هویت برند
هویت برند متشکل از عناصر برند میباشد. عناصر برند، ابزارهایی برخوردار از قابلیت تجاری سازی هستند که میتوانند برند را معرفی کرده و آن را متمایز سازند. اصلی ترین عناصر برند عبارتند از: نام تجاری، طرح گرافیکی یا لوگو، نمادها، کاراکترها، شعارها، دامنه های اینترنتی، طنین، چهره های سرشناس، بسته بندی یا هر نوع علامت یا نشانه ای منحصربه فرد.
نام برند
نام برند یکی از انتخابهای بنیادین است، زیرا اغلب نقش اصلی را در میان عناصر برند بازی میکند و تداعیات ذهنی قدرتمندی را در زمینه ی محصول به صورت فشرده، مختصر و مفید ارائه میدارد.
دامنه اینترنتی
مشخص کننده ی مکان صفحات، روی شبکه اینترنت هستند.
با استفاده از خدمات سئو دامنه و وب سایت شما در رتبه های نخست موتورهای جستجو مانند گوگل قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.
لوگو و نماد
لوگو یکی از عناصری است که به عنوان یکی از شیوه های نمایش خواستگاه، مالکیت و سایر تداعیات مرتبط با برند، تاریخچه ای طولانی دارد. لوگو دامنه ی وسیعی از جلوه های تصویری را، طرح های منحصربه فرد در نگارش نام شرکتهای یا علائم تجاری تا طرح های انتزاعی در بر میگیرد.
کاراکتر
کاراکترها نوع خاصی از نمادهای برند است که نمایانگر یک انسان با موجودیت در برگرفته از زندگی واقعی هستند. کاراکترهای برند، اغلب از طریق فعالیتهای تبلیغاتی معرفی میشوند و میتوانند نقش کلیدی در مبارزه های تبلیغاتی شرکتها و طرح بستهبندی آنها ایفا کنند.
شعار
شعار، عبارت کوتاهی است که اطلاعات تشریحی یا ترغیبی را در مورد برند به مشتریان منتقل میسازد. شعارها اغلب در تبلیغات شرکت مورد استفاده قرار میگیرند، اما میتوانند نقش مهمی را در بستهبندی و سایر جنبههای برنامه بازاریابی شرکت ایفا کنند.
طنین
طنین ها پیامهای موزیکالی هستند که در معرفی برند به کار گرفته میشوند. این پیامها که اغلب توسط موسیقیدانان حرفها ی طراحی میشوند، معمولاً آنقدر متمایز هستند که بتوانند در ذهن شنونده ثبت شوند.
بسته بندی
بسته بندی به معنای فعالیت های طراحی و تولید ظروف یا پوشش محصولات بوده و مانند سایر عناصر برند از تاریخچه ای طولانی برخوردار است.
تقلید از برند
برندهای مقلّد، برای سواری گرفتن مجانی از کیفیت جدید، از لباس تجاری برندهای اصلی مانند نام برند یا طراحی بسته بندی آن تقلید میکنند تا از شهرت و تلاش های بازاریابی انجام گرفته منتفع شوند.
تصویر برند
تصویر برند یک مفهوم مهم و قدیمی در بازاریابی است؛ منظور از تصویر برند، ادراکات و احساسات مصرفکننده در مورد برند که توسط تداعیات ذهنی ذخیره شده در حافظه، انعکاس مییابد. یا به طور خلاصه تر مجموعه باورهای موجود در مورد یک برند خاص میباشد. تصویر برند خوب، باعث کاهش ریسک نگرش مصرف کننده نسبت به آن برند و همچنین افزایش میزان رضایت و وفاداری مصرف کنندهو در نتیجه افزایش قصد خرید محصول میشود.
ارزش درک شده
ارزش درک شده توسط مشتری شامل ارزیابی مصرف کننده از یک محصول و درک این موضوع که در مقابل آورده خود به چه حاصلی رسیده است، میباشد.
قصد خرید
مصرف کنندگان همه روزه تصمیمات خرید بسیاری میگیرند. این تصمیم گیریِ مصرف کننده، طی مراحل مختلف از فرآیندهای اجتماعی و شناختی صورت میگیرد. با بررسی این مراحل در مییابیم که مصرف کنندگان به وجود مسئله پی میبرند و در خلال سلسله مراحلی سعی در حل منطقی مسئله دارند. این مراحل شامل؛ تشخیص مسئله، جمعآوری اطلاعات، ارزیابی گزینهها، تصمیمگیری خرید، رفتار پس از خرید میباشد. ریشه های این رویکرد در عواملی همچون روانشناختی و اقتصاد قرار دارد.