یک سوال مهمی که اغلب برای سئوکاران ایجاد می شود این است که گوگل چگونه سئوکاران را ردیابی می کند؟ یوزر ایجنت و IP دو مورد بسیار مهمی است که گوگل به آن ها توجه می کند. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی دقیق تر آن ها بپردازیم.

یوزر ایجنت ها UserAgent

یوزر ایجنت ها UserAgent برای کمک کردن به کاربران در دنیای وب ساخته شده اند و با استفاده از آن کاربران راحت تر می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. این وب سایت یوزر ایجنت شما را نشان خواهد داد: WhatsMyUserAgent.com.

امروزه مرورگرهایی مثل کروم یوزر ایجنت دارای یوزر ایجنت های مختلفی هستند. از این طریق موتور های جستجو مثل گوگل می توانند تفاوت بین بازدید کننده واقعی و ربات ها را تشخیص دهند.

IP

دومین مورد IP ها هستند. یکی از به روزترین روش های شناسایی سئو کاران از طریق IP است. الگوریتم های گوگل به می توانند به سرعت لینک های دریافتی از و مشکوک از طرف IP های یکسان را شناسایی و ردیابی کنند. به همین جهت است که برای جلوگیری از پنالتی و جریمه شدن سایت توسط گوگل بهتر است در زمینه لینک سازی دقت کافی را داشته باشید. برای حرفه ای کار کردن در این زمینه توصیه می شود لینک های خود را از IP های مختلف و مناسب دریافت کنید.

منبع: آژانس سئو مهام