هر فردی در هر حرفه ایی ممکن است دچار اشتباهی شود. متخصصان سئو از این قاعده مستثنا نیستند.از جمله اشتباهاتی که سئو کاران نیز دچار می سوند را در این مقاله برایز شما آورده ایم.

ساختار ضعیف برای لینک های داخلی

هنگامی که اندازه سایت شما به کمک محتوای عالی که تولید می‌کنید افزایش پیدا می‌کند، ممکن است با برخی از خطاهای رایج لینک دهی داخلی مواجه شوید. این خطاها در برگیرنده تولید حجم زیادی از محتوای تکراری یا تولید صفحاتی با خطای ۴۰۴ است. فکر می‌کنم ساختار لینک دهی داخلی به طور قابل توجهی توسط وب مسترها نادیده گرفته می‌شود اما هنوز هم می‌تواند نقش ارزشمندی در تجربه کاربری و استراتژی های سئو داشته باشد. لینک های داخلی ۵ عملکرد ارزشمند برای سایت شما خواهند داشت:

  • فراهم آوردن مسیر واضح برای صفحات تبدیل
  • توسعه و انتشار authority به صفحاتی که در قسمت های عمیق‌تر سایت پنهان شده‌اند
  • فراهم آوردن عناصر خوانایی و تعاملی بیشتر برای کاربرانی که از سایت استفاده می‌کنند
  • طبقه بندی صفحات سایت بر اساس anchor text های بهینه شده با کلمات کلیدی
  • ارتباط برقرار کردن صفحات مهم سایت با خزندگان موتورهای جستجو

ثبت دوباره نقشه سایت XML در موتورهای جستجو می‌تواند یک روش عالی برای باز کردن مسیر خزش این موتورها برای سایت‌های بدون لینک باشد. در همین مسیر، باید از فایل robots.txt و تگ noindex به طور هوشمندانه‌ای استفاده شود تا به طور تصادفی صفحات سایت از دید مشتریان پنهان نگردد. به عنوان یک قانون کلی، هیچ صفحه‌ای از سایت نباید بیش از دو کلیک از صفحه اصلی یا صفحه ای که call to action دارد فاصله داشته باشد. معماری سایت خود را با استفاده از پژوهش جدید بر روی کلمات کلیدی ارزیابی کنید تا بتوانید صفحات را بر اساس موضوعاتی که دارید سازماندهی نمایید.

تولید محتوای نامناسب فقط برای محتوا داشتن!

البته این مورد را نمی توان جزو اشتباهات سئو به شمار آورد.برخی افراد گمان می کنند که برای پر کردن بلاگ خود،باید محتوای بیشتری تولید کنند.این کار می‌تواند به تولید محتوای بی ارزش و کم جان منجر شود و منابع موجود را به هدر بدهد.برای محتوای خود زمان زیادی را وقت بزارید.و در انتخاب کلمات کلیدی دقت زیادی را داشته باشید.مطمئن شوید که محتوای شما به کلمات کلیدی هدف ارتباط دارد و از این کلمات در تگ‌های H2 و پاراگراف های موجود در متن استفاده می‌شود. این کار باعث می‌شود بافت کلی محتوای شما به موتورهای جستجو منتقل شود و بتواند در سطوح مختلف نیت کاربران را برآورده سازد.

سرمایه گذاری نکردن بر روی محتوایی که ارزش لینک دهی دارد

بر روی محتوایی که ارزش لینک دهی دارد،سرمایه گذاری نشود،اشتباه بزرگی در سئو است.یکی از سه فاکتور اصلی رتبه بندی در گوگل کیفیت و کمیت دامنه‌های ارجاعی منحصر به فرد به سایت  است.بهترین روش برای کسب لینک‌های طبیعی، استفاده از محتوای عالی است که افراد را به لینک دادن به آن تشویق کند.

شکست در رسیدن به مشتریان از طریق محتوا

پست و انتشار مقاله در وبلاگ، کانال رسانه اجتماعی و خبرنامه های الکترونیکی دسترسی شما را به درصد اندکی از مخاطبین فعلی محدود می‌کند. اگر به دنبال کسب سرنخ های جدید برای کسب وکار خود هستید، باید بر روی منابع بیشتری برای تاکتیک های ترویجی سرمایه گذاری کنید. برخی از این استراتژی ها عبارتند از:

  • کمپین های اجتماعی پولی
  • اشتراک گذاری هدفمند به کمک هشتگ های بهینه شده با کلمات کلیدی
  • ترویج محتوا از طریق کانال افراد تاثیرگذار
  • لینک بیلدینگ

شما باید محتوایی ایجاد کنید که افراد به لینک دادن به آن ترغیب شوند. تنها به این روش می‌توانید بک لینک های طبیعی کسب کنید.

