تعریف سئو و اهمیت سئو

سئو چیست؟

سئو مخفف شده عبارت Search Engine Optimization می باشد و از روشهای دیجیتال مارکتینگ در جهت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و افزایش کمیت و کیفیت بازدیدکنندگان سایت و معرفی محصولات و خدمات شما از طریق بازدید طبیعی موتورهای جستجو گوگل، بینگ، یاهو و … می باشد. به زبان ساده تر بخواهیم بیان کنیم سئو مجموعه ای از تکنیک ها و دستورالعمل ها می باشد که موجب می شود رتبه سایت شما در کلمات کلیدی خاص بهبود پیدا کندو برای شما افزایش بازدیدکننده و در نتیجه رونق در کسب و کار را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: تعرفه سئو وبهینه سازی سایت

چرا سئو برای کسب و کار ها مهم می باشد؟

پهنای باند اینترنت و تعداد تلفن های هوشمند در ایران نرخشان بالا رفته است، ضریب نفوذ اینترنت در سال 1397 به 60 درصد رسیده است و و میزان کاربر های اینترنتی در ایران از مرز 40 میلیون نفر نیز گذشته است. تعدادی زیادی از کابر ها برای پاسخ به سوال های خود و یافتن محصولات از گوگل استفاده می کنند.

بیشتر از هر زمان دیگری بازار رقابت فروش محصولات و خدمات اهمیت داشتن سئو را نیز نمایان می کند و همه به دنبال رتبه برتر گوگل هستند به عبارت ساده تر می شود گفت:

هر کجا کاربری حضور دارد، مشتری آنجاست!

مزایای سئو در دیجیتال مارکتینگ

کسب یک رتبه خوب در گوگل می شود به عنوان یک سرمایه ارزشمند دانست، چون بیشترین نرخ تبدیل در فضای آنلاین را دارد و به روش کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ تبدیل بالا
  • نرخ بازگشت پذیری سرمایه بالا ( ROI)
  • هزینه کمتر در زمان طولانی مدت

عیب های سئو در بازاریابی آنلاین

از اشتباه هایی که کارشناسان دیجیتال مارکتینگ دارند این است که فقط تنها بر روی سئو تمرکز می کنند، چون بهینه سازی وب سایت یک کار زمان بری می باشد و دارای ریسک است.

  • احتیاج به مشاور سئو حرفه ای دارد
  • به یک سرمایه گذاری بالا در شروع فعالیت دیجیتال مارکتینگ نیاز است
  • ریسک تغییر الگوریتم های گوگل
  • زمان طولانی و عدم قطعیت در دستیبانی به نتایج

فاکتورهای سئو درون سایتی یا سئو داخلی

سئو داخلی فاکتور هایی را شامل می شود مانند از منظر تکنیکی، فنی و محتوایی و طبق استاندارد تعیین شده بر روی وب سایت شما قابل اجرا می باشد. رعایت کردن این نکته ها برای بهینه سازی سایت داخلی ضروری می باشد و موجب بهبود عملکرد وب سایت و و بالا رفتن رتبه گوگل شما می شود. فاکتور های سئو داخلی شامل موارد زیر می باشد:

  • طراحی واکنشگرا (Responsive)
  • سرعت بارگزاری سایت
  • کیفیت محتوای سایت
  • طراحی UI / UX مناسب
  • افزایش امنیت سایت با پروتکل HTTPS
  • انتخاب عنوان، و متاتگ های مناسب
  • انتخاب عنوان ها و زیر عنوان های مناسب
  • ساختار لینک داخلی
  • ساختار فنی سایت HTML به صورت استاندارد
  • ساختار URL استاندارد
  • بهینه سازی حجم تصاویر و استفاده از تگ ALT

ابزارهای آنالیز سئو داخلی سایت

Screaming Frog: این ابزار تمام وب سایت شما را بررسی می کند و از لحاظ ایراد ها در زمینه سئو ساختاری به شما گزارش می دهد، از مهم ترین مورد های آن شاید لینک های شکسته، لینک های اضافی با محتوای بی کیفیت، حجم کلمات صفحه و … می باشد. اسکرمینگ فراگ 200 لینک وب سایت را به صورت رایگان بررسی می کند.

WebSite Auditor: این ابزار همانند Screaming Frog به آنالیزسئو می پردازد، ولی ناگفته نماد که از لحاظ ظاهری و امکانات بسیار بهتر می باشد، از مهم ترین مشکلات این نرم افزار ممکن است کند شدن سیستم برای آنالیز وب سایت های بزرگ باشد.

وب سایت های Moz – Ahrefs و Woorank نیز تحلیل های بهینه سازی سایت را ارائه می کند. ولی ارزش گذاری فاکتورهای سئو داخلی در هر یک از نرم افزار های آنالیز سئو داخلی سایت مختلف می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *