اگر شما کسب و کار اینترنتی داشته باشید شما برای تولید محتوا به یک سئو کار نیاز دارید و تقاوتی نمیکند شما چه کسب و کاری داشته باشید، مهم است که محتوای شما مورد بازدید قرار گرفته و  بین مخاطبین شناخته شود.

خود کلمه سئو چه معنی دارد؟

به همه فرایند هایی که باعث میشه یک صفحه خاص از وب سایت در یک کلمه خاص در نتایج جستجو نمایش داده شود، سئو می گویند.

نتیجه این موارد این است که سایت شما در صدر نتایج جستجو های گوگل نشان داده شود کاربران قبل از سایت های دیگر در ابتدا بر روی سایت شما کلیک کنند. هر چه که تعداد کاربران بیشتری از جست و جوی گوگل وارد سایت شما شوند اعتبار محتوای سایت شما در نزد گوگل بیشتر می شود و سئوی سایت شما بالاتر می‌رود. بنابراین باید با وظایف سئو کار آشنا شویم.

وظایف سئو کار چیست؟

همانطور که گفته شد به مجموعه ای از فعالیت هایی که باعث افزایش رتبه یک سایت در نتایج جستجو میشه سئو می گن، میخوایم بدونیم یک سئو کار دقیقا چه کار میکند؟! در ادامه متوجه میشویم!

تدوین استراتژی سئو برای سایت

صفحه اول گوگل مانند یک میدان جنگ است، سئوکار ها همه رهبران جنگ قرار هستند و کارهایی که یک سئو کار انجام می دهد به لشکر سرباز های یک رهبر شباهت دارند.

اینکه چطور به میدان جنگ وارد شویم و از رقیبان خود پیشی بگیریم کاملا بستگی به استراتژی هست که در ابتدای جنگ می چینیم.

در حالت کلی استراتژی سئو یعنی اینکه چه فعالیت هایی در یک مدت مشخص بر روی سایت شما انجام می شود، برنامه ریزی و پژوهش درباره ی روند پیشرفت سایت و چگونگی افزایش بازدید و در نهایت درآمد از سایت از سری هدف هایی است که تدوینگر استراتژی سایت باید به آن ها دقت کند.

یافتن کلمات کلیدی وب سایت

به عنوان یک سئوکار باید بدانید که وب سایتتان را برای چه موضوعی آماده می کنید و از بالا آوردن این کلمات در نتایج جستجو چه هدفی دارید!

توانایی پیدا کردن کلمات کلیدی برای یک وب سایت جزو اولین و مهم ترین فعالیت هایی است که یک سئو کار باید آن را از بر باشد، پیدا کردن اینجور کلمات می تواند به دو روش جستجویی و کمک گرفتن از ابزار ها انجام شود.

نوشتن محتوای سئو شده برای کلمه کلیدی

نوشتن محتوای سئو شده و با کیفیت و همینطور  مورد پسند کاربر از اولین و با اهمیت ترین وظایفی است که سئوکار باید در آن خبره باشد.

برخی از نکاتی که باید توسط سئوکار در نوشتن محتوا رعایت شود شامل موارد زیر می باشد :

محتوایی که یک سئوکار منتشر می کند باید حتما یونیک و یگانه باشه.
محتوا باید کاملا مورد توجه کاربر و با کیفیت باشد.
محتوا باید شامل انواع مدیا های ضروری باشد.
محتوا باید تمام سنین را شامل شود و عموم بازدیدکننگان را تحت تاثیرخود قرار دهد.
محتوا باید از عنوان، متن و تیتر های مناسبی برخوردار باشد.
البته در روند تولید محتوا موارد بسیار گسترده دیگری وجود دارد که در این مقاله به همه آن  نمیتوان پرداخت. برخی از افراد سئوکار با پرداخت هزینه ای به شرکت تولید محتوا این کار را به عهده افراد متخصص و به اصلاح محتوا نویس می گذارند.

قرار دادن بک لینک در سایت های هم دسته

البته این موضوع که بک لینک گرفتن فقط باید از سایت های هم دسته انجام بگیرد به خودی خود مبحثی طولانی و قابل بحث می باشد اما در حالت کلی بک لینک گذاشتن یکی از فعالیت های قابل اهمیت و تاثیرگذاری است که یک سئوکار باید آن را بلد باشد.

