سئو کار ، متخصص سئو یا کارشناس سئو اصطلاحی است که امروزه بسیار شنیده می شود و افراد زیادی هستند که دوست دارند سئو کار شوند و بتوانند از این طریق به درآمد برسند و افرادی هم هستند که می خواهند برای وب سایت خود یک سئو کار حرفه ای استخدام کنند ، در این مقاله شما با تعریف متخصص سئو ، وظایف یک سئو کار حرفه ای ، راه های تشخیص یک سئو کار خوب و روش های تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای آشنا می شوید.

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو چیست؟

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به افراد کمک می کند تا محصولات و اطلاعات موردنظرشان را توسط موتورهای جستجو مانند گوگل و سایر موتور های جستجو به راحتی بیابند. سئو را می‌توان مجموعه‌ای از روش‌ها برای تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. امروزه خدمات سئو از مهم تریت بخش های بازاریابی آنلاین به ویژه برای کسب و کارهای کوچک هستند. (مشاهده تعرفه سئو)

متخصص سئو یا سئو کار کیست؟

متخصص سئو ترجمه کلمه SEO Specialist می باشد. که البته بعضی این کلمه را با مشاور سئو یا مشاوره سئو اشتباه میگیرند. سئو کار یاکارشناس سئو به کسی گفته می شود که توانایی این را دارد که رتبه وب سایت را در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر مثل بینگ ، یاهو و … افزایش دهد ، سئوکار فردی هست که دانش خوبی در مورد اصول کارکرد موتور جستجوی گوگل و قوانین آن دارد، متخصص سئو با رعایت کردن آن اصول و قوانین در وب سایت کمک می کند رتبه سایت در گوگل افزایش پیدا کند .

  • یک سئو کار با توانایی حل مسئله و ارزیابی وب سایت و چالش ها و مشکلات آن را شناسایی نماید در این صورت قادر است روش های دقیق  را برای بهینه شدن در نظر بگیرد.
  • یکی دیگر از وظایف سئو کار هست تحقیق می باشد یک سئوکار باید بتواند رقبای شما را در دنیای وب بشناسد و تحلیل کند که رقیب شما  از چه روش هایی بهره می برند و با مقایسه آنها با کسب و کار شما تصمیم بگیرد که چه استراتژی هایی می تواند به سایت شما در جهت پیشی گرفتن یاری و کمک برساند.
  • این مورد یکی از واجبات برای کار سئو هست  و اون توانایی نوشتن است. اگر یک سئوکار نتواند به خوبی بنویسد و یا ویراستاری کند به هیچ عنوان نمی تواند درباره ی سئو محتوا کاری انجام دهد.  بهینه کردن محتوای یک وبسایت نیز از وظایف  تلقی می گردد.
  • مورد بعدی که باید یک متخصص سئو باید بتواند اولویت بندی برای پیشبرد سایت ارائه نماید تا بتواند بهترین روشی که سایت مورد نظر بهترین تاثیر را بگیرد تا بتواند کمترین زمان را در سئو داشته باشد.
  • و اما مورد آخر یادگیری مداوم. با شرایطی که موتورهای جستجو خودشون رو برای بهینه کردن و بهتر نشون دادن نتایج برای کاربران درگیر میکنن و خود را ارتقا میدن یک سئو کار باید با توجه به اینکه مرورگرها قوانین و الگوریتم های متفاوتی را در بروزرسانی های خود به کار می گیرند باید اطلاعاتش بروز باشد و به طور مداوم دانش خود را دراین حوزه ارتقا دهد.

منبع: سئو و دیجیتال مارکتینگ مهام