نكات خاص كيورد ريسرچ در سئو

مفهوم کلمه کلیدی یا keyword در سئو چیست؟
کلمه کلیدی، محتوای کلیت سایت را نشان می دهد. در حوزه سئو به کلمات یا عباراتی که در موتور های جستجو، جستجو می شود را کلمه کلیدی می گویند.
چگونه کلمه کلیدی مناسب را پیدا کنیم؟
در این مقاله ما به شما کمک خواهیم کرد که چگونه کلمه کلیدی مناسب برای سایتتان را پیدا کنید.
هدف سایتتان چیست؟
هدف شما از بودن در صفحات جستجو چیست؟ قطعا اولین هدف جذب مخاطب است.اما از مخاطب خود چه چیزی میخواهید؟ایا سایتتان برای فروش محصول ایجاد کرده اید؟ یا صرفا میخواهید اطلاعاتی را در سایتتان قرار دهید؟و یا اینکه فقط اطلاعاتی در مورد محصول دیگران به اشتراک بگذارید و قصد فروش محصولی ندارید؟
حال که فهمیدید از مخاطب خود چه چیزی می خواهید، می توانید کلمه کلیدی مناسب برای کسب و کار خودتان را پیدا کنید.
به عنوان مثال اگر شما مخاطبی باشید که میخواهید کفشی را خریداری کنید ،کلماتی مثل:
• قیمت کفش
• انواع کفش
• بهترین برند کفش
• کفش و…
در موتور جستجو،جستجو می کنید.

استفاده از کلمات مرتبط
ابزار هایی برای یافتن کلمات کلیدی مناسب وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

ابزار های مهم برای یافتن کلمات کلیدی
• ابزار keyword سایت moz
• ابزار kwfinder
• ابزار keywordtool

این ابزار ها با بررسی جستجو کاربران در کشور ها و زبان های مختلف،کلمه کلیدی مرتبط را به شما نشان می دهند.
از میان ابزار های معرفی شده بالا تنها ابزار keywordtool رایگان است اگر شما فعلا قصد هزینه کردن را ندارید این سایت مناسب شماست.

ابزار kwfinder چیست؟

KWFinder یک ابزار عالی برای جستجوی کلیدواژه ها است که با استفاده از آن می توان صدها کلیدواژه دم دراز (long-tail) با سختی پایین و سرچ بالا را به دست آورد. این ابزار رابط کاربری بسیار مناسبی دارد و معیارهای بسیار مناسبی را برای جستجوی کلیدواژه ها داراست.تمام این ویژگی ها برای بهبود سایت شما(سئو) مناسب است. شما می توایند به مدت ده روز به طور رایگان از اکانت ازماشی این ابزار استفاده کنید.

معرفی بخش های ابزار kwfinder

• جستجو براساس کلیدواژه
• جستجو کلید واژه براساس دامنه
• جستجو بر اساس کلید واژه های ارگانیک و پولی
• پیشنهاد رقبا و لوکیشن

جستجو براساس کلید واژه

اگر می خواهید ازاین بخش استفاده کنید باید کلید واژه اصلی خود را بشناسید.در نتیجه شما با مشخص کردن موقعیت جغرافیا میتوانید کلید واژه های مناسب با کلید واژه اصلی خود را بیابید.
حتما این نکته را به یاد داشته باشید که اگر کسب و کارتان محلی است و سئو محلی مورد نظرتان است بخش location و language را حتما انتخاب کنید تا کلید واژه شما دقیق تر باشد.

جستجو کلید واژه براساس دامنه

شاید دوست داشته باشید بدانید رقیبتان با چه کلید واژه ایی رنک گرفته است.برای پیداکردن کلید وازه های رقبایتان می توانید از این بخش ابزار KWFinder استفاده کنید.
جستجو براساس کلید واژه های ارگانیک و پولی

کلیدواژه های ارگانیک کیوردهایی هستند که سایت به صورت ارگانیک و طبیعی با آن ها رنک می گیرد. کلیدواژه های پولی نیز کیوردهایی هستند که سایت با استفاده از تبلیغات گوگل با آن ها رنک گرفته است. این ابزار می تواند این کلیدواژه ها را به تفکیک به شما نمایش دهد.

پیشنهاد رقبا و لوکیشن

باتوجه به کلید واژه یا ادرسی که وارد میکنید این ابزار رقبایی را به شما پیشنهاد میدهد که شما میتوانید باتوجه به حوزه کاری خود آنها را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *