اول از همه می خواهیم در این مقاله به شما بگوییم که الگوریتم چیست و چرا ما باید آن را بدانیم و اصلا دانستن این مطالب برای ما مفید می باشد یا نه؟

الگوریتم چیست و چه کارایی دارد؟

گوگل یکسری قوانین برای وب سایت ها در نظر گرفته است که اگر کاربر این قوانین را رعایت نکند یا از گوگل به طور کامل به وسیله یکی از همان الگوریتم ها حذف خواهد شد یا در لیست جستجوی گوگل رتبه پایین تری را خواهد گرفت . پس بنابراین در می یابیم که الگوریتم های گوگل بسیار مهم و دانستن و رعایت آنها می تواند سایت شما را از رتبه بالایی برخوردار کند.

الگوریتم های جستجوی گوگل:

  • الگوریتم پاندا
  • الگوریتم پنگوئن
  • الگوریتم مرغ مگس خوار
  • الگوریتم page layout
  • الگوریتم کبوتر
  • الگوریتم موبایل گدون Mobilegeddon

رعایت این الگوریتم ها یک امر بسیار مهم می باشد و اگر شما از آنها پیروی نکنید یکی از آنها شما را از دور خارج می کند. اگر سایت شما با سرعت بالایی ایندکس می شود خوشحال نشوید چون این امر به معنی این نیست که سایت شما در جایگاه خوبی از جستجو قرار دارد.اگر محتوای سایت شما به راحتی ایندکس می شود اما در جایگاه خوبی از جستجو قرار ندارد یعنی یکی سایت شما کیفیت مورد نظر الگوریتم ها را ندارد و مورد پسند نمی باشد.

الگوریتم پاندا

اولین بار که الگوریتم پاندا بر سر زبان ها افتاد در فوریه 2011 بود و این الگوریتم کاملا با سرقت از سایت های دیگر مخالف است و با سایت هایی که مطالب نوشتاری یا عکس ها را کپی برداری می کردند مبارزه می کند.این الگوریتم سایت های متخلف را به گوگل معرفی می کند و گوگل آن سایت ها را جریمه می کند.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن در آوریل 2012 شروع به کار کرد.تمرکز این الگوریتم بر روی بک لینک ها و لینک های سایت می باشد.کار این الگوریتم این است که بک لینک های شما را شناسایی کند و امتیاز مثبت و منفی به آنها بدهد. اگر بک لینک های شما امتیاز مثبت بیشتری داشته باشند سایت شما به جایگاه جستجوی بالاتری خواهد رفت و هر چه امتیاز های منفی بک لینک های شما بیشتر باشد سما چند رتبه پایین تر خواهید رفت.

الگوریتم مرغ مگس خوار

حتما هنگامی که داخل گوگل در حال تایپ و جستجوی یک کلمه می باشید چشمتان به کلمات کلیدی زیادی خورده است.این الگوریتم وظیفه تمرکز بر روی همان کلمات کلیدی را دارد.

الگوریتم page layout

این الگوریتم توجه زیادی بر روی وب سایت هایی دارد که دارای تبلیغات زیادی بر روی صفحه اصلی هستند دارد.

الگوریتم کبوتر

گوگل یک سری کبوتر در موتور جستجوی خود دارد که وقتی شما یک کلمه کلیدی به آن می دهید این کبوتر می رود و به دنبال سایت های مربوط به آن کلمه کلیدی را پیدا می کند و به اصطلاح به آنها نوک می زند و برای شما می آورد.

الگوریتم موبایل گدون Mobilegeddon

این الگوریتم یک الگوریتم تازه ای می باشد که به تازگی قرار است به موتور جستجوی گوگل اضافه شود و کار آن حذف تمامی سایت هایی می باشد که نمی توانند بر روی تبلت ها و یا گوشی های موبایل بالا بیایند.

مطالب بیشتر: