همانطور که میدانید گوگل همواره به دنبال بهبود فضای وب و موتور جستجو خود می باشد تا فضای بهتری را برای کاربران محیا کند، از این جهت دائما در حال ارائه، بررسی و آپدیت الگوریتم های خود می باشد. الگوریتم هایی مانند الگوریتم پاندا ، پنگوئن و … که در سئو سایت تاثیر بسزایی دارند.

در صورتیکه فردی علاقه مند به موضوع آموزش سئو باشد باید ابتدا با الگوریتم های گوگل آشنایی داشته باشد.

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل کافئین نام دارد، در ۱۰ آگوست سال ۲۰۰۹ گوگل کافئین را معرفی کرد که بعدها یکی از مهم ترین آپدیت ها در تاریخچه موتورهای جستجو شد، آپدیت کافئین به قدری گسترده و مهم بود که گوگل از متخصصان بسیاری در زمینه سئو کمک گرفت و از آنها خواست طی چند ماه هر گونه مشکل و ایرادی در این الگوریتم مشاهده کردند، گزارش دهند و بالاخره در ژوئن ۲۰۱۰ این الگوریتم رسما شروع به کار کرد.

گرچه به روز رسانی الگوریتم کافئین تاثیر مستقیم بر رتبه بندی نداشت، اما زمینه را برای ایجاد تغییرات چشمگیر در جستجو و سئو فراهم کرد.

همانطور که میدانید گوگل همواره به دنبال بهبود فضای وب و موتور جستجو خود می باشد تا فضای بهتری را برای کاربران محیا کند، از این جهت دائما در حال ارائه، بررسی و آپدیت الگوریتم های خود می باشد. الگوریتم هایی مانند الگوریتم پاندا ، پنگوئن و … که در سئو سایت تاثیر بسزایی دارند.

در صورتیکه فردی علاقه مند به موضوع آموزش سئو باشد باید ابتدا با الگوریتم های گوگل آشنایی داشته باشد.

یکی دیگر از الگوریتم های گوگل کافئین نام دارد، در ۱۰ آگوست سال ۲۰۰۹ گوگل کافئین را معرفی کرد که بعدها یکی از مهم ترین آپدیت ها در تاریخچه موتورهای جستجو شد، آپدیت کافئین به قدری گسترده و مهم بود که گوگل از متخصصان بسیاری در زمینه سئو کمک گرفت و از آنها خواست طی چند ماه هر گونه مشکل و ایرادی در این الگوریتم مشاهده کردند، گزارش دهند و بالاخره در ژوئن ۲۰۱۰ این الگوریتم رسما شروع به کار کرد.

گرچه به روز رسانی الگوریتم کافئین تاثیر مستقیم بر رتبه بندی نداشت، اما زمینه را برای ایجاد تغییرات چشمگیر در جستجو و سئو فراهم کرد.

دقیقا الگوریتم کافئین چیست؟

کافئین یک سیستم جدیدی در ایندکس کردن در وب محسوب می شود، این سیستم جدید به گوگل کمک می کند به شکل موثرتری در وب سایت ها خزیده و داده ها را ذخیره کند.

بعد از اجرای کافئین گوگل، نه تنها تعداد ایندکس ها افزایش پیدا می کرد، بلکه گوگل نتایج جدیدتری در موتورهای جستجو ارائه داد.

سرعت ایندکس شدن سایت ها تا جایی بالا رفت که محتواهای تازه بسیار راحت تر از قبل در اختیار کاربران قرار میگیرد، قبلا محتواهایی که نیاز داشتن سریعتر در اختیار کاربران قرار بگیرند با مشکلاتی مواجه میشدند، مثلا فرض کنید که شما در حوزه ارز فعالیت میکنید و سرعت ایندکس گوگل پایین باشد، قطعا در اطلاع رسانی قیمت های لحظه ای با مشکل مواجه خواهید شد، اما امروزه گوگل قادر است که تازه ترین محتواها و اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد.

در سال های دورتر وقتی نتیجه بازی بین دو تیم فوتبال مثل پرسپولیس و استقلال رو سرچ میکردید نتیجه آخرین بازی آنها به شما نمایش داده میشد اما امروزه حتی نتیجه لحظه ای بازی در حال اجرا نیز به شما گزارش داده میشود و این از فواید ایندکس سریع مطالب است.