اگر شما می خواهید در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت داشته باشید در اولین گام باید با انواع مدل های سئو سایت آشنا شوید.

یک سئو کار حرفه ای در اولین قدم خود باید به خوبی بداند که مدل های مختلف بهینه سازی یک سایت بر حسب چه مواردی تقسیم بندی می شود.

در ادامه ما سعی می ‌کنیم انواع مدل های مختلف سئو را بر حسب نوع فعالیت برای شما توضیح دهیم تا اطلاعات کاملی را در این زمینه کسب کنید.

به طور کلی سئو سایت بر حسب نوع فعالیت به سه مدل مختلف تقسیم می شود.

در اولین مدل، نام سئو کلاه سفید را بر روی آن گذاشته اند که به انجام یک سری از فرایندهایی اطلاق می ‌گردد که بر حسب قوانین گوگل باشد.

یعنی یک متخصص سئو در جهت بهینه سازی سایت، سعی کند در هر صورتی قوانین و مقررات تصویب شده از سوی گوگل را رعایت نماید و در هیچ موردی آن ها را نقض نکند.

البته بهتر است که بدانید این مدل از سئو در رابطه با کلمات جستجو پر رقابت، باید با چاشنی صبر و حوصله همراه باشد.

چون اصولا یک متخصص سئو باید در این باره تمامی فعالیت های بهینه سازی سایت خود را طبق شرایط ذکر شده از سوی گوگل پیش ببرد.

مورد دوم که عموماً به آن سئو کلاه خاکستری می گویند، گونه ای از سئو سایت محسوب می‌ شود که افراد بر حسب فعالیت خودشان در این زمینه سعی می کنند در برخی از مواقع علاوه بر رعایت قوانین تعیین شده گوگل، یک سری از موارد آن را بر اساس رتبه سایت، رعایت نکنند تا سایت آن ها بهتر دیده شود.

البته فعالیت یک متخصص سئو کلاه خاکستری نه در زیر مجموعه سئو کلاه سفید قرار می گیرد و نه در زمره فعالیت سئو کلاه سیاه تعیین می شود.

به طور کلی متخصصین این حوزه سعی می‌ کنند از هیچ روش غیر قانونی استفاده نکنند و برحسب ایده و روش‌های مورد نظر خودشان فعالیتشان را با یک نظم دقیق پیش ببرند.

ولی در کل فعالیت های چنین متخصصانی به اندازه سئوکاران کلاه سفید به صبر و شکیبایی بلند مدتی نیاز ندارد.

لازم به ذکر است که بدانید گاهی اوقات تکنیک هایی که سئوکاران کلاه خاکستری در تسریع رتبه و بالا رفتن یک سایت به کار می‌گیرند، احتمال دارد که سبب افزایش میزان مخاطب و بازدید یک سایت نشود.

در رابطه با آخرین مدل سئو سایت که باید نسبت به آن آگاهی کامل تری را داشته باشید، سئو کلاه سیاه می باشد.

در چنین شرایطی یک سئو کار ضوابط و ملاحظات تعیین شده از سوی گوگل را رد می ‌کند و سعی می نماید در این باره بر حسب یک شرایط مشخص که طبق نظر خود می باشد، فرایند بهینه سازی سایت را انجام بدهد.

عموماً این مدل از سئو در یک مقطع کوتاهی صورت می گیرد تا سایت از صفحات بالاتر به صفحات پایین تر گوگل، منتقل شود.

البته در چنین مواقعی به خاطر رعایت نکردن ضوابط و قوانین مشخص، موتور جستجوی گوگل سایت مذکور را با جریمه‌ های سنگینی مواجه می‌ کند که در این باره سبب افت ناگهانی رتبه سایت و یا حتی حذف آن از نتایج جستجو می شود.

کاربردی ترین تکنیک های سئو کلاه سفید

پرکاربرد ترین مواردی که به عنوان تکنیک های سئو کلاه سفید به کار گرفته می ‌شود کاملا متفاوت است که یک متخصص و کارشناس سئو بر حسب بهینه سازی سایت مورد نظر سعی می‌ کند این تکنیک ‌ها را با نهایت دقت و زیرکی تمام رعایت کنند.

بدین ترتیب در ادامه چند نمونه از تکنیک های کاربردی و مهم که در دایره سئو کلاه سفید قرار می گیرد، برای شما بیان می کنیم تا نسبت به این موارد آشنایی کامل و دقیقی را داشته باشید.

در رابطه با تکنیک های کاربردی سئو کلاه سفید باید بدانید که شما در هر صورتی اگر سعی کنید قوانین و ضوابط گوگل را با بیشترین میزان دقت رعایت نمایید، توانسته اید در این حوزه با موفقیت پیش بروید.
به طور مثال اگر سعی کنید طبق یک تقویم زمانی مشخص و معین مطالب سایت خودتان را به روز رسانی کنید، توانسته ‌اید بر حسب ضوابط تعیین شده از سوی گوگل سایت خودتان را در دایره سئو کلاه سفید پیش ببرید.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب و همچنین تحقیق و بررسی آن ها می‌ تواند گزینه‌ دیگری در رابطه با تکنیک های سئو کلاه سفید باشد که شما باید به این موضوع توجه مداومی را داشته باشید.

دانستن چند معیار درباره سئو کلاه خاکستری

در رابطه با کاربردی ترین تکنیک های سئو کلاه خاکستری باید بیان کنیم که امروزه از روش های گوناگون و متنوعی استفاده می‌ کنند.
اما مواردی که کاربرد خودشان را در این زمینه نشان داده‌اند، شامل روش ‌هایی مانند استفاده از دامنه های قدیمی‌ براساس کلمات کلیدی مورد نظر، فعالیت های تبلیغ گونه در برابر سایت های رقیب، دریافت بک لینک از شبکه های مجازی، تغییرات زمان بندی شده در ظاهر و قالب سایت و همچنین یک سری از تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشد که در بسترهای جزئی صورت می گیرد.

راز هایی درباره سئو کلاه سیاه

برای فهم بیشتر حوزه گسترده سئو، رازها و تکنیک هایی در باره سئو کلاه سیاه وجود دارد که شما بتوانید با استفاده از آن ها هوش مصنوعی گوگل را فریب دهید و در یک مقطع زمانی کوتاه مدت یک سایت را از جایگاه های پایین به لینک های برتر موتور جستجوگر گوگل برسانید.

البته در انجام این روند حتماً یادتان باشد که احتمال دارد گوگل نسبت به فریب این موضوع پی ببرد و جریمه ‌های سنگینی را برای سایت هدف در نظر بگیرد.

اما اگر علاقه دارید به عنوان یک سئو کار در رابطه با سئو کلاه سیاه اطلاعات بیشتری را کسب کنید و یا از برترین تکنیک ها و راز های آن باخبر بشوید، در ادامه با ما همراه باشید.

اولین موردی که موتور جستجوگر گوگل در هر شرایطی با آن مخالفت خود را بیان می‌ کند، استفاده از محتواهای کپی و یا نشر محتواهایی است که قبلا توسط سایت های دیگر بارگذاری شده است.

در این صورت اگر شما از محتوا های کپی شده و یا به طور کلی از مطالب الهام‌ گرفته استفاده نمایید، قطعاً تاثیر نافرجامی بر روی رتبه سایت شما ایجاد می شود با اینکه ممکن است این روند در یک مقطع کوتاه مدت کاربردی باشد.

در برخی از موارد افراد در بستر سئو کلاه سیاه از لینک های غیر ارگانیک استفاده می‌ کنند که از لحاظ هوش مصنوعی گوگل تخلف به حساب می آید.

به طور مثال ایجاد لینک های دعوت کننده در ازای هدیه که با نام لینک های کاذب پاداش نیز شناخته می شوند، یک نمونه از این موارد است.

همانطور که می دانید استفاده از کلمات کلیدی متناسب با سایت شما در داخل یک محتوا بسیار ارزشمند است اما اگر شما یک صفحه از سایت خودتان را به طور مکرر تحت تاثیر کلمات کلیدی قرار دهید و سعی کنید تمامی مطالب را بر اساس آن عبارت کلیدی تنظیم نمایید که تمامیت سایت درگیر یک کلمه کلیدی شود، قطعاً این موضوع در دایره سئو سیاه قرار می‌ گیرد.

اگرچه استفاده از سئو کلاه سیاه باعث می شود که سایت شما در یک مقطع کوتاه مدت در یک جایگاه مناسب و متعادل قرار بگیرد، اما به دلیل دقت و ظرافت بالای هوش مصنوعی گوگل، احتمال دارد بعد از گذشت یک مدت زمان مشخص، سایت شما تحت تاثیر جریمه‌ های گوگل قرار بگیرد و از دایره جستجو و بازدید آن خارج شود.

زمان های استفاده از مدل های مختلف سئو

باید بیان کنیم که مدل های مختلف سئو بر حسب یک بازه زمانی مشخصی مورد استفاده قرار می گیرند.

اما مهمترین موضوعی که در این باره باید بدانید، انتخاب یک بازه زمانی مطمئن و معین می باشد.

به طور کلی اگر شما در همان ابتدا سعی تان را بر این بگذارید که در یک حیطه رقابتی مشخص از یک کلمه پرطرفدار استفاده نمایید، باید مطلع باشید که استفاده از سئو سفید ممکن است به صبر و حوصله بلندمدتی نیاز داشته باشد.

در این مورد متخصصین و کارشناسان سئو سایت سعی می‌ کنند علاوه بر رعایت قوانین و ضوابط گوگل، سئو خاکستری و یا سیاه نیز برحسب شرایط سایت هدف استفاده نمایند.