همه چیز با سرعت شروع می شود

از نظر افراد سئو، سرعت سایت همه چیز است. روزی نیست که مقاله جدید، کاغذ سفید، نماینده گوگل یا کارشناس سئو به ما نگویند که بهینه سازی برای سرعت یکی از مهمترین کارهایی است که در حال حاضر می توانید انجام دهید. و البته حق با آنهاست! سرعت سایت از طریق مختلف بر سئو تاثیر می گذارد. در اینجا یک نمای کلی از نحوه ترکیب سرعت سایت و سئو ارائه شده است. در ادامه این مقاله از آژانس سئو و دیجیتال مارکتینگ مهام همراه ما باشید.

تصور کنید شما تلاش زیادی کرده اید تا مطمئن شوید که سایت شما به خوبی کار می کند، ساختار عالی دارد و شامل محتوای هدفمند و مرتبط شگفت انگیز است. اما این اولین تجربه ای نخواهد بود که بازدیدکننده/مشتری/مشتری بالقوه شما با سایت شما دارد. آنها باید ابتدا سایت شما را بارگذاری کنند تا بتوانند به محتوا دسترسی پیدا کنند. اگر زمان زیادی برای بارگذاری طول بکشد، بازدید کنندگان بطور قابل توجهی کاهش خواهد یافت. یک رقیب بسیار سریعتر تنها با یک کلیک فاصله دارد. سرمایه گذاری نکردن در یک سایت سریع تقریباً مانند این است که به مشتریان خود اهمیت نمی دهید. دلیلی برای ماندن آنها وجود ندارد.

جهت مشاوره تعرفه سئو سایت با مشاوران ما تماس بگیرید.

در تلفن همراه، سرعت بارگذاری سایت حتی مشکل تر است. طبق تحقیقات گوگل، به طور متوسط یک سایت تلفن همراه بیش از پانزده ثانیه طول می کشد تا بارگذاری شود، در حالی که مردم انتظار دارند قبل از اینکه به طور کلی آن را ترک کنند، در کمتر از سه ثانیه بارگذاری شود. و هر ثانیه بسیار مهم است. با این اوصاف، چه دلایلی برای بهبود سرعت بارگذاری سایت شما وجود دارد؟

  • سرعت سایت یک عامل رتبه بندی است.
  • خزیدن سایت های سریع آسان تر است
  • سایت هایی که سریع تر بارگزاری میشوند، نرخ تبدیل بالاتری دارند
  • نرخ پرش را کاهش می دهد.
  • تجربه عمومی کاربر را بهبود می بخشد (استرس کمتر!)

همه چیز به این خلاصه می شود: اگر می خواهید مشتریان خوشحال داشته باشید، سرعت سایت خود را افزایش دهید!

چگونه سرعت سایت روی سئو تاثیر می گذارد؟

سرعت سایت یک عامل رتبه بندی است

گوگل بارها و بارها گفته است که یک سایت سریع به شما کمک می کند تا رتبه بهتری کسب کنید. حتی در همین ماه، گوگل به‌اصطلاح «به‌روزرسانی سرعت» را راه‌اندازی کرد که سرعت سایت را به یک فاکتور رتبه‌بندی برای جستجوهای موبایلی تبدیل کرد. گوگل تاکید کرد که این فقط بر روی کندترین سایت‌ها تاثیر میگذاره اما مطمئناً سرعت سایت را در سراسر صفحه بررسی می‌کنند. اکنون فقط کندترین سایت ها ضربه می خورند.

تاثیر سرعت در خزیدن خزنده ها

سایت های بزرگ برای خزیده شدن به طرز باور نکردنی طاقت فرسا هستند و در هم تنیده شده اند که این آشفتگی می تواند تغییرات بزرگی را در رتبه آن ها ایجاد کند. اگر سایت ها ساختار بهینه نداشته باشند، خزنده های گوگل نمی توانند تمامی صفحات آن ها را پیدا و ایندکس کنند، همچنین سرعت بارگذاری صفحه فقط برای کاربران نیست، بلکه بر سرعت و عملکرد خزنده های موتورهای جستجو هم تاثیر می گذارد، پس سایت باید جهت خزیده شدن و ایندکس مناسب، از ساختار بهینه و سرعت بارگذاری مطلوب برخوردار باشد، هرچه سایت شما بزرگتر باشد، بهینه سازی سرعت، تأثیر بیشتری خواهد داشت. پس می توان از بهبود عملکرد خزنده ها به عنوان یکی دیگر از مزایای مربوط به بهبود سرعت سایت در سئو نام برد.

