صفحه لندینگ پیج (Landing Page) به صفحه‌ای گفته می‌شود که به صورت خاص برای یک کمپین بازاریابی ساخته شده و برای تبلیغ یک محصول یا خدمت خاص به کار می‌رود. هدف اصلی این صفحات تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان فعلی یا آینده است.

بدر حالت کلی صفحات لندینگ از صفحات وبسایت معمولی با یک طرح متفاوت با تمرکز بر یک محتوای خاص و یا ارائه‌ی یک پیشنهاد خاص و با داشتن یک فرم ثبت‌نام، فرم تماس و یا دکمه‌ی فراخوانی (CTA) تشکیل شده‌اند.

صفحات لندینگ پیج به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال، می‌توانند نقش مهمی در بهبود سئو seo یک وبسایت ایفا کنند. در این راستا، رعایت برخی اصول و رویه‌ها می‌تواند به بهبود سئو صفحات لندینگ و در نتیجه، به بهبود رتبه و نمایش سایت در نتایج جستجو کمک کند. در ادامه به برخی اصول و رویه‌های مرتبط با ارتباط صفحات لندینگ با سئو اشاره می‌شود.

در سئو صفحات لندینگ پیج چه مواردی مهم است؟

  1. کلمات کلیدی: استفاده از کلمات کلیدی مناسب و به میزان مناسب در متن و عنوان صفحات لندینگ، می‌تواند به بهبود سئو این صفحات کمک کند.
  2. محتوای مرتبط: محتوای صفحات لندینگ باید با موضوعات اصلی و محصولات یا خدمات ارائه شده در سایت مرتبط باشد. این باعث بهبود سئو و ارتقای رتبه صفحات لندینگ می‌شود.
  3. لینک‌های داخلی: قرار دادن لینک‌های داخلی به صفحات مرتبط در سایت، می‌تواند به بهبود سئو صفحات لندینگ و سایت به طور کلی کمک کند.
  4. بارگذاری سریع: صفحات لندینگ باید به سرعت لود شوند، زیرا بارگذاری سریع تأثیر مستقیمی بر رتبه صفحات در نتایج جستجو دارد.
  5. بهینه‌سازی تصاویر: استفاده از تصاویر با حجم کمتر و بهینه‌سازی آن‌ها برای وب، می‌تواند به بهبود سئو صفحات لندینگ کمک کند.
  6. برچسب‌های عنوان: قرار دادن برچسب‌های عنوان (H1 و H2) به طور صحیح در صفحات لندینگ، می‌تواند به بهبود سئو این صفحات کمک

منبع: آژانس سئو و دیجیتال مارکتینگ مهام