تگ های html برای سئو

یکی از اقدامات مهم در سئو، بهینه‌سازی داخلی سایت است. در این زمینه به کارگیری تگ‌های مهم Html در سئو در زمان طراحی و بعد از آن بسیار با اهمیت است. این موضوع در بسیاری از موارد در حین طراحی نادیده گرفته می‌شود، اما یک طراح سایت کاربلد  باید با این مباحث اولیه سئو آشنایی داشته باشد.

در این مقاله قصد داریم مهمترین تگ‌های HTML که در سئو و بهینه‌سازی نقش مهمی ایفا می‌کنند را بررسی کنیم. تمامی این متاتگ‌ها در بخش head قالب سایت قرار دارند و اکثر آنها برای کاربران خروجی نوشتاری ندارند.

متاتگ‌های مهم Html در سئو و بهینه سازی

۱- تگ عنوان

تگ عنوان که به عنوان سئو هم معروف میباشد، همان تگی است که در نتایج گوگل و تب مرورگر نمایش داده می‌شود. این تگ پرتاثیر‌ترین متاتگ از میان تگ‌های مهم Html در سئو است که باید در تک تک صفحات استفاده شود. بهتر است کلمه‌کلیدی و نام سایت در این تگ نوشته شود:

<title> تگ عنوان چیست؟ | ادمین‌سایت </title>

۲- رمزگذاری کارکتر

یکی از تگ‌ها مهمی که نباید حین طراحی فراموش کنید استفاده از تگ رمزگذاری برای نمایش صحیح تمام کارکترهای صفحات وب‌ است. برای این منظور تگ زیر را در بخش head در Html قرار دهید.

1
<meta http-equiv=“Content-Type” content=“text/html; charset=utf-8”>

۳- متاتگ توضیحات

متا تگ توضیحات هم تاثیری بسیار زیادی در سئو صفحات سایت شما دارد. برای هر صفحه از سایت باید توضیحاتی بنویسید که در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. در گذشته گوگل به این متاتگ اهمیت زیادی می‌داد. امروزه اگرچه توجه موتورهای جستجو به این تگ کمتر شده است اما همچنان تاثیر خوبی در بالا بردن نرخ کلیک دارد. اگر بتوانید یک متن جذاب در این تگ بنویسید، می‌توانید نرخ ورودی و کلیک خود را افزایش دهید.

۴- متاتگ ربات‌ها

متاتگ‌های ربات ربات های خزنده را به ایندکس شدن یا نشدن مطلب راهنمایی میکنند تا وضعیت دسترسی برای ایندکس صفحات را مشخص کنند. برای مثال تگ زیر به ربات‌های خزنده می‌فهماند که اجازه ایندکس این صفحه وجود دارد:

<meta name=”robots” content=”index, follow” />

۵- متاتگ کلمه‌کلیدی

شما می‌توانید یک تگ کلمه‌ی کلیدی در بخش head سند html سایت بزارید و کلمات کلیدی اصلی خود را در قرار بدید. البته لازم به ذکر است که گوگل طی این چند سال به این تگ توجهی چندانی  ندارد و از آن استفاده نمی‌کند اما سایر موتورهای جستجو همچنان به آن توجه دارند و آن را بررسی میکنند.