این روز ها با حرکت کسب و کار ها به سمت اینترنتی شدن،داشتن وب سایت ضرروی شده است. برای اینکه این سایت ها در موقعیت مناسبی در نتایج سرچ گوگل قرار بگیرند، باید سئو روی این سایت ها انجام شود. حتاهمیت سرچ گوگل برای همه صاحبان مشاغل و وب سایت های بزرگ مطلع هستید، و می دانید ما می دانید که کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو چقد می تواند پر اهمیت باشد. اگرچه رتبه بالا در نتایج سرچ گوگل  یعنی  Search Engine Result pages بسیار مهم و ضروری است برای مدیران وب سایت ها و صاحبان سرمایه است. اما موضوع دیگری نیز وود دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است، آنهم  متقاعد کردن کاربران برای کلیک روی سایت شما می باشد. بنابراین یک روش برای بالا بردن نرخ کلیک CTR بخش SiteLinks گوگل می باشد. در این مطلب به معرفی و بررسی site links  می پردازیم.

سایت لینک چیست؟

سایت لینک، پیوندهایی هستند که در زیر آدرس اصلی سایت در نتایج گوگل که به صفحات دیگر سایت اشاره می کنند و در یک قاب قرار می گیرند. SiteLinks به صورت خودکار و توسط الگوریتم های گوگل ایجاد می شوند.این خود گوگل است که بنابر تشخیص خود مفید ترین صفحات برای کاربران را نشان می دهد. گوگل در نمایش یک سایت در نتایج جستجو، از عنوان، آدرس اینترنتی، توضیحات و نمایش صفحه های سایت استفاده می کند. به عنوان بخشی از فرآیند سئو سایت سه مورد اول را شما می توانید به راحتی تغییر دهید ، اما برای سایت لینک، این گوگل است که تصمیم می گیرد کدام صفحات را نمایش دهد.تصویر زیر سایت لینک یک سایت را نشان می دهد:

تصویری برای نشان دادن مفهوم سایت لینک ها

دانستیم که ما نقشی در ایجاد سایت لینک ها نداریم و این گوگل است که آن ها را ایجاد می کند. اما استفاده از SiteLinks  مزیت هایی نیز دارد که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد:

SiteLinks باعث افزایش نرخ کلیک  (CTR)می شوند

سایت لینک ها باعث بیشتر دیده شدن شما در نتایج گوگل بیشتر بازدید داشتن توسط کاربران می شود. افزایش دیده شدن یعنی افزایش  CRT. این مفهوم عملکردی شبیه به نقشه سایت دارد و خودتان نیز می توانید هنگام اجرای کمپین های PPC ، از طریق کنسول google adwords آن را به لینک مورد نظر اضافه نمایید. با اضافه کردن سایت لینک و سایر المان های اضافی ، تبلیغ فضای بیشتری را در صفحه اشغال می کند و قابلیت دیدن آن توسط کاربران افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: روش های افزایش نرخ کلیک CTR

سایت لینک ها و بازدید از صفحات داخلی

زمانی که سایت لینک برای نام و برند سایت شما نشان داده می شود ، کاربران می توانند بدون مراجعه به صفحه اصلی شما مستقیماً به صفحات داخلی بروند. این عمل تجربه بهتری را در اختیار کاربران قرار می دهد و به صفحاتی که برای کسب و کار یا وب سایت شما مهمتر هستند افزایش  ترافیک را به دنبال دارد. کاربران لازم نیست وارد صفحه اصلی وب سایت شوند و می توانند مستقیما روی لینک مهم ترین صفحات مثل صفحات محصول یا فروش در همان صفحه گوگل کلیک کنند.

سایت لینک ها باعث اعتماد گوگل به سایت می شوند

گوگل برای هر وب سایتی سایت لینک ها را نمایش نمی دهد. نمایش این بخش هنگامی که کاربران نام دامنه شما را جستجو می کنند یا برای جستجوی نمایش اطلاعات یا عبارات کلیدی خاص نشان از اعتماد گوگل به سایت و برند شما را دارد که عامل مهمی در ارتقای سئو محسوب می شود.

سایت لینک و ارتقا برند

وقتی کاربران نام تجاری شما را در گوگل جستجو می کنند و لیستی از لینک ها را مشاهده می کنند ، خیلی راحت می توانند اطلاعات بیشتری در مورد شغل، محصولات و خدمات شما به دست آورند.

نحوه ایجاد سایت لینک ها چیست؟

قبلا اشاره کردیم که  sitelinks را ما ایجاد نمیکنیم و آنها بصورت اتوماتیک توسط الگوریتم های گوگل تولید می شوند، با این وجود، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای کمک به گوگل در درک ساختار و محتوای سایت خود انجام دهید و این به نوبه خود شانس ثبت و ایجاد سایت لینک را در نتایج جستجو افزایش می دهد.

  • مطمئن شوید که جستجوی برند سایت در گوگل به آدرس سایت شما اشاره دارد و در رتبه اول قرار می گیرد. در غیر این صورت باید فایل robots.txt را بررسی کنید تا علت عدم دسترسی گوگل به سایت شما مشخص شود.
  • اطمینان داشته باشید که با جستجو برند، از گوگل وارد صفحه اصلی می شوید.
  • ساختاری ساده و آسان برای درک ربات های گوگل ایجاد کنید.
  • از صفحه اصلی سایت به صفحات مهم لینک دهید.
  • عناوین و توضیحات مناسب را برای صفحات اصلی درج کنید.
  • برای کمک به گوگل در شناسایی صفحات مهم خود از لینک سازی داخلی استفاده کنید.
  • صفحات مهم سایت را به نوار کناری اضافه کنید.
  • سئو تکنیکال سایت را به درستی انجام دهید.
  • برند خود را در تگ h1 صفحه اصلی قرار دهید.
  • به ساختار سلسله مراتبی سایت خود دقت کنید تا بیش از 3 سطح نباشد.
  • نحوه کار موتورهای جستجو به این صورت است که در طی خزیدن و ایندکس صفحات ، ابتدا از صفحه اصلی بازدید می کنند و سپس از لینکهای موجود در فهرست سایت ، نقشه سایت XML و محتوا برای بررسی صفحات داخلی دیدن می کنند.
  • منوی وب سایت شما ساختار سایت را نشان می دهد. منویی متفاوت از ساختار ، در اختیار کاربران قرار ندهید. برای رسیدن به بهترین نتایج ، این دو باید همگام و مشابه باشند.