سئوکار حرفهای چه کسی است و ویژگی های یک سئو کار حرفه ای شامل چه چیزهایی میباشد؟
سئوکار حرفه ای فردی میباشد که برای رسیدن به رتبه بالاتر وب سایتها موتورهای جستجو را بهینه سازی میکند. به بیان دیگر شخصی است که با استفاده از ابزار مختلف، از موتورهای جستجو ترافیک بیشتری کسب کند. بهینه سازی وب سایت یک فرآیند مهم است که هرکسی از عهده آن نمی تواند برآید و کار ی سئو کار حرفه ای است.
چگونه سئوکار حرفهای بشویم؟
مبحث بهینهسازی موتورهای جستجو بسیار جدید میباشد، در اینجا متداولترین راههایی که میتوانید سئوکار حرفهای تبدیل شوید به شما گفته ایم:
- در دورههای آموزشی حضور پیدا کنید.
- با بهینهسازی وب سایت خود، این حرفه را یاد بگیرید و سئو را از سایت خود شروع کنید.
- در یک آژانس بازاریابی مشتریان شروع به فعالیت کنید.
سئوکار حرفهای چه مهارتهای را باید بلد باشد و یاد بگیرد؟
متخصصین حرفهای افرادی هستند که در تعدادی از زمینههای مختلف بازاریابی دیجیتال مهارت دارند. که مهارتهای اصلی این دانش شامل بهینهسازی عنوان و سایر مهارتها بازاریابی دیجیتال مانند تولید محتوا و طراحی سایت را بلد باشد.
ما در اینجا مهارتهای کلیدی که برای تبدیل شدن به متخصص در این حوزه به آن نیاز دارید به شما گفته میشود:
- پیدا کردن کلمات کلیدی با حجم بالا و کم رقابت
- بلد بودن زبان HTML
- چگونه و از کجا میتوان کلمات کلیدی را به یک صفحه وب افزود.
- مهارتهای نوشتاری متوسط و پیشرفته
- مهارت در محتوای بصری، مانند ویدیو و اینفوگرافیک
- امکان تبلیغ و ایجاد پیوند به صفحات اصلی سایت
- درک چگونگی تأثیر S.E.O فنی بر رتبه بندی وب سایت
- دانش روندهای نوظهور SEO و تغییرات الگوریتم گوگل
در ادامه، به هر یک از این موارد میپردازیم.
موتورهای جستجو چگونه فعالیت می کنند؟
درک نحوه کار موتورهای جستجو برای کلیه سئوکار حرفهای اطلاعات کلیدی و معتبر است.
موتورهای جستجو، موتور جستجو عنکبوتها را برای یافتن صفحات در اینترنت ارسال میکنند.
بعد آنها، کد هر صفحه سایت را پیدا و میبلعد. بعد از بلعیدن کد صفحات وب سایت، این صفحات به فهرست موتور جستجو اضافه میشود که مجموعهای از حافظه پنهان است.
به گونه ای دیگر، هنگام جستجو در گوگل نتایج تازه در اختیار شما قرار نمیدهد بلکه گوگل از فهرست خود صفحات را به شما نشان میدهد به همین خاطر نتایج گوگل را در عرض میلی ثانیه کسب میکنید. گوگل بیش از 130 تریلیون صفحه در فهرست خود دارد.
وقتی کسی در گوگل جستجو میکند، گوگل در فهرست خود به دنبال مطالبی میرود که با سلیقه جستجو شخص مطابقت داشته باشد.و آنها صفحات گوگل را بر اساس صدها فاکتور در الگوریتم خود رتبه بندی میکنند.
عوامل مهم رتبهبندی موتور جستجو گوگل
گوگل از 200 فاکتور در رتبهبندی در الگوریتم خود کمک میگیرد.
شما نیازی به یادگیری همه آنها ندارید…
مهمرترین عامل رتبهبندی گوگل با این 3 روش اندازهگیری میشود:
- مرتبط بودن
- اقتدار
- کیفیت
برای درک بیشتر مطلب بهتر میباشد موضوع را با یک مثال توضیح میدهیم:
شما کلمه کفش طوسی را در گوگل سرچ کردهاید.
گوگل برای پیدا کردن صفحاتی که درباره کفش طوسی هستند، فهرست خود را اسکن میکند و آنها واقعا در این کار مهارت دارند به همین خاطر است که شما تقریباً هرگز نتیجهای کلاه توسی موقع جستجوی کفش توسی نمیبینید.
و این موضوع میزان مرتبط بودن مطابقت یک صفحه با جستجوی کسی است و مرجع میزان اعتماد گوگل به محتوای یک صفحه است. هرچه پیوندهایی که یک صفحه به آن اشاره دارد بیشتر باشد، اقتدار آن صفحه در نظر گوگل بیشتر است.
کیفیت وب سایت براساس چند فاکتور است مانند ساختار محتوای شما، اعتبار آنلاین سایت و نحوه تعامل با کاربران از طریق نتایج جستجو است.
اگر واقعا میخواهید تبدیل به متخصص حرفه ای در این زمینه بشوید، چند کلید اصلی در دنیای بهینهسازی موتور جستجو وجود دارد و هر چه این کلیدهای اصلی را بهتر درک کنید موفقیت بیشتری کسب خواهید کرد.
پس بیایید شروع کنیم.
پیدا کردن کلمات کلیدی پر بازده
پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی اولین گام در هر کمپین جستجوگرها میباشد.
اگرکلمات کلیدی مناسب انتخاب کنید؟ سایت خود را در بالای صفحه گوگل مشاهده خواهید کرد که هزاران نفر هر ماه آنها را جستجو میکنند.
و اگر کلمات کلیدی اشتباه انتخاب کنید؟ سایت شما در صفحات پایین گوگل دفن خواهد شد.
کلمات کلیدی بسیار مهم هستند در ادامه به شما یاد میدهیم با چه ابزاری میتوانید آنها را بدست آوردید .
بازاریابی محتوا SEM
بدون بازاریابی محتوا، هیچ آموزشی کامل نخواهد بود. به دست آوردن رتبه بالا وب سایت در سال 2020 بدون محتوای عالی امکان پذیر نیست.(حتی اگر سایت شما برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد)
بهینهسازی فنی سئو
یکی از کم اهمیتترین قسمتهای seo میباشد. فقط برای وب سایتهای بزرگ که تعداد صفحات بالایی دارد مهم میباشد. مثل: تجارت الکترونیک و سایتهای خبری
لینک سازی اصولی
ایجاد لینک بخش عظیمی از این علم میباشد و به همین خاطر باید هر کارشناس حرفهای (متخصص seo فنی و محتوا) باید در ساخت بک لینکها مهارت داشته باشد.
این منابع در استراژدیها و تکنیکهای ایجاد پیوند سفید در وب سایت به شما کمک میکند.
- پیوند ساختمان
- قوانین ایجاد لینک
- لینک سازی استراتژی ها
- یافتن 100 لینک برای یک وب سایت از طریق بازاریابی محتوا
- نحوه دریافت بک لینک با کیفیت بالا یا خرید بک لینک قوی
شما میتوانید هر روز در مورد سئو مطالعه کنید اما اگر میخواهید یک متخصص حرفهای شوید، حتما واقع باید این فرآیند را خودتان انجام دهید.
سعی کنید در وب سایت خود کار بهینه سازی را استارت بزنید. این یکی از روشهایی است که به تازهکارها توصیه میکنم که چگونه تبدیل به متخصص حرفهای در این حوزه تبدیل شوند.
وقتی وب سایت خود را اجرا میکنید، میتوانید سریعتر تغییرات را اجرا کنید نیازی نیست برای ایجاد تغییرات از مشتری یا رئیس خود اجازه بگیرید.
وقتی وب سایت شخصی خود را سئو میکنید، میتوانید بر روی فاکتورهای دیگر یک وب سایت شامل طراحی سایت، سفارش تولید محتوا متنی با کیفیت، ایجاد لیست ایمیل، شبکههای اجتماعی و اطلاع رسانی هم فعالیت کنید.
به بیان دیگر، اجرای سایت خود به شما کمک میکند به یک بازاریاب T-Shaped تبدیل شوید.
راهاندازی سایت برای خودتان تنها راه برای یادگیری نیست. شما میتوانید برای کسب و کارهای دیگر کار seo را انجام دهید، استراژدیها را در بازارهای مختلف آزمایش کنید و ببینید چه چیزی کار میکند و به درد بخور است و چه چیزی مفید نیست.
حتی ممکن است روزهای اول کار خود را به عنوان یک کارآموز استارت کنید و هیچ گونه مبلغی را دریافت نکنید.
یکی از دلایلی که شاید برای شما هم جالب باشد این است که شما می توانید بک لینک های خود را از طریق فارش رپورتاژ نیز تامین کنید. زیرا رپورتاژ هم یک نوع بک لینک به حساب می آید. پس می توانید از آن برای تقویت آف پیج خود استفاده کنید.
در آژانس تبلیغاتی فعالیت کنید
کار در یک آژانس با عنوان S.E.O کار راهی عالی برای تبدیل شدن به یک متخصص حرفهای است.
نکتهی مثبت این است که شما توسط افرادی احاطه شدهاید که قبل از شما این دانش را یاد گرفتهاند و وظیفهی آنهاست که به شما کمک کنند تا سریع تر این دانش را یاد بگیرید.
پس اگر می خواهید سئو کار حرفهای شوید، حتما از اصل زیر پیروی کن:
تست کنید و یاد بگیرید
متخصصین حرفهای یک ویژگی مشترک دارند:
آنها همیشه در حال آزمایش هستند.
آزمایش همان چیزی است که مردم را به حوزههای بالا هدایت میکند.
گوگل به طور مداوم الگوریتم خود را اصلاح میشود. طبق گفته گوگل، آنها هر ساله تقریباً 3000 تغییر در الگوریتم خود ایجاد میکنند. میتوانید در این عکس از گزارش ترافیک را در Google Analytics نگاه کنید، تغییرات در ترافیک شما همیشه اتفاق میافتد… حتی اگر در سایت خود تغییری ایجاد نکنید.
من تصور میکردم که بهبود رتبهبندی وب سایت(یا افت) به دلیل تغییری است که من ایجاد کردم.