تاثیر سرعت سایت در نرخ تبدیل و نرخ پرش

هدف شما باید این باشد که سریع ترین سایت در جایگاه خود باشید. یعنی سریع تر از رقبای خود. داشتن یک سایت یا یک پلتفرم فروشگاهی که سرعت بارگذاری خیلی کمی دارد، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. مردم دکمه برگشت را در چند ثانیه می زنند و دیگر هرگز بر نمی گردند و این نرخ پرش را افزایش می دهد که در سئو تاثیر منفی دارد، با ارائه یک سایت سریع، شما نه تنها بر بهبود نرخ تبدیل خود تاثیر مثبت می گذارید، بلکه اعتماد و وفاداری به نام تجاری را نیز ایجاد می کنید.

تاثیر سرعت سایت در تجربه کاربری

بهبود سرعت سایت در همه جا به معنای خوشحال کردن کاربر است. آن ها از تعامل با سایت شما لذت خواهند برد، بیشتر خرید خواهند کرد و بیشتر اوقات برمی گردند تا محتوای شما را مشاهده کنند (در صورت داشتن محتوای با کیفیت در کنار سرعت مطلوب) و این بدان معناست که گوگل سایت شما را به عنوان یک نتیجه جستجوی عالی می نگرد.

بهینه سازی سایت فقط نگاه کردن به اعداد نیست

بهینه سازی سرعت سایت، به سادگی کسب نمره خوب در تمام ابزارهای تست سرعت سایت نیست. با نمرات و معیارها خود را کور نکنید زیرا اکثر این آزمایشات و نمره ها در یک محیط غیرواقعی بررسی می شوند و به دست می آیند، در صورتی که دنیای واقعی بیشتر اهمیت دارد و شرایط برای هر کاربر متفاوت است.

هر بازدیدکننده از نوع متفاوتی از اتصال به اینترنت، دستگاه و مرورگر استفاده می کند. دریابید که کاربران شما چه کسانی هستند، چگونه به سایت شما دسترسی پیدا می کنند و وقتی در آنجا هستند چه کار می کنند. ابزارهای کلاسیک مانند PageSpeed Insights گوگل، WebPageTest.org و Lighthouse را با ابزارهای تحلیلی ترکیب کنید تا نمای کلی مسائل سرعت سایت خود را بدست آورید. برای شروع به کار در بهبود سرعت سایت خود، از توصیه های این ابزارها استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید اجرای این توصیه ها اغلب سخت است و همیشه تمامی آن ها الزامی نیستند.

برخی از روش های افزایش سرعت سایت

فشرده سازی فایل ها

جهت افزایش سرعت سایت، باید از فایل های فشرده شده و بهینه در صفحات سایت خود استفاده کنید، چه فایل های CSS و JS، چه فایل های تصویری باید بهینه سازی و کم حجم شده باشند، اما دقت کنید فشرده سازی فایل های کدی، ممکن است مشکلاتی را به هماه داشته باشد به همین دلیل پیشنهاد می شود برای انجام این کار از یک فرد متخصص درخواست کمک کنید.

استفاده از هاست مناسب

هاست یکی از عوامل موثر در سرعت سایت است، اغلب افراد جهت کاهش هزینه های سایت خود، از هاست های اشتراکی استفاده می کنند، اما باید بدانید این هاست ها نمی توانند سرعت بالایی را برای وب سایت شما ارائه دهند، به همین دلیل استفاده از هاست های اختصاصی پیشنهاد می شود، البته این هاست ها هزینه بیشتری را هم دربرمیگیرد.

استفاده از کش (Cashe)

استفاده از سیستم کش، موجب می شود پس از اولین بارگیری سایت شما توسط کاربر، صفحه سایت در مرورگر او ذخیره شود، درنتیجه در بازدید های بعدی، مرورگر اطلاعات را از موارد ذخیره شده بارگذاری می کند که این امر سبب افزایش سرعت لود سایت شما برای کاربر می شود.