بهینه سازی شبکه های اجتماعی (به اختصار SMO) بخش مهمی از بازاریابی اینترنتی است که از طریق رسانه های مختلف از جمله شبکه های اجتماعی (مانند فیس بوک، توییتر و غیره)، وبلاگ ها، انجمن ها و جوامع آنلاین به کسب و کارها کمک می کند. SMO مزایای متعددی را ارائه می دهد و در اینجا ما 10 مزیت برتر SMO را برای یک کسب و کار آنلاین ذکر کردیم.

چرا از SMO استفاده کنیم؟

اگر شما یک وبسایت دارید که می خواهید SMO را برای آن در نظر بگیرید، ولی یک سوال در ذهن شما وجود دارد: “چرا از بهینه سازی شبکه های SMO استفاده کنیم؟”، پس بهتر است در ادامه مزایای ذکر شده خدمات SMO را برای یک کسب و کار مطالعه کنید:

  • ترافیک: به غیر از موتورهای جستجو و بازاریابی ایمیل، منبع برتر ترافیک SMO است. اگر به روش موثر انجام شود، می توانید ترافیک بزرگی در وب سایت خود انتظار داشته باشید.
  • دیده شدن بیشتر وب سایت: همانطور که می دانید، تعداد زیادی از افراد از شبکه های اجتماعی و انجمن های آنلاین استفاده می کنند. SMO به شما کمک می کند که میزان دیده شدن وب سایت شما افزایش یابد.
  • کانال ارتباطی: در حال حاضر شرکت ها مشتریان خود را به سمت یک کانال بیزنسی (به غیر از ایمیل و پشتیبانی صوتی سنتی) مانند صفحه فیس بوک راهمایی می کنند، تا مشتریان بتوانند به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند و ارتباط خوبی داشته باشند.
  • تبلیغات رایگان: پلتفرم های شبکه های اجتماعی به عنوان یک منبع عالی تبلیغات به اثبات رسیده اند.
  • سهولت هدف: با استفاده از پلتفرم های شبکه های اجتماعی و انجمن های آنلاین، می توانید حتی به یک مخاطب خاص نیز تبلیغ کنید. یا اگر کسب و کار شما مخاطبان سراسر جهان را پوشش می دهد، با توجه به سرویس های بهینه سازی شبکه های اجتماعی SMO، دسترسی به مخاطبان جهانی بسیار ساده تر می شود.
  • رضایت مشتری: اگر یک مشتری با شما از طریق کانال شبکه های اجتماعی تماس بگیرد و پاسخ فوری دریافت کند، این امر به افزایش رضایت مشتری و افزایش اعتبار نیز کمک می کند.
  • به اشتراک گذاری سریع به روز رسانی ها: اگر شما می خواهید راه اندازی یک محصول جدید را اعلام  کنید، یک خبر را منتشر کنید یا به مشتریان خود اطلاع رسانی کنید، SMO این امکان را برای شما فراهم می کند که با یک پلتفرم عالی در قالب صفحه فیس بوک، توییتر و غیره این کار را انجام دهید.
  • گزینه های پرداخت: در حالی که SMO چندین گزینه رایگان مانند وبلاگ نویسی، ارسال پست ها و غیره را به شما می دهد، شما باید گزینه های مختلفی برای رسیدن به مخاطبان مورد نظر و هدف خود داشته باشید. به عنوان مثال، تبلیغات فیس بوک، تبلیغات توییتر، آگهی های Linkedin و غیره. در حالی که این گزینه ها به ازای پرداخت هستند، مقرون به صرفه بوده و در مقایسه با میزان موفقیت مناسب هستند.
  • ارتباط نزدیک با مشتریان: زمانی که چیزی را بر روی صفحه فیس بوک خود، توییتر یا دیگر پلتفرم های دیگر به روزرسانی می کنید، مشتریان خود نظرات خود را به اشتراک می گذارند، که به فهمیدن نیاز مشتریان شما کمک می کند. بنابراین، این امر به ایجاد اعتماد و برقراری رابطه قوی کمک خواهد کرد و به شما فرصتی برای بهبود می دهد.
  • محبوبیت سریع: اگر شما به محبوبیت سریع نیاز دارید، باید از تبلیغات تلویزیونی یا خدمات SMO استفاده کنید. با کمک SMO، می توانید محبوبیت سریع را به دست آورید.

این 10 مزیت برتر SMO و احتمالا پاسخ شما برای “چرا استفاده از بهینه سازی شبکه های اجتماعی SMO” است.