یک سوالی که اغلب وب مسترها و سئو کارها با آن درگیر هستند این است که آدرس url پست ها و صفحات سایت را انگلیسی بگذاریم یا فارسی؟ در ادامه این مقاله از شرکت مهام همراه ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

اغلب وب سایت هایی را که در گوگل باز می کنید از مزیت های آدرس انگلیسی نسبت به url های فارسی می گویند اما اتفاقی که طی امسال رخ داده و آزمایشات اخیر چیز دیگری را نشان داده است.

URL فارسی 100 درصد بهتر است؟!

آزمایشات اخیری که توسط آزمایشگاه های سئو انجام شده است نشان می دهد، فارسی کردن url ها سبب افزایش ورودی چشمگیر وب سایت های فارسی زبان شده است.

البته این مورد در گذشته درست نبود. سال های پیش توصیه این بود که url پست ها و صفحات سایت را انگلیسی بگذاریم که سر لینک سازی راحت تر باشیم. پس در صورتی که می خواهید از مزیت های url های فارسی بهره مند شوید این کار را حتما انجام بدهید.

شاید آنالیز آدرس های فارسی نسبت به انگلیسی سخت تر باشد اما طبق آزمایشان انجام شده روی چندین وب سایت فارسی این نتایج حاصل شده است که با تغییر آدرس صفحات به فارسی شاهد رشد چشمگیر ورودی های سایت بوده ایم.

نتیجه گیری

URL فارسی وقتی شبیه به کیورد سرچ شده باشد، تاثیر خوبی داره ولی باید به این نکته توجه داشت که خیلی از سایت های بزرگ این کار رو انجام ندادن زیرا استفاده از آدرس های فارسی می تواند کار را برای تیم سوشیال شما سخت کند و به همین جهت بهتر است تصمیم درستی را اتخاذ نمایید.

تشکر از همراهی شما در این مقاله نظرات خود را با ما در کامنت ها درمیان بگذارید.

منبع: آژانس سئو و دیجیتال مارکتینگ مهام