هویت برند

هویت برند متشکل از عناصر برند می­باشد. عناصر برند، ابزارهایی برخوردار از قابلیت تجاری ­سازی هستند که می­توانند برند را معرفی کرده و آن را متمایز سازند. اصلی­ ترین عناصر برند عبارتند از: نام تجاری، طرح گرافیکی یا لوگو، نمادها، کاراکترها، شعارها، دامنه­ های اینترنتی، طنین، چهره ­های سرشناس، بسته­ بندی یا هر نوع علامت یا نشانه­ ای منحصربه ­فرد.

نام برند

نام برند یکی از انتخاب­های بنیادین است، زیرا اغلب نقش اصلی را در میان عناصر برند بازی می­کند و تداعیات ذهنی قدرتمندی را در زمینه­ ی محصول به صورت فشرده، مختصر و مفید ارائه می­دارد.

دامنه اینترنتی

مشخص­ کننده ­ی مکان صفحات، روی شبکه­ اینترنت هستند.

با استفاده از خدمات سئو دامنه و وب سایت شما در رتبه های نخست موتورهای جستجو مانند گوگل قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

لوگو و نماد

 لوگو یکی از عناصری است که به­ عنوان یکی از شیوه ­های نمایش خواستگاه، مالکیت و سایر تداعیات مرتبط با برند، تاریخچه­ ای طولانی دارد. لوگو دامنه­ ی وسیعی از جلوه­ های تصویری را، طرح ­های منحصربه فرد در نگارش نام شرکت­های یا علائم تجاری تا طرح­ های انتزاعی در بر می­گیرد.

کاراکتر

کاراکترها نوع خاصی از نمادهای برند است که نمایانگر یک انسان با موجودیت در برگرفته از زندگی واقعی هستند. کاراکترهای برند، اغلب از طریق فعالیت­های تبلیغاتی معرفی می­شوند و می­توانند نقش کلیدی در مبارزه­ های تبلیغاتی شرکت­ها و طرح بسته­بندی آن­ها ایفا کنند.

شعار

شعار، عبارت کوتاهی است که اطلاعات تشریحی یا ترغیبی را در مورد برند به مشتریان منتقل می­سازد. شعارها اغلب در تبلیغات شرکت مورد استفاده قرار می­گیرند، اما می­توانند نقش مهمی را در بسته­بندی و سایر جنبه­های برنامه بازاریابی شرکت ایفا کنند.

طنین

طنین ­ها پیام­های موزیکالی هستند که در معرفی برند به­ کار گرفته می­شوند. این پیام­ها که اغلب توسط موسیقی­دانان حرفه­ا ی طراحی می­شوند، معمولاً آنقدر متمایز هستند که بتوانند در ذهن شنونده ثبت شوند.

بسته­ بندی

بسته­ بندی به معنای فعالیت­ های طراحی و تولید ظروف یا پوشش محصولات بوده و مانند سایر عناصر برند از تاریخچه­ ای طولانی برخوردار است.

تقلید از برند

برندهای مقلّد، برای سواری گرفتن مجانی از کیفیت جدید، از لباس تجاری برندهای اصلی مانند نام برند یا طراحی بسته­ بندی آن تقلید می­کنند تا از شهرت و تلاش­ های بازاریابی انجام گرفته منتفع شوند.

تصویر برند

تصویر برند یک مفهوم مهم و قدیمی در بازاریابی است؛ منظور از تصویر برند، ادراکات و احساسات مصرف­کننده در مورد برند که توسط تداعیات ذهنی ذخیره شده در حافظه، انعکاس می­یابد. یا به ­طور خلاصه­ تر مجموعه باورهای موجود در مورد یک برند خاص می­باشد. تصویر برند خوب، باعث کاهش ریسک نگرش مصرف ­کننده نسبت به آن برند و همچنین افزایش میزان رضایت و وفاداری مصرف­ کنندهو در نتیجه افزایش قصد خرید محصول می­شود.

ارزش درک شده

ارزش درک­ شده توسط مشتری شامل ارزیابی مصرف­ کننده از یک محصول و درک این موضوع که در مقابل آورده خود به چه حاصلی رسیده است، می­باشد.

قصد خرید

مصرف ­کنندگان همه روزه تصمیمات خرید بسیاری می­گیرند. این تصمیم ­گیریِ مصرف ­کننده، طی مراحل مختلف از فرآیندهای اجتماعی و شناختی صورت می­گیرد. با بررسی این مراحل در می­یابیم که مصرف­ کنندگان به وجود مسئله پی می­برند و در خلال سلسله مراحلی سعی در حل منطقی مسئله دارند. این مراحل شامل؛ تشخیص مسئله، جمع­آوری اطلاعات، ارزیابی گزینه­ها، تصمیم­گیری خرید، رفتار پس از خرید می­باشد. ریشه ­های این رویکرد در عواملی همچون روانشناختی و اقتصاد قرار دارد.