بک لینک عبارت است از گرفتن لینک های خارجی از وب سایت های معتبر، نکات مهمی که یک سئوکار باید در روند بک لینک گذاری به آن دقت کند در موارد زیر خلاصه می شود :

از کدام سایت ها میتونم بک لینک بگیرم ؟
با چه انکر تکستی بکلینک بگیرم ؟
چه تعداد بک لینک بگیرم ؟
به کدام صفحاتم میتونم بک لینک بدم ؟
آیا باید برای بک لینک گرفتن همیشه هزینه کرد ؟
با پرسش سوالات بالا از هر سئوکاری، با جوابی تازه روبرو میشوید ! در واقع هر کسی به روشی که به آن عادت کرده و یا یادگرفته و یا حتی تجربه کرده پایبند می باشد.

سئو، 30درصد اصول، 30درصد تخصص و 40درصد تجربه و تریک و خلاقیت می باشد.

فعالیت مفید در سوشال مدیا

سئو فقط به فعالیت هایی که در داخل سایت انجام می شود خلاصه نمی شود! بلکه کمکی که شبکه های اجتماعی به روند پیشرفت سئو سایت می کنند را به هیچ عنوان نباید دست کم بگیریم.

سئوکار حرفه ای کسی است که از همه شبکه های اجتماعی برای اهداف رو به جلوی خود استفاده کند و کاربران داخل این شبکه ها را تشویق به بازدید از سایت کنند.

تجزیه و تحلیل رفتار کاربران

در لول های بالاتر، سئوکار ها باید توانایی تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در وب سایت را داشته باشند!

اطلاع از روند تعامل کاربران در سایت به یک متخصص اطلاعات ارزشمندی اهدا می کند و این اطلاعات می تواند به صورت قابل توجهی در روند افزایش ورودی و مشتری تاثیر بگذارد.

برای اینکه بتوانیم رفتار کاربران در سایتمان را بررسی کنیم نیازمند ابزار های قدرتمند و البته رایگانی هستیم که شرکت های مختلف از جمله خود گوگل در اختیار ما می گذارند.

از برجسته ترین ابزار هایی که می توان برای اطلاع از نحوه تعامل کاربران استفاده کرد می توان به گوگل آنالیتیکس، گوگل تگ منیجر، هوجتر و… اشاره کرد.

 

جزئی ترین مسائل در حیطه ی وظیفه ی سئو کار

در این لیست تعدادی از وظایف جزئی سئو کار را وارد کردیم که باعث تقویت وب سایت شما میشود:

  • سایت خود را از محتوای تکراری پاک کنید.
  • پیگیری کلمات کلیدی (یک سری از کلمات کلیدی را برای تأیید رتبه‌بندی تهیه کنید.)
  • برای هر صفحه یک کلمه کلیدی اصلی تعریف کنید.
  • عناوین منحصر به فرد و مرتبط را در وب سایت خود ایجاد کنید.
  • توضیحات متن را با کمتر از ۱۵۶ کاراکتر بنویسید.
  • برای بهینه‌سازی بهتر مطالب از کلمات کلیدی در عنوان‌ها استفاده کنید.
  • URL را تا حد امکان کوتاه نگه دارید.
  • تصاویر را با برچسب‌های توصیفی ALT بهینه کنید.
  • برای ماندن در بالا، مرتباً محتوای رقابتی بنویسید.
  • وبلاگ داشته باشید و مطالب هوشمند را مرتباً نوشته و منتشر کنید.
  • لینک‌ها را کنترل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که سایت شما از نظر موبایل نیز بهینه شده است.
  • سرعت بارگذاری سایت را بالا ببرید.
  • وضعیت سایت خود را با ابزار کنسول جستجوی Google پیگیری کنید.
  • خطاهای خزش را در کنسول جستجوی Google برطرف کنید.
  • وضعیت نمایه‌سازی سایت خود را کنترل کنید.
  • بر روی اطلاعات جمعیتی مخاطب خود تمرکز کنید.
  • کاربران بازگشتی خود را زیر ذره بین قرار دهید تا برای بزگشت آن‌ها راه حل بیابید.
  • اهداف خود را در Google Analytics تنظیم کنید.
  • سئو محلی (مشتریان محلی را جذب کنید.)
  • قبل و بعد از اجرای استراتژی‌های سئو، حسابرسی وب سایت را انجام دهید.
  • لینک‌های مضر را کنار بگذارید.