اشتباه: بهینه کردن کلمات کلیدی نامناسب

از اشتباه ترین کارهایی که در سئو اتفاق می افتد لینک دهی به کلمات کلیدی نامناسب است.به عنوان مثال شما زمان کافی برای  محتوای خود گذاشتید اما  نمی‌توانید ترافیک زیادی به سمت سایت خود جذب کنید. بازدیدکنندگان زمان اندکی روی سایت می‌مانند و به مشتری تبدیل نمی‌شوند.در این حالت ممکن است که شما کلمات کلیدی نامناسب را برای صفحه خود بهینه کرده ایید.از اشتباهاتی که ممکن است اتفاق بیوفتد:

  • شکست برای بخش بندی حجم جستجو و رقابت بر اساس جغرافیا
  • تکیه کردن بر روی عباراتی که حجم جستجوی زیادی دارند اما باعث تبدیل نمی‌شوند
  • تمرکز بیش از حد منابع به کلمات کلیدی گسترده
  • نادیده گرفتن نرخ کلیک
  • تلاش برای قرار دادن عباراتی با انطباق دقیق در محتوا
  • نادیده گرفتن ارزش adwords
  • اختصاص کلمات کلیدی هدف به محتوای نامرتبط
  • انتخاب کلمات کلیدی که به مخاطبان مرتبط نیست

محتوای خود را برای کوئری های آموزنده و تجاری هم بررسی کنید.

استفاده نکردن از رسانه های پولی

یکی دیگر از اشتباهات سئو این است که بیشتر سئوکاران بر روی کسب و پرورش سر نخ تمرکز می‌کنند. این در حالیست که رسانه‌های اجتماعی بر روی کسب و تبدیل سرنخ ها تمرکز دارند. اما اگر بتوانید این بخش ها را تقسیم بندی کنید تا بتوانید پیام های منسجمی تولید نمایید که خریدار را در مسیر سفر خود هدف قرار می‌دهد چه اتفاقی می افتد؟ به عنوان سئوکار می‌دانید پیام تبلیغاتی مشتریان شما چه چیزی است و از چه کلمات کلیدی استفاده می کنند؟ محصولات یا خدماتی را با همان کلمات کلیدی در دپارتمان رسانه‌های اجتماعی ترویج می‌کنند؟ سئوکاران می‌توانند با بررسی PPC بینش زیادی در مورد کلمات کلیدی به دست آورند و از آن برای بهبود عملکرد صفحات فرود خود استفاده نمایند. علاوه بر این، پلتفرم‌های تبلیغاتی فیس بوک و توییتر ابزارهای تجزیه و تحلیلی قدرتمندی برای مخاطبان دارند که سئوکاران می‌توانند از آن برای درک مشتریان خود استفاده کنند. با تمرکز بر روی پیام‌های یکپارچه و استفاده از سایر پژوهش‌ها سئوکاران می‌توانند کلمات کلیدی را بیابند که به مشتری تبدیل می‌شود و می‌تواند در نتایج جستجو کلیک‌های بیشتری به خود جذب کند.

تنظیم نکردن سایت به طور مداوم

از بدترین اشتباهاتی که سئوکاران میکنند بهینه سازی نکردن سایت و برطرف نکردن خطاهای آن در فواصل زمانی مختلف است. این مورد در میان اشتباهات سئو یکی از رایج‌ترین آنهاست. بررسی سایت بعد از انتقال سایت یا به کار بردن ابزار و افزونه جدید مهم است. برخی از مشکلات فنی که با گذشت زمان ایجاد می‌شود:

  • محتوای تکراری
  • لینک های شکسته
  • سرعت اندک سایت به خاطر تصاویر بزرگ یا اجرای نادرست جاوااسکرپیت
  • متا تگ بهینه نشده
  • محتوای تکراری که می‌تواند به دلایل مختلف رخ دهد

هر گونه خطا بر روی پارامترهای URL یا محتوای تکراری از کوکی ها را با قرار دادن تگ canonical بر روی سایت حل کنید. این کار به همه سیگنال های موجود از صفحات تکراری اجازه می‌دهد به یک منبع واحد اشاره کنند. بررسی سایت برای جستجوی موبایلی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. داشتن طراحی واکنشگرا یا استفاده از AMP کافی نیست. مطمئن شوید فایل های CSS و جاوا اسکریپت را بر روی طراحی موبایل به حداقل می‌رسانید و تصاویر را کوچک‌تر می‌کنید. یکی از بخش‌های بررسی سایت که اغلب نادیده گرفته می شود، ارزیابی مجدد استراتژی تولید محتواست. بیشتر صنایع پویا هستند و این موضوع بدین معنی است که ابداعات و خدمات جدیدی وارد آن می‌شوند. مدل سایت خود را تغییر دهید تا بتواند محصولات جدید را به خوبی منعکس کند. محتوایی را در مورد این موضوعات تولید کنید تا اهمیت آن را به کاربر و موتورهای جستجو نشان دهد.

به طور مداوم پژوهش بر روی کلمات کلیدی و مخاطب را ادامه دهید تا بتوانید فرصت‌های جدیدی برای مقیاس بندی پیدا کنید.