اصطلاح سئو کلاه سیاه برای معرفی تکنیک هایی استفاده میشود که هدف آنها فریب ربات های گوگل و کسب جایگاه در سریع ترین زمان ممکن است. بسیاری از این تکنیک ها در گذشته تاثیر و نقش مهمی در کسب جایگاه یک سایت داشته اند ولی گوگل رفته رفته آنها را شناسایی میکنند و روش هایی برای جلوگیری از تاثیر هرکدام یافته است.

سئو کلاه سیاه چیست؟

در یک تعریف ساده میتوان گفت سئو کلاه سیاه مجموعه ای از تکنیک ها برای کسب جایگاه سریع در نتایج جستجو است که با استانداردها و الگوریتم های پیشنهادی گوگل در تضاد است.

برخلاف تصور عموم، تکنیک های کلاه سیاه تنها مختص لینک سازی خارجی نیستند بلکه حتی در آموزش تولید محتوا لینک سازی داخلی و سئو تکنیکال نیز روش های کلاه سیاه متعددی وجود دارند.

اصلاً چرا تکنیک های سئو کلاه سیاه وجود دارند؟

شاید بتوان گفت مهمترین دلیل وجود این دست مقالات، تقاضای بالا و تعداد جستجوهای مرتبط با آن است. افراد زیادی به دنبال یادگیری تکنیک های سئو کلاه سیاه هستند و این فرصت مناسبی برای جذب بازدیدکننده خواهد بود. 

5 روش شناخته شده در آموزش سئو کلاه سیاه

  • بهینه سازی بیش از حد سایت یا Over Optimization
  • تکنیک های سئو کلاه سیاه در تولید محتوا
  • روش های Black hat در لینک سازی
  • اسپم کردن صفحه نتایج گوگل
  • سئو منفی یا کاهش عمدی رتبه سایت های رقیب

تکنیک‌های کلاه سیاه در سئو

استفاده بی‌رویه از کلمات کلیدی

Keyword stuffing یا در معنای لغوی چیندن  کلمه کلیدی، زمانی اتفاق می‌افتد که ما متن خود را با کلمات کلیدی نامرتبط پر می‌کنیم. این کار برای دستکاری و فریب دادن الگوریتم‌های موتور جستجو به کار می‌رود تا از این طریق در رتبه‌های بالای نتایج جستجو دیده میشود. اضافه کردن کلمات کلیدی مشابه و مشتقات آن در متن بدون اینکه ارزشی به مخاطب اضافه بکند، فقط یک تجربه کاربری بد ایجاد خواهد کرد. حتی ممکن است باعث شود صفحه شما در نتایج جستجوی نامرتبطی دیده شود و رتبه کسب کند. گوگل keyword stuffing را این گونه توضیح می‌دهیم.

  • لیستی از شماره تلفن‌های بلا استفاده و بی معنی
  • متن‌های طولانی از اسامی شهرها یا کلماتی که صفحه با آن‌ها رتبه‌ای کسب کند.
  • تکرار کلمات یا عبارات یکسان که بیش از حد و غیر‌طبیعی به نظر می‌رسد.

برای مشاهد تعرفه بهینه سازی سایت با مشاوران شرکت مهمام تماس بگیرید.

مخفی‌کاری

تکنیک مخفی‌کاری یا cloaking یعنی نشان دادن یک نسخه از محتوا به کاربران و نسخه متفاوتی به موتورهای جستجو. وب سایت‌ها معمولاً از این تکنیک استفاده می‌کنند تا یک محتوا بتواند برای حوزه‌هایی نامرتبط با موضوع صفحه رتبه کسب کند. البته سایت‌های اسپم از این تکنیک با هدف مخفی کردن محتوای خود از ربات‌ها، استفاده می‌کنند.

اصلاح و سازگار کردن محتوای سایت برای گروه‌های مختلف کاربران امری قابل قبول است. برای مثال، شما ممکن است وب سایت خود را در حالت نمایش موبایل کوچک و بهینه‌تر طراحی کنید. یا مثلاً زبان وب سایت خود را بسته به کشوری که مخاطب‌تان از آن، سایت شما را بازدید می‌کند، تغییر دهید. وب سایت‌هایی مانند Forbes یا Inc ممکن است حتی تبلیغاتی که در یک صفحه نشان می‌دهند را برحسب شرایط عوض کنند. تا زمانی که محتوا را صرفاً به خاطر مخفی کردن از موتورهای جستجو عوض نمی‌کنید، این مثال‌ها کاملاً قابل قبول هستند.

ریدایرکت‌های دزدکی

به طور کل ری‌دایرکت کردن یعنی فرستادن یک کاربر به یک آدرس URL متفاوت از چیزی که در ابتدا روی آن کلیک کرده است. سئو کلاه سیاه از این ری‌دایرکت‌ها برای هدفی دیگر استفاده می‌کند. مانند مخفی‌کاری که در قسمت قبل توضیح دادیم، Black hat SEO می‌تواند موتورهای جستجو را به یک صفحه منتقل کند و سایر کاربران را به صفحه‌ای دیگر ری‌دایرکت نماید.

جهت اطلاع از تعرفه سئو مهام به بخش تعرفه ها مراجعه فرمایید.