیتال مطرح می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افرادی که به تازگی با بازاریابی موتورهای جستجو آشنا شده‌اند با این سوال روبرو می‌شوند  آیا سئو یک نیاز و ابزار جدید برای بازاریابی است یا هزینه‌ای برای تشخیص میزان بازگشت سرمایه؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هر دو!

در حقیقت، سئو برای بازاریابی و تجارت امروز یک نیاز همیشگی محسوب می‌شود. در عصر تکنولوژی مشتریان کمتر از دفترچه تلفن، دایره المعارف و کتاب و روزنامه استفاده می‌کنند. آنها با استفاده از گوشی‌های هوشمند، کامپیوتر و تبلت آنچه نیاز دارند را می‌یابند. در مقابل هر کسب و کاری که از یک وب‌سایت برای معرفی خدمات خود استفاده می کند نیاز دارد تا به خوبی دیده شود و توجه و اعتماد مشتریان را جلب کنند؛ اما در این راه تا چه حد موفق است؟

این سؤال را در ابتدا مطرح می‌کنیم چرا که تا از اهمیت سئو و بهینه‌سازی سایت باخبر نباشیم نمی‌توانیم به فواید و کارایی آن بپردازیم. یکی از جنبه‌های مهم سئو، سازگار کردن وب‌سایت شما با فهم کاربران و منطق موتورهای جستجو است. با وجود اینکه گوگل رضایت کاربران را به صاحبان وب‌سایت پیشنهاد می‌دهد، اما نباید این حقیقت را از یاد برد که موتورهای جستجو انسان نیستند. اگرچه موتورهای جستجو به میزان قابل توجهی پیچیده شده‌اند، اما هنوز قادر نیستند صفحات وب‌سایت‌ها را با بینشی مشابه انسان درک، تجزیه و تحلیل نمایند انجام سئو و بهینه سازی سایت، به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا موضوع و اهمیت هر صفحه و میزان کیفیت آن را بهتر متوجه شوند.

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما تاثیرگذارند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا لینک‌های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر، گاهی اوقات حصول اطمینان از ساختار مناسب سایت شما برای موتورهای جستجو را سئو مینامیم.

مهمترین سوالی که کاربران از خود میپرسند آن است که تعریف دقیق سئو چیست. سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.

یکی از عوامل افزایش بازدید و مشتریان یک وب سایت یا فروشگاه های اینترنتی ، بهینه سازی سایت است. البته به روش های زیادی می توان بازدید و تعداد مخاطب سایت را افزایش داد ، اقداماتی مثل تبلیغات اینترنتی ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بسیاری از تکنیک های دیگر ، که همه این موارد در کنار بهینه سازی سایت تحت مفهومی به عنوان سئو قرار می گیرند. سئو مراحلی بسیار جامع تر از بهینه سازی وب است و تمام عواملی که بهبود ، ارتقا ، کنترل و مدیریت و تعامل یک سایت با موتورهای جستجو و جذب کاربر جدید را به دنبال دارد زیرمجموعه سئو هستند. جدا از سایر عوامل قصد داریم ضرورت انجام بهینه سازی وب سایت که شامل اصلاح ساختار درونی سایت است را توضیح دهیم.

تفاوتی که میان بهینه سازی و سئو سایت وجود دارد این است که شما در سئو برای ارتقا سایت در موتورهای جستجو بهینه سازی می کنید ، اما وقتی صحبت از بهینه سازی سایت می شود مجموعه عوامل درونی مطرح هستند. مانند تصاویر ، کد و برنامه نویسی ، قالب سایت ، لینک سازی داخلی ، عناوین ، متاتگ ها ، دسته بندی محصولات یا مطالب ، تولید محتوا و تمام فاکتورهایی که جزئی از ساختار یک سایت هستند.

برای پاسخ به سوال چرا بهینه سازی سایت ضروری است؟ باید گفت که زمانی که یک وب سایت طراحی می شود نیازمند این است که توسط کاربران و مشتریان دیده شود ، حال با ارسال لینک یا ایمیل مارکتینگ یا تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توان تعدادی مشتری بالقوه را به سایت هدایت کرد . اما این روش ها در کوتاه مدت مناسب هستند و علاوه بر این ، هزینه بالایی از نظر تبلیغات و بازاریابی دارند.

در این شرایط بهترین ابزار که موفقیت کسب و کارهای اینترنتی در بلند مدت را تضمین می کند ، بهینه سازی سایت است. بهینه سازی می تواند حدود 70 درصد از راه رسیدن به رتبه خوب در گوگل را طی کند.

همین طور که می دانید امروزه بسیاری از افراد نیازها و درخواست های خود را از طریق موتور جستجوی گوگل بررسی می کنند و برای یک کسب و کار ضروری است که از این طریق خود را در دید مخاطبان قرار دهد که باتوجه به آمار بسیار بالای کاربران اینترنتی منطقی ، به صرفه و سودآور می باشد.


بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماس: 09378376373