مهم ترین ابعاد و ویژگی هر کسب و کار کوچک و بزرگ برند سازی است.امروزه در بازار ها رقابتی بوجود آمده است که فقط یک برند قوی می تواند از این رقابت ها سربلند بیرون بیاید.در اصل برند یک شخص ؛ اطمینان و اعتبار آن شخص در بازار است.

برند سازی چیست ؟

 برند سازی عملی است که به ما کمک می کند تا برند خود را مدیریت کنیم.

استراتژی برند سازی

استراتژی برند سازی جزء جدا ناپذیر برند سازی است و در حقیقت استراتژی برند سازی بیانگر این است که چگونه و در چه زمانی و کجا پیام برند خود را معرفی کنیم.

پس در نتیجه یک استراتژی می تواند برنامه برند سازی را منظم پیش ببرد.وقتی برند ما از کیفیت خوب یک محصول برای مردم شناخته می شود و بین مردم محبوب می شود و دیگر جوانبی مثل  هزینه ی بالای آن برای اکثر جوامعی که قصد خرید از برند مارا دارند در نظر گرفته نمی شود و در حقیقت مشکل فروش محصولات برند مان نیست بلکه ارتباط عمیقی است که بین برند ما و کسانی که خواستار محصولات برند ما می باشند.

تعریف کردن برند و جا انداختن آن در جامعه

تعریف کردن برند و جا انداختن آن در ذهن های مردم مسیری است که به این سادگی ها تموم نمی شود و در حین کسب و کار باید به بررسی آن ها بپردازیم و این کار را گسترش دهیم.

اولین قدم در برند سازی این است که بدانیم هدف سازمان چیست و خصوصیات خوب و بد محصولات خودمان را بدانیم و یادداشت کنیم که این محصول چه خصوصیتی دارد که از سایر محصولات با ارزش تر است . در این قدم باید علایق و خصوصیاتی که مشتریان در نظر دارند و از خودشان بپرسیم .

در دومین قدم وقتی فهمیدیم سازمان و مشتریان و برند ما چه جایگاهی دارند و راهکار هایی ارائه می دهیم و از آن ها در این قدم استفاده می کنیم.

لوگو

باید لوگو ای خوب و مناسب محصول بسازیم و در مکان های عمومی  و مناسب رواج دهیم.

پیام برند

قطعا اگر ما بخواهیم برند ی را معرفی کنیم در اصل می خواهیم پیامی را حول آن برند به گوش مردم برسانیم ، پس در این قدم حتما باید پیام برند مان مشخص کنیم و آن را به کل کارکنان سازمان و در نهایت به مردم برسانیم.

یکدست و هماهنگ کردن برند

برند سازی شامل تمام کار های اجرایی حول محور برند می باشد پس در این قسمت باید تمام جوانب را بسنجیم و عمل مثبتی انجام دهیم و طبق آن چیزی که بین عامه مردم ما را معروف کرده پیش برویم .

قطعا در مکالمات بین خود و مشتریانتان به این قسمت می رسید و می توانید در آن جا از این امتیاز استفاده کنید.

شعار برند

در این قسمت باید کوتاه ترین شعاری را انتخاب کنید که از نظر خودتان و سازمان زیبا و معنی دار است و در اصل هدف و قوای شما از آن نشات می گیرد و بتواند به راحتی نقاط قوت برند را معرفی کند.

بررسی ظاهر لوگو و شعار برند

در این مرحله باید در استفاده از رنگ ها ، فونت نوشته ها و محل قرار گیری شعار برند و لوگو و خیلی از مسائل ریز و جزئی دیگر که در ارتباط بینندگان آن برند به چشم می آید را بررسی کنید و سعی کنید بهترین حالت را انتخاب کنید .

صداقت

یکی از اصول مهم در برند سازی صداقت است زیرا که برای مشتریان اجرای قولی که از طریق برند به آن ها دادیم خیلی مهم است .پس صداقت در کار را فراموش نکنیم.

و در نهایت 

محکم و استوار باشیم زیرا که در برند سازی  باید چنین فردی باشیم در غیر اینصورت از هیچکدوم از مراحل به خوبی و درستی آنچه باید نخواهیم بود.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: دیجیتال مارکتینگ مهام